Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraagje2021
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-10-2020
Mijn vraag
Ik heb een aantal dagen geleden een ACER ASPIRE 7 A715-75G-78MA gekocht, hiervoor heb ik een tijdje een Macbook Air gehad, en daarvoor een HP Pavilion uit 2011 met een glanzend scherm, hetzelfde als de MacBook Air die heeft ook een glanzend scherm. Ik heb deze ACER ASPIRE 7 A715-75G-78MA nu ongeveer een dag en ik krijg pijn mijn hoofd van het scherm, de kleuren (en vooral wit) zijn zo scherp en fel dat ik last van mijn ogen en hoofd krijg, het kijkt heel onrustig, terwijl bij mijn vorige laptops de kleuren juist heel zacht, diep en fijn waren om te zien. Ligt dit aan de laptop die ik heb gekocht of zijn alle schermen zoals dit tegenwoordig? Want ik merk ook dat er tegenwoordig bijna geen laptops meer te koop zijn met glanzende schermen terwijl ik dacht dat dat juist heel modern was, dat is alweer uit de ''mode'' blijkbaar.

Kan iemand mij advies geven? Is dit een bekend probleem met Acer of is dit normaal bij iedere laptop tegenwoordig en moet ik gewoon wennen aan dit nieuwe scherm.

Ik zit erover te denken om deze laptop retour te sturen, dat zou ik wel jammer vinden want hij voldoet aan al mijn eisen tot nu toe, behalve dan dat ze geen '''gaas'' aan de onderkant van de laptop hebben gemaakt waardoor vuil makkelijk de laptop binnen dringt en natuurlijk dit scherm. Ik hoor van mensen dat Acer en goed merk is, maar is dat ook wel zo?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ACER ASPIRE 7 A715-75G-78MA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Helderheid lager zetten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Je kunt inderdaad de helderheid lager zetten.
Of de kleurtemperatuur aanpassen. Misschien wat warmer.

Overigens vind ik glanzende, dus spiegelende, schermen een crime om naar te kijken. Doe mij maar matte schermen.

[ Voor 5% gewijzigd door mark_vs op 23-10-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
1: Matte schermen zijn steeds meer de norm aan het worden om reflecties te minimaliseren. Ik zelf heb ook alleen maar matte schermen, ik word helemaal koekoek van glanzende schermen waarbij je onbewust af en toe ook focust op je omgeving die je in het spiegelende scherm ziet

2: Heb je de helderheid van je scherm al teriggeschroefd? Als het zo fel is lijkt me dat een hele simpele oplossing

3: Je kan ook kleuprofielen maken om het scherm aan te passen aan je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraagje2021
Ja, ik heb de helderheid al lager gezet maar het scherm blijft fel. Ik vraag mij meer af of dit normaal is, dat weet ik namelijk niet. Het scherm is wel anders dan de andere schermen die ik in mijn leven heb gehad. Ik heb nu F.lux geïnstalleerd en nu is het wel te doen. Maar hoort dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:19
Vraagje2021 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:56:
Ja, ik heb de helderheid al lager gezet maar het scherm blijft fel. Ik vraag mij meer af of dit normaal is, dat weet ik namelijk niet. Het scherm is wel anders dan de andere schermen die ik in mijn leven heb gehad. Ik heb nu F.lux geïnstalleerd en nu is het wel te doen. Maar hoort dit wel?
Als het met F.lux lager kan, kan dit native ook.

Gewoon kwestie van goed afstellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-07 20:19
Je kan in je beeldscherm instellingen (rechtermuisknop op bureaublad) de verzadiging lager zetten. Of een 3rd party application die een soort filter over je scherm gooit waardoor alles iets donkerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vreemd, het is hetzelfde soort technologie als je MacBook Air had, alleen is de pixeldichtheid een beetje ruk op die Acer.

Als het puur helderheid is dan is die helderheid omlaag brengen zoals je al doet de beste oplossing. Aan de andere kant kan je voor 1200 euro wel betere laptops krijgen, dus stel dat je hem terug kan brengen dan zou je dat kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraagje2021
Welke laptop zou ik dan beter kunnen kopen met ongeveer dezelfde specificaties voor ongeveer dezelfde prijs?
Pagina: 1