Vervelende CD rippen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:28

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter

Inleiding

okidokie, lang verhaal kort, ik ben sinds de corona met een projectje begonnen om alle Hitzone's ooit uitgegeven te verzamelen en te rippen/archiveren..

so far so good....

hitzone 01 tm 18 geen enkel probleem, geen kopieerbeveiligingen, en dan komt het gedonder in 2 soorten

Soort 1: Hitzone 19 tm 20 BEVEILIGD
Soort 2: Hitzone 21 EXTREEM BEVEILIGD
Hitzone 22 & 23 geen beveiliging op de versies in mijn bezit
Soort 1: Hitzone 24 BEVEILIGD

Per Hitzone 25 (okt. 2003) werd er geen kopieerbeveiligingen meer toegepast door de platenlabels die deze release en opvolgende releases van Hitzone, inmiddels van Yorin FM, voor hun rekening namen.
de periode vanaf eind 2003 is ook het moment waarop de labels een voor een langzaam aan stopten met het toepassen van zulke ridicule mechanismen op de cd's, met nog enige verschillen bij de een of de andere gecontracteerde artiest, waarbij is op te merken dat o.a. EMI wél tot 2006 nodig had om er zelf helemaal af te stappen bij releases van al hun aangesloten artiesten. (in 2006 kwamen dus nog enkele EMI niet-cd's uit met die vervloekte copy protections.)

</br>

De Soorten

helemaal-niet-CD's* van soort 1: beveiligd met varianten van copy control / CDS 100, 200 of 300.
Ofwel, Cactus DataShield, CD's met een dubbele en Illegale TOC om computer drives gek te maken + een data partitie met een foutieve bestandsgrootte op een veelal YUCCA.CDS genaamd bestand, dit bestand bevat echter geen pcm, welke de grootte van vaak ruim 800mb of meer doet vermoeden, maar low res wma drm bestanden met zware compressie, werkt dus alleen op windows. (ik gebruik mac en XLD om te rippen en evt. dbpoweramp deze zijn vergelijkbaar en even capable als EAC, Exact Audio Copy op windows.)

lang verhaal kort voor soort 1, de software die ik gebruik (XLD), gebruikt AR** en de Secure Ripper mode van hun zelf of ik kan kiezen voor burst mode of cdparanoia mocht de standaard modus SecRip) niet werken, alle rips zijn inmiddels gelukt bij Soort 1. Ookal geven niet alle tracks van sommige cd's in soort 1 de juiste hashes terug in de log na het rippen, zijn er geen hoorbare defecten en laat de verificatie op de uiteindelijk rips ook geen erors zien. de tracks zijn gewoon in orde.

Nu verder met Soort 2, enkel aangetroffen op HZ 21 tot nu toe.

Deze cd heeft fysiek een zwarte ring helemaal aan het binnenste van de CD rond of nabij de start positie van de eerste track, gevolg: geen enkele drive op m'n macs of PC's zien de schijf

Is hier een oplossing voor? (deze cd speelt wel af op een oude philips hifi radio cd speler)

[en ja, ik ben bekend met de analogue hole, maar heb geen zin om 1,5 uur muziek in real time te moeten opnemen via de line out van de stereo 8)7 ]

Notes:
  1. *in de tijd dat downloads opkwamen en de labels in allerijl de beveiligingen gingen invoeren (2001-2006) op de bestaande cd techniek die daar niet geschikt voor is, heeft een top man van Philips toen ter tijd nog de acties van meerdere grote muziekuitgevers veroordeeld en hun gesommerd dit niet te doen omdat het de red book cdda standaard breekt, deze cd's mogen dus eigenlijk geen cd's heten en al helemaal niet het Compact Disc digital audio logo dragen.
  2. **AccurateRip.

[ Voor 19% gewijzigd door DaveFlash op 23-10-2020 00:29 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter
UPDATE ma. 26 okt. 2020:

Ik heb zelf een oplossing gevonden!

ik heb m'n oude stereo, radio/cd hifi toren van zolder gehaald, die heeft een digitale tulp audio-uit aansluiting.

Lang verhaal kort:

enige kabeltjes, een adaptertje en een digitale coax/tulp naar toslink audio convertor later, kan ik de disc nu op de oude Philips toren afspelen en de audio 1:1 realtime digitaal opvangen met de toslink / optische-in aansluiting van m'n computer en Adobe Audition.

[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 26-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
Hmmm, als ik zelf het originele medium heb zou ik mij niet bezwaard voelen om in het minder legale circuit te zoeken. Daar zijn die CD's vast wel goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Is het niet makkelijker om de desbetreffende nummers ergens anders te downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Elk modern (nou ja, modern, praten we ook over zo'n 10 jaar geleden, lol) rip programma heeft toch ook gewoon manieren om die beveiligingen te omzeilen?

Het is jaren en jaren geleden dat ik cd's ripte, maar met NERO heb ik er nooit problemen mee gehad. Dus misschien een paar verschillende soorten software proberen.
[en ja, ik ben bekend met de analogue hole, maar heb geen zin om 1,5 uur muziek in real time te moeten opnemen via de line out van de stereo 8)7 ]
Dat ben je nu toch wel aan het doen? :+ Voor mij zou het grotere probleem zijn dat je dan de nummers uit moet knippen denk ik? Maar ik weet in ieder geval zeker dat je alle informatie op de cd kwijt bent. Nou weet ik niet hoe die Hitzone's geprogrammeerd zijn, maar het is fijn om te kunnen zien welk nummer er afgespeeld word, anders moet je dat ook nog allemaal handmatig in gaan zitten voeren.

En als je er dan zo veel tijd in stopt zou ik ze toch zoals al gezegd wat minder legaal zoeken, dan hoef je waarschijnlijk totaal geen moeite te doen. (en als je het toch al fysiek hebt zou ik me inderdaad helemaal niet bezwaard voelen om dat te downloaden)

[ Voor 49% gewijzigd door WEBGAMING op 26-10-2020 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
@DaveFlash Als ik CD-ex gebruik of EAC Exact Audio Copy, dan kom ik geen beveiligingen tegen zeg maar. Nooit problemen daarmee gehad.
Zou zelf echt niet klooien met kabeltjes e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 26-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:26
Volgens mij kan de TS beter een Windows pc lenen om idd via een CD-ex etc. de boel te rippen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:38
Arunia schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:32:
@DaveFlash Als ik CD-ex gebruik of EAC Exact Audio Copy, dan kom ik geen beveiligingen tegen zeg maar. Nooit problemen daarmee gehad.
Zou zelf echt niet klooien met kabeltjes e.d.
Tot nu toe 1 CD tegengekomen (van Anouk) die ik niet kan rippen met EAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Ik heb een Mac en heb nog nooit problemen gehad om een audio cd te rippen, dus ook de beruchte Sony rootkit cd's gaan fluitend digitaal zonder verlies van de cd naar de harde schijf.

Ik heb Mac's met ingebouwde DVD drives gehad, en heb er nu één met externe drive (goedkope LG van 3 tientjes). Maakt niet uit wat, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik meen dat er een oudere versie van EAC bestaat met meer opties voor het omzeilen van kopieerbeveiliging.
In latere versies zijn die opties verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik deed wel eens de buitenste rand met een markeerstift bewerken. Bepaalde beveiliging die je daarmee omzeilde:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebirdradio.net/acr/modules/Music_Sound/images/Cds100.jpg
http://www.freebirdradio....nd&page=Copy_Control.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter
kopieren zal ook niet gaan op windows, de comput ziet de cd totaal niet, maar inmiddels al op een andere manier opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter
_ferry_ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:49:
Ik deed wel eens de buitenste rand met een markeerstift bewerken. Bepaalde beveiliging die je daarmee omzeilde:
[Afbeelding]
http://www.freebirdradio....nd&page=Copy_Control.html
die truc ook al geprobeerd ja, computer ziet de cd nog altijd niet, heb inmiddels meerde drives in verschillende computers geprobeerd, ik gok dat hz 21 die ik heb een dusdanige illegale TOC lijst heeft dat de disc drive van een computer er helemaal duizelig van wordt en gewoon weigert de cd te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter
met de overige hitzones idd geen probleem op m'n mac of windows computer met de juiste software, die hebben dan weer wel wat beschadigingen dus daar heb ik een paar tracks die skippen. en ja ik ben bekend om de muziek uit illegale bron te halen, maar dat zou m'n laatste stap zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Topicstarter
korte update: na lang zoeken, verkopers op o.a. discogs gevonden met hitzone uitgaven van de 2e persing zonder beveiliging, inmiddels HZ 21, 23 & 24 vervangen voor werkende kopieën. _/-\o_
Pagina: 1