Inleiding
okidokie, lang verhaal kort, ik ben sinds de corona met een projectje begonnen om alle Hitzone's ooit uitgegeven te verzamelen en te rippen/archiveren..so far so good....
hitzone 01 tm 18 geen enkel probleem, geen kopieerbeveiligingen, en dan komt het gedonder in 2 soorten
Soort 1: Hitzone 19 tm 20 BEVEILIGD
Soort 2: Hitzone 21 EXTREEM BEVEILIGD
Hitzone 22 & 23 geen beveiliging op de versies in mijn bezit
Soort 1: Hitzone 24 BEVEILIGD
Per Hitzone 25 (okt. 2003) werd er geen kopieerbeveiligingen meer toegepast door de platenlabels die deze release en opvolgende releases van Hitzone, inmiddels van Yorin FM, voor hun rekening namen.
de periode vanaf eind 2003 is ook het moment waarop de labels een voor een langzaam aan stopten met het toepassen van zulke ridicule mechanismen op de cd's, met nog enige verschillen bij de een of de andere gecontracteerde artiest, waarbij is op te merken dat o.a. EMI wél tot 2006 nodig had om er zelf helemaal af te stappen bij releases van al hun aangesloten artiesten. (in 2006 kwamen dus nog enkele EMI niet-cd's uit met die vervloekte copy protections.)
</br>
De Soorten
helemaal-niet-CD's* van soort 1: beveiligd met varianten van copy control / CDS 100, 200 of 300.Ofwel, Cactus DataShield, CD's met een dubbele en Illegale TOC om computer drives gek te maken + een data partitie met een foutieve bestandsgrootte op een veelal YUCCA.CDS genaamd bestand, dit bestand bevat echter geen pcm, welke de grootte van vaak ruim 800mb of meer doet vermoeden, maar low res wma drm bestanden met zware compressie, werkt dus alleen op windows. (ik gebruik mac en XLD om te rippen en evt. dbpoweramp deze zijn vergelijkbaar en even capable als EAC, Exact Audio Copy op windows.)
lang verhaal kort voor soort 1, de software die ik gebruik (XLD), gebruikt AR** en de Secure Ripper mode van hun zelf of ik kan kiezen voor burst mode of cdparanoia mocht de standaard modus SecRip) niet werken, alle rips zijn inmiddels gelukt bij Soort 1. Ookal geven niet alle tracks van sommige cd's in soort 1 de juiste hashes terug in de log na het rippen, zijn er geen hoorbare defecten en laat de verificatie op de uiteindelijk rips ook geen erors zien. de tracks zijn gewoon in orde.
Nu verder met Soort 2, enkel aangetroffen op HZ 21 tot nu toe.
Deze cd heeft fysiek een zwarte ring helemaal aan het binnenste van de CD rond of nabij de start positie van de eerste track, gevolg: geen enkele drive op m'n macs of PC's zien de schijf
Is hier een oplossing voor? (deze cd speelt wel af op een oude philips hifi radio cd speler)
[en ja, ik ben bekend met de analogue hole, maar heb geen zin om 1,5 uur muziek in real time te moeten opnemen via de line out van de stereo

Notes:
- *in de tijd dat downloads opkwamen en de labels in allerijl de beveiligingen gingen invoeren (2001-2006) op de bestaande cd techniek die daar niet geschikt voor is, heeft een top man van Philips toen ter tijd nog de acties van meerdere grote muziekuitgevers veroordeeld en hun gesommerd dit niet te doen omdat het de red book cdda standaard breekt, deze cd's mogen dus eigenlijk geen cd's heten en al helemaal niet het Compact Disc digital audio logo dragen.
- **AccurateRip.
[ Voor 19% gewijzigd door DaveFlash op 23-10-2020 00:29 . Reden: aanvullingen ]