Ik opende hier de vraag welke linux distro ik het beste kon gebruiken om een desktop nieuw leven in te blazen voor mijn zoon (10 jaar), Intussen staat Linux mint erop en draait alles prima. De komende jaren verwacht ik dat zoon wel wat zwaardere spellen gaat spelen, en ook wel wat wil doen met muziek produceren en video bewerken.
Ik zoek een?
Videokaart om de CPU te ontlasten en zwaardere aps te laten draaien. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer na mijn huiswerk te hebben gedaan en vraag me af wat zinnig is i.c.m. de cpu. Overigens zal een SSD ook verschil maken, maar daar daar gaat de vraag niet over.
De (minimale) eisen:
- openGL 2.1 4.5 of hoger
- 1 gb ram
- 3d hardware accelerator
- passieve koeling
- driver beschikbaar voor linux mint 20.04 /ubuntu
- compatible met PCI-e x16
- moet passen in de case (die is niet veel hoger dan het 'plaatje' met de uitdagingen dat aan de achterkant vd case zit. Sorry, weet niet hoe dat heet (bracket?)).
Wat is je budget?
max 50 euro. Gaat erom om een jaar of 2 à 3 dit systeem in leven te houden. Mag ook 2e hands zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Nvidia, maar een andere mag ook. Proprietary drivers vind ik geen punt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Compaq 6000 Pro SFF
Cpu: intel core 2 duo 3ghz
ram: ddr3 6gb
mobo chipset Q43
Er is een kleine kans dat er in de toekomst een nieuw scherm komt, maar voorlopig een oudje met resolutie van 1280x1024. Dubbel scherm gaat niet gebeuren.
------------------------
In de pricewatch vond ik een videokaart die ik netjes aan deze post heb gekoppeld. In het andere topic werd mij verteld dat ik er misschien niet veel mee op zou schieten.
Verder zou ik er erg mee geholpen zijn om te weten hoe ik nou weet welke snelheid van een gpu geschikt is of misschien zelfs te hoog wordt i.c.m. dit systeem. En is een nieuwere PCI-e (bijv. 2.0 of 3.0) backwards compatible?
Ik zoek een?
Videokaart om de CPU te ontlasten en zwaardere aps te laten draaien. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer na mijn huiswerk te hebben gedaan en vraag me af wat zinnig is i.c.m. de cpu. Overigens zal een SSD ook verschil maken, maar daar daar gaat de vraag niet over.
De (minimale) eisen:
- openGL 2.1 4.5 of hoger
- 1 gb ram
- 3d hardware accelerator
- passieve koeling
- driver beschikbaar voor linux mint 20.04 /ubuntu
- compatible met PCI-e x16
- moet passen in de case (die is niet veel hoger dan het 'plaatje' met de uitdagingen dat aan de achterkant vd case zit. Sorry, weet niet hoe dat heet (bracket?)).
Wat is je budget?
max 50 euro. Gaat erom om een jaar of 2 à 3 dit systeem in leven te houden. Mag ook 2e hands zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Nvidia, maar een andere mag ook. Proprietary drivers vind ik geen punt.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Compaq 6000 Pro SFF
Cpu: intel core 2 duo 3ghz
ram: ddr3 6gb
mobo chipset Q43
Er is een kleine kans dat er in de toekomst een nieuw scherm komt, maar voorlopig een oudje met resolutie van 1280x1024. Dubbel scherm gaat niet gebeuren.
------------------------
In de pricewatch vond ik een videokaart die ik netjes aan deze post heb gekoppeld. In het andere topic werd mij verteld dat ik er misschien niet veel mee op zou schieten.
Verder zou ik er erg mee geholpen zijn om te weten hoe ik nou weet welke snelheid van een gpu geschikt is of misschien zelfs te hoog wordt i.c.m. dit systeem. En is een nieuwere PCI-e (bijv. 2.0 of 3.0) backwards compatible?
[ Voor 0% gewijzigd door cat_byte op 23-10-2020 00:09 . Reden: specs/eisen van minecraft gecheckt ]