We gaan naar een nieuws huis ergens in december en wil daar direct panelen etc opleggen.
Nu heeft t huis ene plat dak waarop zich voldoende panelen op zouden kunnen om het hele blok te voorzien.
Er zijn bijna geen objecten in de buurt die schaduw veroorzaken. NU was mijn idee om een installatie "op groei" te plaatsen. Te beginnen met bijv 16 panelen van zo'n 340 W oid platdak)
1. Echter als ik nu een omvormer neem die hier precies op is afgestemd, zal ik bij uitbreiding van panelen een extra omvormer moeten nemen.
2. Wil eigenlijk in de toekomst ook overtollige stroom gebruiken voor warmwater (bijvoorbeeld met de Ohmpilot)
Zal dus wel een Fronius omvormer worden, kon zo geen alternatief verzinnen.
Weet iemand of zo'n Ohmpilot met meerdere omvormers om kan gaan? Of kan ik beter een zwaarde 3 fasen omvormer nemen?
Was van plan alles bij 1 vd webshops te bestellen, en zag dat solar-outlet ook fronius levert.
Nog tips voor panelen?
Nu heeft t huis ene plat dak waarop zich voldoende panelen op zouden kunnen om het hele blok te voorzien.
Er zijn bijna geen objecten in de buurt die schaduw veroorzaken. NU was mijn idee om een installatie "op groei" te plaatsen. Te beginnen met bijv 16 panelen van zo'n 340 W oid platdak)
1. Echter als ik nu een omvormer neem die hier precies op is afgestemd, zal ik bij uitbreiding van panelen een extra omvormer moeten nemen.
2. Wil eigenlijk in de toekomst ook overtollige stroom gebruiken voor warmwater (bijvoorbeeld met de Ohmpilot)
Zal dus wel een Fronius omvormer worden, kon zo geen alternatief verzinnen.
Weet iemand of zo'n Ohmpilot met meerdere omvormers om kan gaan? Of kan ik beter een zwaarde 3 fasen omvormer nemen?
Was van plan alles bij 1 vd webshops te bestellen, en zag dat solar-outlet ook fronius levert.
Nog tips voor panelen?
S.J.
:strip_exif()/f/image/ZYw9tqdyBLvFfxggsmlKPw4N.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8zr12Mv9EZObKr5TnvhHPWot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gYyAcMGbIiSL5ZRmO0fU9bR8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EqFsfTfcSFRYthTkXdifeFM4.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lazbgozRdDIV47iJJvBQCiAE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FzDDWJaBRTcDPJ0FPATftO4B.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/B3ASWPY1Tc4lDHCQv7yfO2TE.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xY4SkvwbZ3r5tPoP2u29eWxn.png?f=user_large)
/f/image/Ky5a7yCitAdMRgUzoeOPoScz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t6swZ5duMshDTQXrrw9KcwxN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G1TEuL2UopB24hUrliUPjDRU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cfwcB0mJh2w8qrZwg1fIMVWE.jpg?f=fotoalbum_large)