Powerline adapter splitten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram Kockx
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-11-2020
Is het mogelijk om na een powerline adapter deze te splitten naar 2 kabels zodat ik naar 2 verschillende toestellen een internet verbinding kan leggen (een wifi buitenantenne enerzijds en de een omvormer van zonnepanelen anderzijds) momenteel heb ik dit geprobeerd met een UTP splitter zoals deze

https://www.kabelshop.nl/...peYxHMJnjUpQaAjmQEALw_wcB

echter krijg ik maar op 1 van de 2 kabels een signaal.

is hier een oplossing voor, of kan je geen kabel splitten na een powerline adapter.

thx
Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-07 11:13

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet aan beide kanten ook twee utp kabels aansluiten. Zit er aan de powerline kant twee utp kabels op de splitter aangesloten? Anders werkt het niet. Je moet er anders een switch voor zetten.

En met splitter kan je maar 100 Mbs halen, geen gigabit.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_gadget op 22-10-2020 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Zo’n splitter gaat natuurlijk nooit werken. Koop gewoon een (goedkope) switch, die zijn hier voor gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

UTP kun je niet splitsen, je kunt niet magisch van 8 aders naar 4 aders gaat. Ieder aderpaar heeft z'n eigen signaal, op eigen pinnen. Die kun je niet zomaar ergens anders opzetten in de hoop dat een switch/poort het snapt
Je zult een switch moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 22-10-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Je kan UTP splitten, voor 100 Mbit heb je 4 aders nodig.

Overigens een 5poorts Gigabit utp switchje kost nog geen 10tje bij de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

powerboat schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:23:
Je kan UTP splitten, voor 100 Mbit heb je 4 aders nodig.
Dat kan, maar dan moet je wel aan beide kanten 2 stekkers erop zetten. Dat lost in het geval van de TS dus precies niets op. Want hij kan dan net zo goed 2 kabeltjes neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Bram Kockx schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:04:
Is het mogelijk om na een powerline adapter deze te splitten naar 2 kabels zodat ik naar 2 verschillende toestellen een internet verbinding kan leggen (een wifi buitenantenne enerzijds en de een omvormer van zonnepanelen anderzijds) momenteel heb ik dit geprobeerd met een UTP splitter zoals deze

https://www.kabelshop.nl/...peYxHMJnjUpQaAjmQEALw_wcB

echter krijg ik maar op 1 van de 2 kabels een signaal.

is hier een oplossing voor, of kan je geen kabel splitten na een powerline adapter.

thx
Bram
Switch kopen. Powerline naar switch, switch 2x naar PC/whatever je wilt aansluiten. Splitter ertussen kan niet. Zo werkt UTP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
TERW_DAN schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:18:
UTP kun je niet splitsen, je kunt niet magisch van 8 aders naar 4 aders gaat. Ieder aderpaar heeft z'n eigen signaal, op eigen pinnen. Die kun je niet zomaar ergens anders opzetten in de hoop dat een switch/poort het snapt
Je zult een switch moeten hebben.
Wilde enkel reageren dat het wel mogelijk is :z niet dat het handig/werkbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
powerboat schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Wilde enkel reageren dat het wel mogelijk is :z niet dat het handig/werkbaar is.
In de situatie van TS is t ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
gastje01 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

In de situatie van TS is t ook niet mogelijk.
Agree!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ondanks dat een switch natuurlijk gewoon een mogelijkheid is, zijn er ook best veel powerline setjes die twee of drie UTP-uitgangen hebben. Dat is misschien een elegantere oplossing dan een extra kastje.

De TP-Link AV500 heb ik daarvoor wel eens gebruikt, maar er zijn natuurlijk meer opties.
Pagina: 1