And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.
Verwijderd
Kun je er niet een fan achter hangen of zo?
Maar wat van de hd wordt net het warmste ? De bovenkant (met sticker op) of de onderkant, waar je al de electronica ziet ?
I find it kind of sad
De electronica produceert de meeste hitteOp vrijdag 10 augustus 2001 22:51 schreef tutterke het volgende:
Nee, extra fan heb ik niet...
Maar wat van de hd wordt net het warmste ? De bovenkant (met sticker op) of de onderkant, waar je al de electronica ziet ?
(en ga nu niet jr hdd ondersteboven hangen want daar zijn ze helemaal niet blij mee0
ik zou ze gewoon boven de voeding hangen en daar een fan 8er schroeven
en ZEKER niet die drie zonder koeling boven elkaar hangen
Verwijderd
Precies, anders kun je uithuilen in alle topics over verrote hd`sOp vrijdag 10 augustus 2001 22:56 schreef Sine het volgende:
en ZEKER niet die drie zonder koeling boven elkaar hangen
bij mij in de hq08 heb ik 2x 75gxp en 1x 60gxp hangen zonder hdd koeling.
ze zitten om de bay in de 5 1/4 bays met van die beugels
Dit gaat prima zonder dat het echt warm wordt!
voor de bovenste hdd heb je wel een extra lange ide (ata100) kabel nodig
Tweak!
Ik heb een IDE kabel en die heeft een blauw stekkertje (en op m'n mobo een blauw socketje) dus dat past lekker; maar ik heb een langere IDE kabel (die van m'n cd-drives), en die heeft die blauwe kleuren niet.
Is dat nu gewoon een kleur code om dumbo's als ik te helpen, of heeft het echt een betekenis ? Of mag ik die *simpel* van plaats veranderen ?
I find it kind of sad
Verwijderd
Yep, das voor dumbo'sOp vrijdag 10 augustus 2001 23:05 schreef tutterke het volgende:
Nog een vraagje...
Ik heb een IDE kabel en die heeft een blauw stekkertje (en op m'n mobo een blauw socketje) dus dat past lekker; maar ik heb een langere IDE kabel (die van m'n cd-drives), en die heeft die blauwe kleuren niet.
Is dat nu gewoon een kleur code om dumbo's als ik te helpen, of heeft het echt een betekenis ? Of mag ik die *simpel* van plaats veranderen ?
Die met die blauwe stekker is een ATA66/100 kabel (80 aders). De blauwe stekker moet in het moederbord, de grijze op de slave drive en de zwarte op de master. Die andere kabel voor je cd-roms is een ATA33 kabel (40 aders)
I find it kind of sad
Verwijderd
Verwijderd
Sja .. het kan wel iig. Alleen is je performance wat beter als je de master aan het uiteinde hangt. Maar da's niet iets waar je wakker van hoeft te liggen.Op zaterdag 11 augustus 2001 09:50 schreef tutterke het volgende:
Mag ik aan die zwarte stekker ook een slave hangen ?
Verwijderd
Maar moet zeggen sinds ik ze goed koel (2 enermax fans 80 mm, blazen koude lucht er door heen) Blijven ze erg snel en hangt het systeem zelden.
Ook de kast temp blijft erg laag. Bij mij is die stabiel op 20,5 graden. Met warm weer 24 graden dus lekker koeltjes!
Verwijderd
succes
Mijn oude 75 GXP hangt nu in het standaard rack en ik heb m'n nieuwe 60 GXP (die is trouwens fluisterstil, ik hoor hem niet !!) boven de voeding gehangen....
Ziezo, nu geen probleem meer met warmte-ontwikkeling !!
I find it kind of sad
Verwijderd