Mijn vraag
Ik heb sinds vandaag een Yamaha RX-D485
Ik krijg echter enkel bass uit mijn subwoofer als ik 5ch stereo als geluidsprogramma gebruik.
Knap lastig als ik een film wil kijken met mijn surround systeem zonder actieve subwoofer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Reeds firmware upgrade gedaan.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Je ziet op de display bijvoorbeeld bij geluidsprogramma DPL Movie dat enkel de front speakers, center en surround speakers oplichten. SW niet.
Enkel en alleen bij 5ch stereo wordt de subwoofer actief.
Ik heb al overal in de settings gekeken maar ik vind nergens de oplossing van mijn probleem.
De subwoofer is uiteraard aangesloten op de subwoofer aansluiting van de Yamaha en ik heb in de config ook gezet dat deze ingang moet dienen als surround.
"Instelmenu (Setup)
“Speaker” > “Configuration” > “Power Amp Assign”" -> surround
“Speaker” > “Configuration” > “Subwoofer” -> on/yes
Iemand een idee hoe ik dit oplos ?
Mvg
Ik heb sinds vandaag een Yamaha RX-D485
Ik krijg echter enkel bass uit mijn subwoofer als ik 5ch stereo als geluidsprogramma gebruik.
Knap lastig als ik een film wil kijken met mijn surround systeem zonder actieve subwoofer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Reeds firmware upgrade gedaan.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Je ziet op de display bijvoorbeeld bij geluidsprogramma DPL Movie dat enkel de front speakers, center en surround speakers oplichten. SW niet.
Enkel en alleen bij 5ch stereo wordt de subwoofer actief.
Ik heb al overal in de settings gekeken maar ik vind nergens de oplossing van mijn probleem.
De subwoofer is uiteraard aangesloten op de subwoofer aansluiting van de Yamaha en ik heb in de config ook gezet dat deze ingang moet dienen als surround.
"Instelmenu (Setup)
“Speaker” > “Configuration” > “Power Amp Assign”" -> surround
“Speaker” > “Configuration” > “Subwoofer” -> on/yes
Iemand een idee hoe ik dit oplos ?
Mvg