Verdwenen mappen C:

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16
Mijn vraag
Ik ben spontaan mappen/bestanden kwijt op de C: schijf,
op de foto is te zien dat ik boven de map Program Files (x86) een aantal mappen mis,
wie kan mij vertellen waar ze zijn gebleven of hoe ik dit terug kan zetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben de hele dag al bezig met zoeken op het internet maar kan niks vinden over mijn probleem. ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lu5C63C59p_ioGmfJcqIYVzjDwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6yhJso8O1oTWLxlAjLPg9lmx.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via DoubleDutch op 22-10-2020 19:46)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Schakel het weergeven van verborgen mappen eens in.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Schakel het weergeven van verborgen mappen eens in.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Oekol

waka waka hey hey

Kijk elke map afzonderlijk eens. Komt nog wel eens voor dat iemand een paar mappen selecteert en dan per ongeluk in een andere map sleept.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel knap als dit het is, dan is er iets veranderd door iemand/iets, want dit is NIET standaard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Wel knap als dit het is, dan is er iets veranderd door iemand/iets, want dit is NIET standaard
Duh :P
Maar als die mappen echt compleet weg waren betwijfel ik of zijn pc nog wel lekker zou starten. Ja, je kunt de "Gebruikers"-map op een andere schijf hebben staan maar als ik TS zo even inschat is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Kijk die zocht ik, kon het nergens vinden. 😊
Ze zijn weer zichtbaar, vreemd dat ze weg waren. 🤔
Nu zijn ze alleen doorzichtig, moet ik dit met dit icoontje doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BattVXrTo6_r-i5FljzDjNkfsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8k2pwtIZ9UpAeVT9PxM9Anc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Zat net te denken waarschijnlijk per ongeluk gedaan door mijn zoontje, na de verkoop van de PS4 speelt hij nu fortnite op mijn pc.
Is het enige wat ik kan bedenken.

Maar het is opgelost, in ieder geval bedankt. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Duh :P
Maar als die mappen echt compleet weg waren betwijfel ik of zijn pc nog wel lekker zou starten. Ja, je kunt de "Gebruikers"-map op een andere schijf hebben staan maar als ik TS zo even inschat is dat niet het geval.
Nu zie ik in dat printscreentje een button die ik nog niet eerder zag > nieuwsgierig!

@Tazzios Doet precies hetzelfde :P /wistiknogniet

* Vorkie Start even RDP sessie naar een Windows 10 machine

Dat knopje zet dus het vinkje aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvCt9bJnPAYL3xAMSj2_GxfYo3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P3iTA05BCCQOD0H2SbEchAeD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pg8d9M2LTvVaCIy7cXVPBG-lYY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m9Fv6A8OVp8lMPVkMu2ZhhZJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:21

Tazzios

..

nee je moet bij elke map die je wilt zien naar eigenschappen gaan en het vinkje verborgen uit vinken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DoubleDutch schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Kijk die zocht ik, kon het nergens vinden. 😊
Ze zijn weer zichtbaar, vreemd dat ze weg waren. 🤔
Nu zijn ze alleen doorzichtig, moet ik dit met dit icoontje doen?

[Afbeelding]
Ja/nee.. Als je dat doet wordt het voor iedere onderliggende map ook gedaan en er zijn ook mappen bij die standaard verborgen zijn (oa programdata, appdata in de gebruikersmap en nog een lading). Er zal vast wel een of ander powershell-iets zijn waarmee het gereset wordt naar de standaardwaarden maar dat durf ik zo niet te zeggen.

[edit]
Ah.. Hoeft dus niet per se voor alle onderliggende mappen te gebeuren, ook weer wat geleerd :P

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-10-2020 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Nu zie ik in dat printscreentje een button die ik nog niet eerder zag > nieuwsgierig!

@Tazzios Doet precies hetzelfde :P /wistiknogniet

* Vorkie Start even RDP sessie naar een Windows 10 machine

Dat knopje zet dus het vinkje aan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke button bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb die balk nooit aan en ben van de oude stempel, gewoon vinkje bij "verborgen" of via Command,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPCpDP7cCSpvqkiP5Jke0gjELQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRXYG1Ym1vZS6x9OH1mduaWb.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Top, in ieder geval bedankt.
Ze zijn weer zichtbaar en normaal. 👍
Mag een slotje op.
Pagina: 1