Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icetee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik lees op internet verschillende berichten over juist wel of juist niet goed functioneren of aansluiten van een Sonos Playbar op de Philips OLED804 of OLED805. Heb je hier ervaring mee, laat dit dan alsjeblieft weten.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus-nl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 13:32
Hi,

Ik heb een sonos Beam aangesloten op een 65 inch OLED804.

Werkt perfect, tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Is er iets specifieks wat je wilt weten of gaat het je specifiek om om de Playbar van Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een 803 van Philips, en dat is een groot drama. Lipsync issues, duidelijke audio delays, niet mee te werken. Uiteindelijk al mijn audio buiten de Philips om gedaan... Dezelfde issues zowel met SPDIF als met HDMI ARC. Voor mij gaat de Philips eruit en komt er een Sony met eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Trouwens, ik had een Playbar, nu een Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

icetee schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:56:
Ik lees op internet verschillende berichten..
Misschien het topic even aanvullen met welke berichten precies? Nu is de TS erg summier.
Martijn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:40:
Uiteindelijk al mijn audio buiten de Philips om gedaan... Dezelfde issues zowel met SPDIF als met HDMI ARC.
Audio buiten de TV om is dè manier om lip sync issues te krijgen. Je biedt audio en video dan apart aan waardoor audio in 99% van de gevallen te vroeg is. HDMI ARC en S/PDIF Out zijn veelal wel in sync met het beeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FeaR schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:01:
[...]

Misschien het topic even aanvullen met welke berichten precies? Nu is de TS erg summier.

[...]

Audio buiten de TV om is dè manier om lip sync issues te krijgen. Je biedt audio en video dan apart aan waardoor audio in 99% van de gevallen te vroeg is. HDMI ARC en S/PDIF Out zijn veelal wel in sync met het beeld.
Had van een moderator meer verwacht. In feite zeg je tegen mij dat ik sta te liegen... 🤪

Heb jij een Philips 803 OLED? Hoe kun je dan oordelen? Wat ik beschrijf is op meerdere plekken op internet al besproken, ARC op de Philips heeft een delay, vooral bij niet-stereo. Is niet op te lossen, aangezien je in de TV enkel de audio nog verder kan vertragen. De enige oplossing is de audio extern laten lopen.

• Arch
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb een Philips 55OLED854 met een Sonos Arc en precies hetzelfde probleem. De audio komt later dan het beeld. Ik lees op internet ook dat meer hier last van hebben.
Hier raden mensen aan de Audio Delay aan te passen in de instellingen. Maar zoals de OP aangeeft, zal dit alleen nog meer audio delay geven. Het probleem is dat het beeld eerder komt dan het geluid – en niet andersom. Meer delay aan het geluid toevoegen maakt het alleen maar erger.

Hier wordt een oplossing geboden: de audio buiten de TV te laten lopen met een converter van Hdfury. Ik heb de TV al staan op Passthrough modus, waardoor er zo min mogelijk processing en delay van de TV zou moeten zijn, maar nog steeds is dit blijkbaar te veel. Nu zit ik er aan te denken zo'n (redelijk prijzig) apparaatje aan te schaffen om dit probleem maar op te lossen. Een nieuwe TV aanschaffen gaat ook wel weer te ver voor me, want voor de rest werkt hij wel perfect – en het liefst behoud ik ook Ambilight. Alle Philips TV's hebben hier blijkbaar last van, dus een nieuwe Philips TV met Ambilight zal denk ik ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07 11:50
Ik heb geen Philips tv maar een wat oudere Sony kdl55-828b. Ook bij mijn tv komt eerst beeld en dan pas geluid. Dus audio vertragen heeft geen enkele zin dan. Wat ik heb gedaan en wellicht ook werkt bij Philips is alle beeld verbeteraars uitzetten in de tv. Daarna kan je eventueel wat je aan wil zetten 1 voor 1 proberen om zo te achterhalen welke het probleem heeft. Bij mij is het probleem zo verholpen. Ik hoor heel graag of dit werkt omdat ik op het punt sta (stond😅) een 805 te kopen juist door oa ambilight.
Pagina: 1