Laatste kans Linksys WRT1900ACS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
Ik begin een beetje flauw te worden van mijn Linksys WRT1900ACS.

Ik heb al wat langer een probleem met dit apparaat. Wanneer een machine deze router zwaar belast (hoge doorvoer vanaf internet, ongeveer boven de 25MB/s en dit is me enkel nog maar gelukt via bedraad), dan wordt de verbinding met internet tijdelijk verbroken. Wanneer ik dus wat downloads heb lopen, dan zal om de minuut de verbinding even wegvallen waardoor niemand meer internet heeft.

Ik heb al veel gezocht, firmware's geupdate, openWRT geprobeert, maar het blijft maar terug komen. Er zijn zoveel mensen met zoveel problemen met dit apparaat dat ik bijna zit te denken iets anders aan te schaffen (#verkapteCAA) en Linksys voor nu en altijd links te laten liggen. DIt was geen goedkoop apparaat en de reden van aankoop was vooral toch stabiliteit

Maar als iemand dit bekend voorkomt en nog iets weet.

Model Linksys WRT1900ACS
Architecture ARMv7 Processor rev 1 (v7l)
Firmware Version OpenWrt 19.07.3 r11063-85e04e9f46 / LuCI openwrt-19.07 branch git-20.136.49537-fb2f363
Kernel Version 4.14.180

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:27
is je download iets met veel threads ? zeker torrents zijn heeeeel erg veel connecties en daar kunnen routers wel op struikelen ...
200Mbit/s zou qua single download geen enkel probleem mogen zijn voor een toestel van deze prijsklasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:19
ijske schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:19:
is je download iets met veel threads ? zeker torrents zijn heeeeel erg veel connecties en daar kunnen routers wel op struikelen ...
200Mbit/s zou qua single download geen enkel probleem mogen zijn voor een toestel van deze prijsklasse
Ik ben daar al mee aan het spelen geweest, maar zelfs met 10 verbindingen en maar 1 torrent maakt dat ding soms meer dan 1000 UDP verbindingen (utorrent). Ik heb heel veel van die instellingen aangepast en de verbindingen naar 250 kunnen krijgen (UDP) maar dan zelfs knalt de download naar 150kb/s en de rest van internet is dan erg traag (Youtube tumbnails zie je opgebouwd worden op andere computers). Het is en blijft instabiel en krijg het niet meer lekker. Ik heb voor nood nu even een oude Sitecom X4 aangesloten maar helaas is daar het maximum bij 8,5MB/s helemaal berijkt (deze blijft daar wel stabiel op draaien) en met de zelfde instellingen in uTorrent....is de rest van Internet prima.

Ik lees heel veel problemen met deze Linksys, misschien wordt het gewoon tijd voor een beter merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:46
OpenWRT 19.07.4 is ook al een tijdje uit, wellicht deze flashen en kijken of er iets verbeterd? Verder zou de Marvel soc meer dan toereikend moeten zijn voor de opgegeven werklast. Mocht het probleem aanhouden, dan vermoed ik eerder hardware falen. Zit er nog garantie op?

Ondanks de veelvoudig gemelde problemen met OpenWRT icm de wifi chipset lees ik toch dat er veel mensen met groot succes de Linksys WRT routers gebruikt.

Idempotent.