Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Heb nu naar tevredenheid deze monitor in gebruik genomen, via usb c naar laptop. Bij eerste ingebruikname kreeg ik op het scherm een vraag of ik opladen via usb c wilde aanzetten, en dat leek me handig dus op ja gezet. Gaf wel waarschuwing dat het energieverbruik dan hoger zou zijn (ja logisch?)

Achteraf vind ik het toch niet zo'n goede keuze, voor het werk zit ik er ruim 8 uur aan per dag en eigenlijk is het niet nodig dat de laptop al die tijd wordt geladen. Echter, nu kan ik nergens in het menu terugvinden waar ik deze instelling nu weer uitzet? Heeft iemand dat ei van Columbus al gevonden?

In gebruik met Macbook Pro 2017 (privé) en Lenovo Thinkpad L14 windows 10 (werk).
Heb nu al een paar keer alle menu opties doorgekeken maar kan het nergens vinden. Ook de uitgebreide handleiding van Dell doorzocht, daar komt deze optie niet eens in voor (alleen dat het mogelijk is te laden via usb C).

Eindeloos gezocht al, vind eigenlijk alleen vragen van wat oudere modellen waarin wordt aangegeven dat het niet mogelijk is dit uit te zetten. Gezien ik bij de eerste ingebruikname dit bewust moest aanzetten, lijkt dat me onzin?

Beste antwoord (via dcl! op 22-10-2020 22:15)

Verwijderd

Je kan het niet helemaal uitzetten, ik heb die monitor in een iets grotere variant.

De vraag die je aan het begin kreeg gaat over opladen terwijl het scherm uit staat. Kan je vinden op pagina 50 van je handleiding

https://media.itscope.com...1581080431_9234_17360.pdf

Wat wil je precies bereiken? Want je batterij elke dag ontladen & weer opladen is zeker niet gezonder voor je laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2020 17:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 16:05
Ik zie niet 1,2,3, hoe de laptop/het geheel meer energie zou "verbruiken". Als de laptop eenmaal volledig opgeladen is dan zal er gewoon geleverd worden wat de laptop aan het verbuiken is. Het is juist beter om je laptop aan de oplader te laten in plaats van hem tussendoor te ontladen als dat niet nodig is.

Waarschijnlijk was de melding van DELL enkel een waarschuwing dat de voeding van de monitor mogelijk warmer wordt(meer verbruikt) omdat hij naast de monitor nu ook de laptop van stroom voorziet. Als je niet via USB-C zou opladen zou de laptop via een normale oplader opgeladen moeten worden.

[ Voor 32% gewijzigd door CCJJVV op 22-10-2020 17:52 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het niet helemaal uitzetten, ik heb die monitor in een iets grotere variant.

De vraag die je aan het begin kreeg gaat over opladen terwijl het scherm uit staat. Kan je vinden op pagina 50 van je handleiding

Wat wil je precies bereiken? Want je batterij elke dag ontladen & weer opladen is zeker niet gezonder voor je laptop.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
CCJJVV schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:50:
Ik zie niet 1,2,3, hoe de laptop/het geheel meer energie zou "verbruiken".
De laptop niet, het scherm: de waarschuwing was ivm het verbruik van het scherm, die dan minder "zuinig".
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:52:

Ha dat was het, dank! Nee ik wil niet helemaal ontladen; in elk geval handig dat als het scherm uit staat, er niet meer geladen wordt, dat is dan tijdens pauzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
dcl! schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

De laptop niet, het scherm: de waarschuwing was ivm het verbruik van het scherm, die dan minder "zuinig".

[...]

Ha dat was het, dank! Nee ik wil niet helemaal ontladen; in elk geval handig dat als het scherm uit staat, er niet meer geladen wordt, dat is dan tijdens pauzes.
En dan ga je dus bij iedere pauze je laptop weer ontladen.

Ik had ook een Dell en daar kon je instellen of hij 100% geladen moest worden of tot 80%. Dat laatste is beter voor je accu (als je tenminste af en toe wel tot 100% laadt). En als de accu op het gewenste nivo is, dan stopt de lader gewoon. Dat zal hij ongetwijfeld ook doen als hij via USB-c geladen wordt.

Het is namelijk geen directe stroomdraad die je onder stroom zet, maar een vraag en aanbod, electronisch geregeld via PowerDelivery. Als de laptop zegt dat hij wat nodig heeft, dan krijgt hij stroom, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Nee, laptop dicht (ontladen wel maar da's echt weinig, daar moet een accu toch tegen kunnen) + de monitor uit.
Pagina: 1