Toon posts:

Cross-cable... maar dan in een blokje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn laptop op verschillende netwerken aansluiten, maar het probleem is dat ik de ene keer direct op een hub aansluit(normaal) en de ander keer direct op een andere pc(cross). Nu wil ik liever niet 2 kabeltjes meenemen("gemakzucht dient de mens") en nu dacht ik ooit het volgende te hebben gezien...

een soort UTP blokje maar... dan op de plek waar de kabel normaal gesproken binnenkomt een klein 'stukje' dat in een ander UTP blokje past en dat er voor zorgt dat je geen normale kabel meer hebt, maar een crossed... (ik bedoel dus geen verleng-stukje of wat dan ook)

Bestaat dat? Zo ja hoe, wat, waar en dank u!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die blokjes bestaan, net als bijv. koppelstukjes om 2 UTP kabels aan elkaar te hangen (en de zooi al dan niet te crossen).

Waar: iedere zichzelf respecterende computerboer zal ze voor je kunnen bestellen, en een computerboer die wat meer losse onderdelen heeft liggen (wat meer een "rommelzaakje" zeg maar) zal dit soort dingen waarschijnlijk wel op voorraad hebben.

Waarschijnlijk is het ook wel ergens op internet te kijken, moet je maar ff rondsnuffelen, heb ik geen linkjes van voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar heb je ook enig id hoe dat dan heet?

Anders moet ik weer hopen dat die man van die pc-toko deze thread leest. :)

Verwijderd

Topicstarter
Waaah... dingen zijn nergens te koop. Dan maar een verlengblokje met 2 cm kabel, maar nu twijfel ik nog of dat kwaad kan zo'n korte kabellengte...

Verwijderd

hoe korter hoe beter dus korte kabel geen probleem

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

KMK

Display in Utrecht heeft ze wel..
Display heeft ook andere vestigingen in het land

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:41 schreef Negotiator het volgende:
Die blokjes bestaan, net als bijv. koppelstukjes om 2 UTP kabels aan elkaar te hangen (en de zooi al dan niet te crossen).

Waar: iedere zichzelf respecterende computerboer zal ze voor je kunnen bestellen, en een computerboer die wat meer losse onderdelen heeft liggen (wat meer een "rommelzaakje" zeg maar) zal dit soort dingen waarschijnlijk wel op voorraad hebben.

Waarschijnlijk is het ook wel ergens op internet te kijken, moet je maar ff rondsnuffelen, heb ik geen linkjes van voor je...
dat gebruik ik thuis ook
1 kabeltje (10 cm ofzo)
2 1:1 koppelstukjes

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Maakt het eigenlijk uit of je gewone plastic koppelstukjes gebruikt of van die metalen Cat5e gecertificeerde dingen? En wat kosten die ongeveer per stuk?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, de echte Tweaker maakt zelf zo'n blokje.
Tis niet zo moeilijk lijkt me.

And The Only One

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 18:30 schreef Diamon het volgende:
Euhmmmmm, de echte Tweaker maakt zelf zo'n blokje.
Tis niet zo moeilijk lijkt me.
ja, inderdaad... ik bedoel 't is net wat anders dan zelf een kabel knijpen, maar veel verschil zal er niet inzitten (als je een verloop-kabeltje maakt). zelf zo'n blokje maken is misschien iets lastiger, maar ook zeker wel te doen hoor

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, pak een ISDN splitter, haal deze open en zou zeggen, zaakje herbedraden en klaar ben je.

Ps, wel effe C en S op de ingangen zetten. :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Beetje off-topic, maar ik wilde het kabeltje testen, maar had op dat moment alleen netwerk wat gebruikte van een hub en waar ik niet snel 2 pc's direct met elkaar probeerde verbinden. Dus heb ik volgende geprobeerd: normale UTP kabel met daaraan een verleng blokje dat de boel kruiste en daaraan mij zojuist gefabriceerde cross-cable die de boel dus weer terug kruisde...

De hele boel werkte niet en ik weet zeker dat zowel de normale UTP kabel als het cross-blokje goed waren. Zou het door de beperkingen van UTP niet werken of zou dat in principe moeten kunnen en dus die x-cable niet goed zijn(wat waarschijnlijk is, maar toch wil ik het ff weten of die verleng truc kan)?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmmmm, men pakt een UTP kabel tester, en je weet zo waar de fout zit.
Een multimeter kan ook, maar is toch wat meer werk.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 12:33 schreef Diamon het volgende:
Euhmmmmm, men pakt een UTP kabel tester, en je weet zo waar de fout zit.
Een multimeter kan ook, maar is toch wat meer werk.
Net alsof ik...

- een UTP kabel tester heb en/of kan betalen

Bij deze heeft iemand te koop voor een 'zacht' prijsje?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Dan is het dus een multimeter pakken.
De goedkoopste is een geeltje, en een kabel tester zal rond de 100 piek zijn excl. inkoop.

And The Only One

Pagina: 1