Nieuwe thuis/werk laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGuillaume
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-06 22:22
Goedendag allemaal,

Mijn vriendin is toe aan een nieuwe laptop en ik zou graag een beroep willen doen op jullie expertise. Hopelijk kan er een laptop aangeraden worden die past bij haar gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?
Ze maakt regelmatig document op in Word en bewerkt wel eens foto's (in Photoshop). Daarnaast zal ze gebruik maken van 't internet.

Wat is je budget?
Rond de 800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal wekelijks meegenomen worden, maar het voornaamste gebruik zal thuis zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Ongeveer 13-15 inch
  • Niet al te zwaar in verband met vervoer
  • Geen voorkeur qua merk, kwaliteit is het belangrijkst
Het is vooral dat er zoveel verschillende merken zijn die allemaal grote hoeveelheden aan laptops hebben dat het lastig is om een keuze te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door LGuillaume op 22-10-2020 17:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:25
Lenovo Thinkpad E14 Gen 2 lijkt mij een degelijke keus voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGuillaume
MarcoC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:01:
Lenovo Thinkpad E14 Gen 2 lijkt mij een degelijke keus voor dit geld.
Bedankt voor je reactie! Ik neem 'm mee in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 19:18
Wat is je lijstje tot nu toe?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGuillaume
Ik had het misschien anders kunnen omschrijven. Ik bedoelde ermee dat ik een lijstje maak met de aanbevelingen die ik uit dit topic haal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:05
wat heb je zelf allemaal al gevonden, want eigen inbreng is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-10 19:18
Als je gaat zoeken in andere topics met hetzelfde onderwerp zul je dit advies vaker vinden: Koop een jong tweedehands of refurbished zakelijke laptop.

Je geeft aan dat kwaliteit belangrijk is en dat de laptop regelmatig meegenomen wordt. Daar wordt bij een zakelijk model net wat meer aandacht aan besteed dan bij een consumenten model.
Dit soort modellen zijn makkelijk te vinden in de categorie Vraag & Aanbod met de zoektermen die bij de serie horen:
HP Probook/Elitebook
Dell Latitude
Lenovo Thinkpad

Elk van deze series heeft een redelijk duidelijke naamgeving waarbij het schermformaat en de hardware generatie centraal staat. Zoek ff uit hoe oud het laptopje maximaal mag zijn en pas daar je zoekterm op aan.
Met wat mazzel vind je een bijzonder mooi model met goede specs en een aantal jaren NBD on-site garantie.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGuillaume
hans_lenze schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:12:
Als je gaat zoeken in andere topics met hetzelfde onderwerp zul je dit advies vaker vinden: Koop een jong tweedehands of refurbished zakelijke laptop.

Je geeft aan dat kwaliteit belangrijk is en dat de laptop regelmatig meegenomen wordt. Daar wordt bij een zakelijk model net wat meer aandacht aan besteed dan bij een consumenten model.
Dit soort modellen zijn makkelijk te vinden in de categorie Vraag & Aanbod met de zoektermen die bij de serie horen:
HP Probook/Elitebook
Dell Latitude
Lenovo Thinkpad

Elk van deze series heeft een redelijk duidelijke naamgeving waarbij het schermformaat en de hardware generatie centraal staat. Zoek ff uit hoe oud het laptopje maximaal mag zijn en pas daar je zoekterm op aan.
Met wat mazzel vind je een bijzonder mooi model met goede specs en een aantal jaren NBD on-site garantie.
Bedankt voor je advies, hier kom ik zeker verder mee. Ik ga me wat meer inlezen, kijken of ik wat leuks tegenkom.
Pagina: 1