Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteBaer1995
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-08 15:12
Beste Tweakers,

voor mijn werkgever ben ik op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:

binnen ons bedrijf hebben we 8 vestigingen met 8 werkplaatsen, er moeten regelmatig foto's gemaakt worden van defecte onderdelen etc. deze foto's willen we automatisch via WIFI versturen naar een folder op een server(Windows 2012 R2)

op dit moment gebruiken we WiFi SD kaarten van Eye-Fi, echter bestaat dit bedrijf niet meer en worden er geen kaarten meer geproduceerd. andere kaarten van Toshiba etc, zijn ook moeilijk leverbaar

Heeft er iemand ervaringen met andere kaarten/systemen die dit kunnen?

Het liefste blijven we compacte camera's hiervoor gebruiken, omdat we vaak van moeilijk bereikbare onderdelen foto's moeten maken. (is niet handig met een tablet oid)

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 09:13
Kun je niet gewoon de foto's met een telefoon maken en dan middels dropbox, onedrive ofzo syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wat Ivolve zegt: pak een smartphone en laat deze automatisch syncen via google drive of onedrive.

Bijna elke moderne gewone camera heeft beschikking over wifi en kan ook automatisch uploaden. Wat gebruiken jullie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ivolve schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:49:
Kun je niet gewoon de foto's met een telefoon maken en dan middels dropbox, onedrive ofzo syncen?
Het liefste blijven we compacte camera's hiervoor gebruiken, omdat we vaak van moeilijk bereikbare onderdelen foto's moeten maken. (is niet handig met een tablet oid)
;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Een smartphone kan even groot zijn als een compacte camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
Smartphone + Owncloud. Owncloud kun je zelf inrichten en beheren, ik zou niet snel voor Dropbox kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Amens schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:20:
Smartphone + Owncloud. Owncloud kun je zelf inrichten en beheren, ik zou niet snel voor Dropbox kiezen.
Eens met je denkrichting echter heeft owncloud geen support.

Het makkelijkste is volgens mij toch echt een Synology, DS Cloud op je telefoons en syncen maar.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:45
Mike2k schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Eens met je denkrichting echter heeft owncloud geen support.

Het makkelijkste is volgens mij toch echt een Synology, DS Cloud op je telefoons en syncen maar.
Wat bedoel je met support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Waarom zou je deze functie niet integeren binnen de applicatie die je gebruikt voor je defecte onderdelen ?
Dus een add picture optie waarvan je vanuit een app een foto maakt ?
Waarom eerst uploaden naar een share en vandaar uit toevoegen, je wilt toch ook het rma nummer of ticket nummer toevoegen ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 10:36

lasharor

7 december 2004

Niet helemaal ideaal met wellicht is dit een optie? https://www.stg-uploader.xyz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteBaer1995
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-08 15:12
Bedankt voor de reacties,

denk dat een telefoon met Cloud het makkelijkste voor ons is.

Wat betreft het integreren in de applicatie, is helaas niet mogelijk. applicatie is van een 3e partij uit Duitsland waar wij geen invloed op hebben. Zou wel een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiin3000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Vergelijkbaar probleem:

Op 3 plaatsen komen bestelde onderdelen binnen. Deze worden gefotografeerd en moeten binnen het intern netwerk geupload worden naar een gedeelde map (Kan een dropbox oid zijn, maar aangezien de foto's 8 mb per stuk zijn liever intern op onze NAS)
Gezien stoffig donker magazijn hebben we 3 Panasonic Lumix DMC-lx15 aangeschaft die onder erbarmelijke omstandigheden hele goede foto's maakt (Zie review tweakers), maar zoals ik als zei, 8 mb per stuk.

Het mooiste zou zijn dat de foto's direct geupload worden naar een netwerkshare op de qnap nas maar ik begreep dat dat niet gaat. (Correct me if im wrong)

Het uploaden zou via de wifi moeten gaan want je weet wel dat als je iedere keer dat plugje erin doet dat dat na 30 x kapot gaat, dus liever via wifi. Ik had zo'n mooi systeem in gedachten maar in de praktijk werjt het dus voor geen meter.
Ik krijg zelfs de Lumix niet geconnect direct met een pc.

Ieand ervaring met het verbinden wifi met de lumix dmc lx15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Transcend 32GB WiFi SD kaart TS32GWSDHC10 of een wifi sd adapter?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1