Beste allen,
Van mijn werk hebben we een connectiviteits-plan / computerplan gekregen.
Nu hebben we thuis een redelijk probleem met wifi, het signaal is prima, maar de internetverbinding valt gewoonweg weg (bijzonder vervelend tijdens een meeting via Teams). Bedraad werkt alles prima (iig afgelopen half jaar).
Het netwerk:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KqcFmD3uuksmqJd46le0bdpl.png?f=user_large)
A: Ziggo Connectbox
B: pricewatch: TP-Link TL-WDR3600, ingesteld als AP.
C: pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200, ingesteld als AP. Deze geeft de meeste problemen
Users bij A: NAS, RPi
Users bij B: PS4, Denon receiver, Ziggo Next topsetbox
Users bij C: prive-desktop, thuiswerkplek 1, printer
Users bij D: thuiswerkplek 2, Chromecast (wordt over een half jaartje thuiswerkplek 1 + 2 ivm 2e kinderkamer)
Wat ik al gedaan heb:
Persoonlijk interesseert veiligheid en mogelijkheden me minimaal, het is zeker niet mijn vakgebied. Veilig en plug&play (minimale instellingen) heeft de voorkeur.
Het punt is dat ik op alle aangegeven plekken zowel wifi als bedraad internet wil/moet hebben. Er zijn maar weinig AP's met meerdere RJ45 poorten...
De Ziggo connectbox heeft zeer weinig instellingen om bijv. de DHCP uit te schakelen, dit leverde al eerder issues op met een RPi + PiHole (nu draait de RPi geen PiHole meer).
Mijn vraag.
Welke apparatuur kan ik nu het beste kopen en waar neer zetten.
Een nieuwe router, Connectbox in bridge zetten, is wat duur maar kan.
Elke plek een switch (welke 5-poorts?) en AP (welke, de Deco M4?) neerzetten?
Beetje een wat uitgebreidere reboot van mijn vorige topic ja, maar dat is wat ondergesneeuwd...
Van mijn werk hebben we een connectiviteits-plan / computerplan gekregen.
Nu hebben we thuis een redelijk probleem met wifi, het signaal is prima, maar de internetverbinding valt gewoonweg weg (bijzonder vervelend tijdens een meeting via Teams). Bedraad werkt alles prima (iig afgelopen half jaar).
Het netwerk:
:fill(white):strip_exif()/f/image/KqcFmD3uuksmqJd46le0bdpl.png?f=user_large)
A: Ziggo Connectbox
B: pricewatch: TP-Link TL-WDR3600, ingesteld als AP.
C: pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200, ingesteld als AP. Deze geeft de meeste problemen
Users bij A: NAS, RPi
Users bij B: PS4, Denon receiver, Ziggo Next topsetbox
Users bij C: prive-desktop, thuiswerkplek 1, printer
Users bij D: thuiswerkplek 2, Chromecast (wordt over een half jaartje thuiswerkplek 1 + 2 ivm 2e kinderkamer)
Wat ik al gedaan heb:
- Andere netwerken en kanalen gescand, ik zie een stuk of 10 (blok met 2-onder-1-klap huizen) op 2.4Ghz, met een gelijkmatige verspreiding over de kanalen.
- Alle AP's een eigen SSID gegeven
- Alle AP's een eigen channel ingesteld
- TP-links omgewisseld, probleem blijft
Persoonlijk interesseert veiligheid en mogelijkheden me minimaal, het is zeker niet mijn vakgebied. Veilig en plug&play (minimale instellingen) heeft de voorkeur.
Het punt is dat ik op alle aangegeven plekken zowel wifi als bedraad internet wil/moet hebben. Er zijn maar weinig AP's met meerdere RJ45 poorten...
De Ziggo connectbox heeft zeer weinig instellingen om bijv. de DHCP uit te schakelen, dit leverde al eerder issues op met een RPi + PiHole (nu draait de RPi geen PiHole meer).
Mijn vraag.
Welke apparatuur kan ik nu het beste kopen en waar neer zetten.
Een nieuwe router, Connectbox in bridge zetten, is wat duur maar kan.
Elke plek een switch (welke 5-poorts?) en AP (welke, de Deco M4?) neerzetten?
Beetje een wat uitgebreidere reboot van mijn vorige topic ja, maar dat is wat ondergesneeuwd...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,