Het kan aan mij liggen, maar ik vermoed zo dat dit een vrij ernstige privacy Fail is van Google. Het probleem is heel simpel en zichtbaar, dus er is geen lang verhaal nodig om het uit te leggen, en je kan het zo zelf proberen.
- Installeer een nieuwe VM of maak een nieuwe user aan op je Windows machine;
- Log in op de nieuwe machine en/of met de nieuwe gebruiker;
- Installeer Chrome;
- Kies "Turn on sync..." rechts boven en voer een willekeurig GMail adres in;
En zie - voordat je je wachtwoord invult, geeft Google jou de voornaam en een mini-icoon van de foto die bij het account hoort! Als je vervolgens in de source code gaat zitten zie je ook de grotere versie van de foto, groot genoeg voor identificatie. Dit is toch heel erg duidelijk een grove schending van de AVG, dacht ik zo.
Bij deze dus de vraag of mensen deze procedure even kunnen reproduceren, en wat jullie mening is inzake dit hele verhaal. Ben ik een setting vergeten...? Is er een "Privacy is voor sukkels"-checkbox die ik heb aan laten staan ergens...?
- Installeer een nieuwe VM of maak een nieuwe user aan op je Windows machine;
- Log in op de nieuwe machine en/of met de nieuwe gebruiker;
- Installeer Chrome;
- Kies "Turn on sync..." rechts boven en voer een willekeurig GMail adres in;
En zie - voordat je je wachtwoord invult, geeft Google jou de voornaam en een mini-icoon van de foto die bij het account hoort! Als je vervolgens in de source code gaat zitten zie je ook de grotere versie van de foto, groot genoeg voor identificatie. Dit is toch heel erg duidelijk een grove schending van de AVG, dacht ik zo.
Bij deze dus de vraag of mensen deze procedure even kunnen reproduceren, en wat jullie mening is inzake dit hele verhaal. Ben ik een setting vergeten...? Is er een "Privacy is voor sukkels"-checkbox die ik heb aan laten staan ergens...?
:strip_exif()/f/image/TMkrTGoehBM0FDlFgeT2XrLl.jpg?f=fotoalbum_large)
SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD