Sonos Beam als speaker voor Mac mini met switch+audio extrac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boender070
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 22:49
Hi Tweakers,

Ik probeer een Sonos Beam te gebruiken als speaker voor mijn Mac Mini met een LG 4K monitor (geen tv, dus geen hdmi out). Ik weet het. Niet perse een goede setup maar wil het graag voor elkaar boksen.

Ik gebruik een 3x1 switch met audio extractor van het merk SpeaKa via conrad.nl en gebruik recente HDMI kabels. Idee is dus HDMI out naar monitor en toslink via HDMI adapter naar Sonos Beam soundbar.

Ik was benieuwd of ik geluid voorelkaar zou krijgen maar krijg geen eens beeld van de Mac op het scherm. De switch geeft het video signaal niet door dus. Ik heb mij gek gezocht online maar kom er niet uit. Wie heeft er tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac Mini 2020
LG 27UL850
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere HDMI kabels geprobeerd.
Verschillende HDMI poorten op swicth en monitor.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Boender070 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:54:
De switch geeft het video signaal niet door dus.
DOA? Als het zonder switch wel werkt en de switch werkt op andere apparaten dan wel kabels ook/nog steeds niet dan zou ik toch haast die conclusie trekken. Mits alles goed aangesloten maar het verschil tussen HDMI In en HDMI Out moet het probleem niet zijn.

Doe anders eens een linkje naar de switch, mogelijk is er iets specifieks aan het ding.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 19:00
Maar waarom gebruik je niet gewoon AirPlay? Of is dat een hele domme gedachte van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boender070
FeaR schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

DOA? Als het zonder switch wel werkt en de switch werkt op andere apparaten dan wel kabels ook/nog steeds niet dan zou ik toch haast die conclusie trekken. Mits alles goed aangesloten maar het verschil tussen HDMI In en HDMI Out moet het probleem niet zijn.

Doe anders eens een linkje naar de switch, mogelijk is er iets specifieks aan het ding.
Dank.

Dit is de switch: Ik heb https://www.conrad.nl/p/s...turn-channel-3840-1360279

Inmiddels contact gehad met Conrad.nl. Prima service trouwens. Zij geven aan dat het met de HDMI handshake te maken kan hebben. Het advies was om eerst de switch aan te zetten op het juiste kanaal en dan pas de Mac en monitor aan te zetten. Ik heb dit geprobeerd. Geen succes.

Ik heb mij Nintendo Switch met docking stations er bij gepakt en die werkt prima. Audio wordt keurig naar Soundbar gestuurd. Geen DOA dus.

Lijkt echt op settings Mac mini 2020 te maken te hebben. Geen idee wat ik hier aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boender070
Archie_T schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:26:
Maar waarom gebruik je niet gewoon AirPlay? Of is dat een hele domme gedachte van mij?
Terechte vraag. Is toch niet zo heel stabiel eerlijk gezegd. Daarnaast maak ik er een 5.1 van met een SUB en 2 Play ones. Airplay geeft geen 5.1 door.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 19:00
Boender070 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:02:
[...]

Terechte vraag. Is toch niet zo heel stabiel eerlijk gezegd. Daarnaast maak ik er een 5.1 van met een SUB en 2 Play ones. Airplay geeft geen 5.1 door.

Dank.
Duidelijk. Alle problemen die ik met mijn Sonos Amp en HDMI switches had waren opgelost door een CEC killer te gebruiken. Wellicht kan je daar ook nog even naar kijken. Kost niets en hielp mij enorm met vage dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boender070
Archie_T schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Duidelijk. Alle problemen die ik met mijn Sonos Amp en HDMI switches had waren opgelost door een CEC killer te gebruiken. Wellicht kan je daar ook nog even naar kijken. Kost niets en hielp mij enorm met vage dingen.
Thanks die neem ik mee. Eerst beeld zien te krijgen van die Mac.
Pagina: 1