Windows 10 - pc herkent de beamer niet > geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 19:58
Tweakers,

Hoop dat dit simpel op te lossen is. Het volgende is aan de hand;

Ik heb mijn computer aangesloten op mijn beamer (native 1080P) beamer via HDMI.
De beamer werkt prima (Laserbeamer van Xiaomi)

Als ik mijn computer aansluit, zie ik de bios post langsvliegen op de beamer en windows opstarten. Zodra het inlogscherm zou moeten verschijnen zegt de beamer dat het signaal weg is. Ik vermoed dat het out of range is maar dat terzijde.

Ik heb om te troubleshooten, een monitor aangesloten via DP. wanneer ik nu de PC start, krijg ik weer de bios te zien (beamer) maar zodra het inlogscherm verschijnt, springt het beeld over naar de monitor.

Als ik vervolgens multimonitor probeer in te stellen, zegt ie in zowel de nvidia config pagina als de windows display setting pagina dat er maar 1 monitor is geselecteerd. Ik kan hierdoor niet eens spelen met eventuele instellingen voor de beamer als bijvoorbeeld refreshrate etc.

Hoe moet ik dit oplossen??

Gebruikte beamer
https://www.laurentwillen...laser-tv-150-test-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07
Als je een scherm aansluit en de beamer aansluit terwijl windows al is gestart, kan je dan geen juiste settings voor de beamer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Nee helaas ziet hij de beamer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 19:50
Wat voor PC en grafische kaart gebruik je?
En je krijgt dus wel beeld op je DisplayPort monitor,
met ook de HDMI kabel van de beamer aangesloten?
Terwijl er dan geen tweede monitor beschikbaar is in het configuratie-scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik gebruik een Ryzen 3600 en 2080TI.

SItuatie nu
DP -> monitor
HDMI -> beamer

Bij boot zie ik de bios op de beamer en niets op de monitor.
Bij inlogscherm gaat het beeld over naar de monitor, beamer is niet eens detecteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Doet Windows toets + P iets? Als je de beamer opnieuw aansluit terwijl de PC al draait, en dan de beamer opstart, verschijnt hij dan? Al een andere HDMI kabel geprobeerd? Staat de beamer in nvidia control panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Umbrah schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:02:
Doet Windows toets + P iets? Als je de beamer opnieuw aansluit terwijl de PC al draait, en dan de beamer opstart, verschijnt hij dan? Al een andere HDMI kabel geprobeerd? Staat de beamer in nvidia control panel?
Nee doet helaas niets, beamer opnieuw opstarten werkt niet, beamer terug naar fabrieksinstellingen (android) werkt niet. Andere HDMI kabel werkt niet. en beamer wordt niet gezien in welk paneel dan ook.. :/

Super vaag, want heb de windows setup etc gewoon via de beamer gedaan. Pas nadat ik de nvidia driver installeerde kwam dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Nou mannen. geen oplossing gevonden maar een workaround.
Heb nu de PC direct aangesloten op mijn reciever. Deze is -zo blijkt- netjes in staat de beelden door te geven aan de beamer..

Vage is nu ook weer dat het Nvidia controll panel de resolutie 1080P als native wordt gedetecteerd. Dit terwijl de reciever zelf 4K ondersteund.

Zit ergens iets niet goed tussen deze chinese beamer en de geforce kaart (de oude Radeon 7 werkte wel altijd)
Eind goed all goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:47

Umbrah

The Incredible MapMan

Die beamer is native 1080p, 4k zal downsampling zijn en dat is niet zo heel erg nuttig :P 1080p is vrij realistisch. Waarschijnlijk inderdaad een probleem in de identificatie tussen beamer & videokaart... waar je receiver dan weer geen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 19:50
Door de werkende workaround lijkt erop te duiden dat de Nvidia kaart de detectie via de HDMI
voor deze beamer niet goed doet, terwijl de receiver ervoor zorgt dat het wel goed gaat.

Ik heb een soortgelijk probleem andersom gehad.
Mijn computer via DisplayPort --> HDMI adapter aansluiten op TV via een iets oudere receiver werkte niet goed, scherm werd niet herkend als 1080p maar 800x600 max.
Toen ik om andere redenen overstapte op een nieuwere receiver bleek het ineens wel goed te werken.

Mooi dat je door de receiver toch verder kunt...
Pagina: 1