Input omschakeling op Philips 43PUS8535 via een toets?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:52
Mijn Philips 43PUS7304 is omgeruild voor een 43PUS8535. De 7304 kon naar een andere input (TV, HDMI1, HDMI2 etc) omschakelen via 1 toets/IR-code voor elke input. De 8535 reageert niet meer op die codes. Omschakelen kan op de 8535 nu aleen via het 'Bron' menu. Dat is erg omslachtig. Weet iemand of de 8535 ook 1 toets omschakelingen kent? En wat de IR-codes of een afstandbediening daarvoor zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hvanasselt
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Hallo

Ik heb sinds een update in feite hetzelfde probleem met de 43PUS7304.

Ik heb een Logitech Harmony 665 afstandsbediening en een Philips 43PUS7304/12 tv.
Ik heb een aantal activiteiten aangemaakt en elke activiteit gebruikt een andere HDMI ingang. Als ik met 1 druk op de knop een activiteit selecteer, dan worden de tv en de benodigde apparaten (bv tv tuner of game console) opgestart. Tot voor kort werkte dit allemaal perfect.
Een paar dagen geleden is er een software update voor de tv geinstalleerd en nu schakelt de tv niet meer over naar de juiste HDMI ingang, als ik van activiteit verander. Ook via de "help" knop op de afstandsbediening werkt het niet meer.
Op de afstandsbediening zit ook een display met daarnaast 4 knopjes. Ik heb de functies in dat display zo ingesteld, dat ik met de 4 knopjes naast het display van HDMI ingang kan wisselen. Maar ook dat werkt nu niet meer sinds de software update van de tv. Met andere woorden, het selecteren van de HDMI ingang met 1 druk op de knop werkt niet meer. Ik kan wel eerst de functie "source" kiezen en dan vervolgens via het menu op de tv de juiste ingang selecteren.

Hoe los ik dit op? Moet ik de tv terugzetten naar "fabrieksinstellingen" en dan de tv niet updaten, of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Helaas, ik heb nog geen oplossing gevonden. Bij Philips zelf een soort standaard antwoord gekregen: nee dat gaat niet. Ook de tool hier werkt op mijn TV niet. Enige dat werkt is G. Assistant, ik druk op de knop van de AB en kan HDMI 1 etc (spellend) uitspreken en mijn TV schakelt direct naar HDMI 1, zonder menu.

Belachelijk dat Philips de IR codes niet meer ondersteunt, vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 17:13
Zelfde probleem hier met een logitech harmony hub. Komt inderdaad door die update naar TMP191E_R.101.001.123.008

Ik heb al geprobeerd om de source input selectie aan te passen. Zodat die door het menu loopt maar dat werkt echt niet goed. Kan ook met de originele philips tv app geen directe input toets vinden...

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:31

DjVe

Hatsaflats!

Volgens mij is dit een algemeen probleem met recente firmware van Philips schermen. Mijn recente OLED heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Volgens mij een nog algemener probleem: menu's aflopen en soft keys zijn in bij de industrie. Kijk maar naar auto's met display bediening. Zal niet lang meer duren voordat er weer knoppen komen, die kan je op gevoel bedienen.
Maar om terugkeer van een directe keuze (vgl. keyboard shortkeys) i.p.v. menu's aflopen, moet echt geroepen worden wil men luisteren.

Philips, waarom laat je de IR codes voor directe keuze ("discrete IR codes") niet gewoon bestaan? Wij gebruiken ze! Ook al is geen plaats voor op jullie afstandbedieningen. Plaats voor directe keuze van Netflix op de afstandbediening is er wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightcrawler28
ja helemaal eens Dick,

Ik heb wel een "noodverbandje" gevonden. 2 zelfs.
1) ik heb een een macro ("reeks genoemd in harmony) toevoegt aan een loze knop op de afstandsbediening (E) en in dat macro staat :
  • 8x Direction UP
  • wacht 1 sec
  • * x direction DOWN tot aan je input keuze (bijv HDMI-4 voor je tv ontvanger)
Optie 2 is om dit macro in een domotica systeem op te nemen als je dat hebt. in mijn geval kan het in Node-red en ook in Home-assistant. Daarin plaats ik een soortgelijke macro als bovenstaand in een automatiseringsregel. wanneer een activiteit word gestart dan gaat daarna dit macro-tje lopen.

Het is niet 100% failproof maar het voldoet nu wel even. Maar potverdorie in mijn nieuwe Philips the "One" werkte het gewoon tot 8 dagen geleden prima. :'( Firmware update en weg functies.. Doe eens niet Philips! :(

] systeem spec's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:31

DjVe

Hatsaflats!

Voor mij werkt die work-around niet, want de volgorde van de ingangen verwisseld regelmatig in de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightcrawler28
DjVe schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:11:
Voor mij werkt die work-around niet, want de volgorde van de ingangen verwisseld regelmatig in de TV.
ja daar ben ik ook nog mee aan het pielen, met name als je in een APP bent geweest laat die in de bronnen/source menu ineens alle opties zien.

] systeem spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb een Philips PUS8535. De work around wordt automatisch door mijn Harmony One genomen. Maar helaas wijzigt het menu doorlopend, vermoedelijk schuift de meest gebruikte bron naar boven. Maar bij het vanuit standby aan zetten, is het weer een standaard volgorde. Heeft iemand daarvoor een shortcut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb in Harmony one (H1) ook een voorlopige oplossing. Alles wat de Harmony zelf kan doen was te onbetrouwbaar. Ik gebruik de myharmony app onder Windows om de H1 te programmeren.

Net zoals Nightcrawler28 geb ik een macro (multi step sequence) voor mijn Humax gemaakt.

Volledig:
- Onder devices van de H1 (van device TV) Change dev settings -> input settins -> "I press different ...." gezet.
- next -> antenna ingeleerd op de TV button op de Philips afstand bediening heeft (zit op kanaal button)
De activteit 'watch TV' op de H1 gaat dan zonder gebruik van het menu direct naar de TV .

Voor de Humax op de H1 het volgende:
I press ... (zelfde als boven) -> next -> de Humax input op de Hi gezet op HDMI1 gezet (die directe switch werkt dus niet)
dan het multi step sequence deel:
Onder H1 activities van de Humax volgende stappen:
- TV: op switch to TV (geleerd zoals boven)
- wacht 1 sec
- TV: op source (dit zorgt voor een vast ankerpunt op het menu)
- wacht 1 sec
- 5x TV down
- TV: OK
Dat zijn dus allemaal TV codes, terwijl de H1 al op Humax code/mode staat.

Resultaat:
- Activiteit watch TV op de H1, schakelt altijd snel naar de TV
- Activiteit Humax op de H1, schakelt altijd langzaam via het menu van de Philips TV naar de Humax

Zelfde gedaan voor 2 andere apparaten die op de TV zijn aangesloten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvanasselt
@Dick99999
Bij DjVe en bij mij wisseld de volgorde van de ingangen regelmatig. Heb je met jouw methode daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Niet meer, nu ik de apparatuur op volgorde heb aangesloten: HDMI1, 2, 3. Wisselen gebeurde wel toen ik HDMI 1 niet had verbonden. Het zou kunnen dat ik die apparaten ook op volgorde moet aanzetten, niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvanasselt
@Dick99999
Bij mij hangt de volgorde af van de volgorde, waarin de diverse apparaten aanzet.

• ChristopheDB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-05 11:39
Ik zit met hetzelfde euvel en heb een case aangemaakt bij Philips. Ik vind het niet kunnen dat er zonder melding in de release notes, functionaliteit van de gebruiker afgenomen wordt.

Ik hou jullie op de hoogte.

• Dick99999
Goed idee, ga ik ook doen, maar dan dat een nieuwe serie (PUS8535, 2020) minder kan dan de oudere serie (PUS7304, 2019).

• ChristopheDB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hierbij al een update: 32 minuten na mijn aanvraag had ik al antwoord. Zie hieronder.

Quote:
Geachte heer,

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.

Inderdaad zijn er nu problemen in de ondersteuning van de logitech harmony afstandsbedieningen, specifiek betreffend de input/HDMI selectie. Dit is inmiddels een gekend probleem, er wordt een oplossing voor gezocht.

U kan als tijdelijke oplossing een geforceerde update installeren op uw televisie.

Zodra er een update/fix is om dit probleem te verhelpen, hoort u van ons. Daarna kan u de automatische updates weer aanzetten.

/Quote

Dit is slechts een deeltje van het antwoord. Ze hebben mij ook nog de bestanden voor de downgrade en "how to" bezorgd om die uit te voeren, maar die ga ik hier natuurlijk niet posten. Goed om weten dat eraan gewerkt wordt.

Toch een opsteker, die snelle service. Problemen heeft iedere fabrikant wel eens, het is hoe je ermee omgaat wat het verschil maakt. In dit geval, topservice!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Visstick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 23:25
Goedendag

Ik heb sinds een paar weken ook een philips tv, de 43PUS8545/12 en heb ook met de Harmony problemen met het schakelen tussen de hdmi ingangen, kan iemand mij vertellen of er ondertussen al een definitieve fix voor is, of moet ik ook een melding bij philips maken om een tijdelijke fix te krijgen?

Problems don't exist, only challenges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ja directe wisseling van HDMI werkt sinds een paar maanden. Maar je hebt de codes nodig voor HDMI 1..4 van de philips 55OLED 804. Ik heb die TV ook in mijn harmony 1 gezet en heb de codes voor mijn TV 58PUS8545/12 veranderd in de TV codes van de Philips 55OLED804/1.

[ Voor 8% gewijzigd door Dick99999 op 12-10-2021 11:27 ]

Pagina: 1