Toon posts:

libtool: ltconfig version `' does not match ltmain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik kan sommige tarballs of srpms's niet frituren vanwege de volgende melding die ik krijg als ik "make" doe:
libtool: ltconfig version `' does not match ltmain.sh version `1.3.5'

Ik heb al een nieuwe aclocal.m4 gemaakt met aclocal. Ik heb ook een libtoolize -f gedaan en die heeft keurig symlinkjes naar de juiste ltconfig en ltmain.sh gemaakt.

Toch blijf ik deze melding maar houden.
Ik heb me rot gezocht op het net en het probleem komt best vaak voor maar de antwoorden die de vraagstellers kregen zijn altijd in de zin van "hacker: nou dan rebuild je de blah blah to effe opnieuw".
Maar HOE zeggen ze er niet bij. Gek wordt ik er van.

Kan iemand me, in redelijk detail, vertellen hoe ik dit fix ?

Alvast bedankt,
Saint Nightmare (who's having a nightmare himself because of this error-message).

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik kan sommige tarballs of srpms's niet frituren vanwege de volgende melding die ik krijg als ik "make" doe:
libtool: ltconfig version `' does not match ltmain.sh version `1.3.5'

Ik heb al een nieuwe aclocal.m4 gemaakt met aclocal. Ik heb ook een libtoolize -f gedaan en die heeft keurig symlinkjes naar de juiste ltconfig en ltmain.sh gemaakt.

Toch blijf ik deze melding maar houden.
Ik heb me rot gezocht op het net en het probleem komt best vaak voor maar de antwoorden die de vraagstellers kregen zijn altijd in de zin van "hacker: nou dan rebuild je de blah blah to effe opnieuw".
Maar HOE zeggen ze er niet bij. Gek wordt ik er van.
Een van de reden waarom ik de pest heb aan libtool. Het levert meer problemen op dan dan het goeie zaken doet.

De oplossing : Copieer /usr/share/libtool/ltconfig naar je sourcedir, en vergeet niet autoconf opnieuw te draaien. Help dat niet zal ik Maandag effe kijken op het systeem, daar staan en docje dat dit probleem beschrijft :)

Verwijderd

Ik krijg dit vaak op mandrake, met kde2 compileren.
Bepaalde configure en make opties zijn geloof ik niet compatible met de libtool van kde. Is dit de situatie waarin je er tegen aan loopt (kde) dan kun je in de src.rpm's de %configure en %make macro's het beste omzetten naar standaard commando's, ./configure en make.

Veel verstand heb ik er niet van, maar dit is de ervaring die ik er mee heb.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

%configure en %make macro's het beste omzetten naar standaard commando's, ./configure en make.
Het is een libtool mismatch. Bovenstaand idee is niet aan te raden, aangezien de % macro's geexpand worden naar de juiste paden op het systeem. De RPM gaat dan iig niet meer builden.

Het probleem ligt hem in het feit dat libtool 1.3 niet compatible is met 1.4.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost.

Kwestie van de volgende dingen doen, in de volgorde zoals het er staat:

cd <sourcedir>
libtoolize --force --copy
aclocal
autoupdate
autoheader
autoconf
automake
./configure <options>