Dockingstation gezocht, incl; 2x hdmi, usb-c, powersupply

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-07 16:35
Beste allen,

Binnenkort krijg ik een 2e beeldscherm in huis (Dell P2419H) naast mijn huidige (oudere) Philips 237E en omdat mijn laptop (DELL Latitude 5480) slechts 1 HDMI ingang heeft ben ik op zoek naar een dockingstation om beide schermen te kunnen gebruiken.Gewenste opstelling is dan 2 schermen + laptop.

Overige wensen daarbij zijn:
- Enkele usb-a (2.0-3.0) aansluitingen tbv muis, toetsenbord en koptelefoon
- Mogelijkheid om deze aan te sluiten op de usb-c ingang van mn laptop, om zo ook de laptop op te kunnen laden en dus mn laptoplader weg te kunnen laten.

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar vind dat er lastig omdat ik oa niet kan selecteren op het aantal (2x) hdmi ingangen icm het vele aanbod wat er is.
Nu kwam ik echter de volgende tegen en heb het idee dat die aan mijn wensen voldoet, icm een betaalbare prijs: pricewatch: iTEC USB-C Metal Low Profile 4K Triple Display Docking Station + ...

Nu is mijn vraag of jullie kunnen aangeven of dat inderdaad het juiste is wat ik zoek / een goede keuze is, of wat eventuele andere aanraders zouden kunnen zijn.

Alvast veel dank voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
Niemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik gebruik een Dell WD19 dockingstation met mijn Dell Latitude 5480. Werkt erg goed, alleen een USB-C naar de laptop en die laadt ook netjes op.

Heeft alleen maar 1 HDMI, maar je Dell P2419H scherm kun je ook via DP aansluiten, dus dat mag geen probleem zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 26-10-2020 10:04 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Lijkt mij dat het met die iTEC prima moet kunnen en kost de helft van een Dell dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb een Dell WD15 ICM een 5480, ook prima ding.

https://tweakers.net/dock...wd15-dock_p946498/aanbod/

Heeft VGA, HDMI en DP

Geeft ook meer power dan de door jou gelinkte en de USB-C aansluitkabel is langer (denk ik)

[ Voor 115% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Op Amazon.de vind je veel van dit spul, dus ik zou daar even rondkijken: https://www.amazon.de/s?k...%2C155&ref=nb_sb_ss_i_1_8

Paar voorbeelden met in ieder geval 2x HDMI.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B085ZNBSGN/
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08C7BYKFY/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Uszka schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:06:
Lijkt mij dat het met die iTEC prima moet kunnen en kost de helft van een Dell dock.
Wat wel het nadeel is is dat je dan nog steeds een USB-C power adapter nodig hebt, net als bij de hier boven genoemde opties. Die zit (standaard) niet bij die latitude. De WD docks ondersteunen wel de standaard bijgeleverde adapter of zijn ook met een extra adapter als kit te koop. Zelf gebruik ik de WD19DC

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 26-10-2020 10:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat. Koop zo’n ding op VA bij iemand met goeie ratings. Hoef je echt niet nieuw te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Let even op of je HBR2 of HBR3 hebt in je laptop. Met HBR2 ben je beperkt tot twee 1080p schermen, een hogere resolutie is niet mogelijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
Dank voor jullie reacties, ik ga ze eens nader bestuderen.
[b]EMP in "Dockingstation gezocht, incl; 2x hdmi, usb-c, powersupply"
, maar je Dell P2419H scherm kun je ook via DP aansluiten, dus dat mag geen probleem zijn.
Hiervoor graag een kleine toelichting, want ik kom er niet uit wat "via DP aansluiten" betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:59
@jpandriesse

DP = display port,
Een type aansluiting, zoals bijvoorbeeld HDMI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

fender89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:
@jpandriesse

DP = display port,
Een type aansluiting, zoals bijvoorbeeld HDMI
Klopt. Voor TS: beide kunnen het beeld (en geluid)signaal versturen, alleen zijn het andere stekkers (zonder verder in technische details te vervallen). Jouw nieuwe monitor heeft beide aansluitingen, dus die kun je met een HDMI kabel of een DP kabel aan de dock aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 26-10-2020 12:32 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicadago
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 20:11
Anker heeft een paar mooie docks o.a. deze PowerExpand 13-in-1 USB-C Dock

Misschien goed om eens naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Kijk op eBay.
Ik heb destijds die van mij van EBay gehaald.
Was een dockingstation met voeding voor minder dan de orginele voeding.
Beheer-people die deze op hun werk moeten dumpen zetten ze vaak op EBay en dergelijke.

Ik had ze destijds nodig om 2550x1440 te kunnen aansturen.
(Een voor thuis en 1 voor op het werk. :P )

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Tsurany schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:39:
Let even op of je HBR2 of HBR3 hebt in je laptop. Met HBR2 ben je beperkt tot twee 1080p schermen, een hogere resolutie is niet mogelijk.
Idd even opletten hiermee. Ik heb een HP dock met USB-C, maar ik sluit het 2e scherm (1e scherm is 2k via DisplayPort) met HDMI rechtstreeks op mijn laptop aan. Beide schermen konden niet met de native resoluties op het dock aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 22:19
Misschien is dit iets voor jou? O-)

V&A aangeboden: Sitecom usb-c Multiport Pro Dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpandriesse
@Witte_200 , Ik heb je een pm gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als ik mocht kiezen tussen een 2e hands Sitecom of Dell dock voor nagenoeg dezelfde prijs zou ik het wel weten... Maar dat is IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:12
Hieraan gerelateerd, welke eisen moet ik aan voldoen om 2x4k scherm aan te sturen via een Dock?
- eisen aan docking station?
- eisen aan laptop?
- eisen aan monitor?
- Eisen aan kabels?

De eisen aan de laptop zijn voor mij het onduidelijkst, met al die usb en thunderbolt varianten. Kan iemand daar zijn licht over laten schijnen?

Ik gebruik ze alleen voor kantoorwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-08 12:40
De Cheetah schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 07:13:
Hieraan gerelateerd, welke eisen moet ik aan voldoen om 2x4k scherm aan te sturen via een Dock?
- eisen aan docking station?
- eisen aan laptop?
- eisen aan monitor?
- Eisen aan kabels?

De eisen aan de laptop zijn voor mij het onduidelijkst, met al die usb en thunderbolt varianten. Kan iemand daar zijn licht over laten schijnen?

Ik gebruik ze alleen voor kantoorwerk.
2x 4K heb je minimaal Thunderbolt 3 nodig als je het via 1 kabel wilt doen. USB-C gaat maximaal tot 4K@30Hz vanwege de veel lagere snelheid.

Ik gebruik zelf een TS3+ van CalDigit als docking station. Veel aansluitingen, ik weet niet zeker of hij 2x 4K@60 aan kan, maar 1x zeker, via Displayport, niet HDMI. Hij laad ook de laptop op.

Je videokaart moet het ook trekken. Een CPU met integrated graphics gaat niet genoeg zijn voor 2x4K in de meeste gevallen.

Voor displayport heb je minimaal versie 1.4 nodig (dus kabels, en videokaart en monitor), voor HDMI minimaal 2.1, om 4K@60 Hz aan te kunnen, zo uit mijn hoofd. 2x 4K lukt eigenlijk alleen met een videokaart van Nvidia of AMD, en meerdere stekkers/kabels, of via Thunderbolt 3, wat speciaal ontworpen is om 2 4K monitors aan te kunnen hangen.

Die DELL Latitude 5480 kan geen 2x 4K denk ik. Intel HD Graphics 620 en 8GB werkgeheugen is te weinig.

[ Voor 25% gewijzigd door RogerWilco2 op 05-11-2020 14:36 ]

Pagina: 1