Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmza
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
Hey !

Ik ben recent gestart met de opleiding Software developer niveau 4 via het LOI.
En nu ben ik op zoek naar boeken/films/artikelen/media enz die mij kunnen helpen met deze opleiding.

hebben jullie tips ?
de ICT is namelijk zo breed dat ik niet weet waar ik het beste kan beginnen, waar is de basis, volgens jou?

thanks alot :>

Hang-around

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn eerste gedachte is: wat is er mis met de boekenlijst of studiematerialen die het LOI aanlevert?

Dus ik denk dat je iets uitgebreider moet zijn in je Topic Start. Waar ben je naar op zoek? Een boek "ICT voor dummies"? Of wat anders?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejeroen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Dat ligt er maar helemaal aan welke richting je op wilt, frontend of backend, en wat je huidige kennisniveau is.

Een leuk begin voor frontend is de Angular Heroes tour.
De tutorial gaat er echter wel vanuit dat je al voorkennis hebt over wat een IDE is, en dat je weet hoe een CLI werkt.
https://angular.io/tutorial/toh-pt0

Mis je deze basis, dan zou ik met html beginnen en daarna de stap zetten naar JavaScript. Hierbij begin je met alleen een browser en een tekstverwerker.
https://www.w3schools.com/html/

Wil je de backend kant op, dan zou ik beginnen met C# omdat je hierbij met Visual studio alles al bij elkaar hebt om een project te maken.
https://docs.microsoft.co...rted/csharp/?view=vs-2019

Met Java heb je toch net wat meer computerkennis nodig om iets leuks werkend te kunnen krijgen.

Wanneer je iets werkend hebt in frontend en backend zal ik pas gaan zoeken naar boeken.
Wanneer je zelf een project kunt opzetten en een applicatie kunt maken zal ik het boek "Clean Code" gaan lezen. Dit boek is toepasbaar op bijna alle programmeertalen die je zal gaan gebruiken.

Tijdens mijn studie heb ik de volgende boeken gebruikt:
- Html en CSS de basis
- The Java™ Tutorial Fourth Edition: A Short Course on the Basics

Op mijn boekenlijst stond een tiental boeken, maar dit zijn eigenlijk de enige twee die ik heb gebruikt, de rest kwam via online tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 09:27

Fiets

A.K.A. Bambi

Pluralsight & acloud.guru hebben een boel informatieve video's

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst de studieboeken doornemen die je sowieso moet gebruiken voor je opleiding. Aanvullend kun je over overwerpen die je moeilijk vindt/interessant zijn voor je, extra informatie opzoeken en/of extra boeken kopen.

Je zou verder op Stackoverflow kunnen kijken en bij online aanbieders zoals Udemy, Khan Academy, Coursera en soortgelijke aanbieders.

Als je graag boeken wil kopen zou ik gewoon eens kijken wat eerder genoemde aanbieders zoal online hebben staan en op basis daarvan boeken zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmza
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-12-2024
ik heb nog niet alle boeken van de opleiding binnen
Daarbij wil ik wat extra's doen en hebben en zeker omdat ik geen basis heb.
Dankjewel voor jullie tips ik ga ernaar kijken !

Hang-around

Pagina: 1