Voor zover ik kan ontdekken zijn de verschillen beperkt tot een hogere refresh rate voor de 38GN950-B en de Thunderbolt aansluiting op de 38WN95C. Aangezien de zakelijker uitstraling & Thunderbolt van de WN mij meer aanspreekt vraag ik me af of ik wellicht nog iets over het hoofd zie dat me toch voor de 38GN950-B zou doen kiezen.
38GN950-B
-0,9kg zwaarder
-'ambi'light
-pivoteerbaar (portretmodus)
-Draaibaar naar links en rechts
38WN95C:
-1 jaar meer garantie
-Overclockbaar tot 160Hz
-Speakers (verwacht er niet veel van)
-Verticaal kantelbaar
-37,5" i.p.v. 38" (niet echt merkbaar)
-0,9kg zwaarder
-'ambi'light
-pivoteerbaar (portretmodus)
-Draaibaar naar links en rechts
38WN95C:
-1 jaar meer garantie
-Overclockbaar tot 160Hz
-Speakers (verwacht er niet veel van)
-Verticaal kantelbaar
-37,5" i.p.v. 38" (niet echt merkbaar)
Bedankt voor de aanvullingen! Keuze blijft op de 38WN95C, kan er niet echt mee misgaan lijkt me.
Aanvullende verschillen (ik kijk naar dezelfde monitoren):
- 38WN95C ondersteunt PBP (tegelijkertijd input van bijvoorbeeld laptop en desktop naast elkaar op hetzelfde scherm), 950-B doet dit niet.
- WN95C is aanzienlijk minder diep door de andere voet. Dit scheelt volgens mij 6-7cm, dus neemt minder ruimte op je bureau in.
- 38WN95C ondersteunt PBP (tegelijkertijd input van bijvoorbeeld laptop en desktop naast elkaar op hetzelfde scherm), 950-B doet dit niet.
- WN95C is aanzienlijk minder diep door de andere voet. Dit scheelt volgens mij 6-7cm, dus neemt minder ruimte op je bureau in.
Nog meer redenen voor mij om de 38WN95C te kiezen!
De 950-B is vooral wat goedkoper, maar als die paar-100 euro niet heel veel uitmaakt, dan zie ik ook geen reden om niet voor de 95C te gaan.
Blijft wel schreeuwend duur voor een monitor.
Blijft wel schreeuwend duur voor een monitor.
Ow, absoluut! Bak geld, maar met deze specificaties zijn er eigenlijk geen alternatieven.
Odessey G9 is dezelfde prijs overigens, maar tja das een ander beest
G9 heb ik inderdaad ook kort bekeken, maar om meerdere redenen afgevallen:
- 32-9 beeldverhouding (laag ten opzichte van 21:9)
- R1000 curve maakt hem diep en ik vermoed minder plezierig voor productiviteit.
Neemt niet weg dat het volgens mij voor (sim) games een geweldige monitor is, mits je die bijna 1m20 kwijt kan op je bureau.
- 32-9 beeldverhouding (laag ten opzichte van 21:9)
- R1000 curve maakt hem diep en ik vermoed minder plezierig voor productiviteit.
Neemt niet weg dat het volgens mij voor (sim) games een geweldige monitor is, mits je die bijna 1m20 kwijt kan op je bureau.
Ik zie overigens dat bij Azerty de monitor nu voor €1289 te koop is. Dat scheelt toch ruim €200 t.o.v. de pricewatch. Levertijd staat daar wel op meer dan 10 dagen helaas. Zolang dit geen maanden wordt lijkt me het een prima deal.
Pagina: 1