Toon posts:

1,4 Ghz AMD Athlon TB op MSI K7tPro 2-A ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me zojuist een AMD athlon TB 1,4 Ghz met AYHJA core gekocht nadat mijn 800 mhz was gestorven. Maar nu start ik mijn compjoeter op met de 1,4 erin en dan geeft hij 1050 mhz aan!!!! Toen heb ik hem in de bios op 1,4 gezet toen kreeg ik "please check local vendor" te horen (het moederbord begint te zeiken als er iets niet klopt) ik hem gereset met de jumper en op 1,3 gezet nu werkt hij perfect :'( . RARA hoe kan dit????? Hij wordt gekoeld door een superorb dus erg warm wordt hij niet.

wie o wie weet hoe dit kan???

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is heel verklaarbaar. Je hebt een KT133 bord, dus die heeft een FSB van 100MHz. Jij zegt dat ie nu op 1050MHz draait, en dat komt overeen met 10.5*100MHz. Bij een FSB van 133MHz zou dat dan 10.5*133=1400MHz worden :)

Je moet een multiplier van 14 hebben om op 14*100=1400MHz te kunnen draaien, maar de maximale multiplier is 12.5. De Asus A7V kan de 1400MHz draaien door van de 5x multiplier een 14x multiplier te maken, maar heeft daarvoor wel een nieuwe BIOS nodig. Je moet een nieuwe BIOS voor je bord zoeken, want anders werkt het niet.

Kijk hier eens:

http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=K7T+Pro2-A
http://www.msi.com.tw/support/cpusupport/cpu_support.php?model=K7T+Pro2-A

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de allernieuwste bios zojuist gedownload (v2.9) en de multiplier gaat tot 15 maar dat is het probleem niet de multiplier ging eerder ook al ver genoeg alleen als ik hem op 14 zet dan werkt hij niet. ik heb gekeken op de site van MSI en daar staat dat dit mobo tot 1,3 Ghz aankan op dit moment maar waarom dan een multiplier van 15?????
want op 1,3 ghz loopt hij perfect alleen de 1,4 wil hij niet :'(

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
ehm....dat is een contradictio interminis..

"Ik heb een Superorb DUS?? erg warm wordt ie niet"

Er zijn maar weinig coolers die slechter coolen dan de superorb...zal ik je verklappen. En een 1400 met een superorb is 1) ENORM stom, want je loopt een 50% kans dat je je core kapot scheurt met het er op zetten/afhalen
2) Nog stommer, een superorb is niet eens genoeg voor een Tbird 1 GHz, laat staan voor een 1.4 !!!!!

En je hebt natuurlijk ook geen spacer gebruikt he?
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:23 schreef logik2001 het volgende:
Ik heb me zojuist een AMD athlon TB 1,4 Ghz met AYHJA core gekocht nadat mijn 800 mhz was gestorven. Maar nu start ik mijn compjoeter op met de 1,4 erin en dan geeft hij 1050 mhz aan!!!! Toen heb ik hem in de bios op 1,4 gezet toen kreeg ik "please check local vendor" te horen (het moederbord begint te zeiken als er iets niet klopt) ik hem gereset met de jumper en op 1,3 gezet nu werkt hij perfect :'( . RARA hoe kan dit????? Hij wordt gekoeld door een superorb dus erg warm wordt hij niet.

wie o wie weet hoe dit kan???

Verwijderd

doe research voor je iets koopt man ...

een Superorb is klote en totaal ontoerijkend voor een 1.4 GHz
je koopt een 266 FSB proc en je hebt een 200 FSB moederbord dan kom je klagen dat het niet goed werkt |:(

gebruik multiplier 13x en doe er dan wat FSB bij ... zo kom je wel aan 1400.
Het is normaal dat een 1.4/266 niet werkt op een multiplier van 14

JC

Verwijderd

Vraag voortaan eerst hier even rond wat het advies is voor je wat koopt..... Dan hadden we je wel een 266 Mobo aangeprezen voor die 1,4.. Zo een Epox bv... maar ja, nu te laat
Pagina: 1