Rechtstreeks vanuit Taiwan / Bitspower

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afgelopen zaterdag 17 oktober een monoblock voor m'n Maximus XI Gene besteld bij de Bitspower shop in Taiwan. Ik kon er zo niet één vinden binnen de EU (NL/DE) verder heb ik eigenlijk niet gekeken.

Voor de Z390 borden zijn ze ook nog eens afgeprijsd; van 4805,- TWD naar 3844,- (141,50 euro -> 113,20 euro). Het item wordt met FedEx International Priority verstuurd. Uiteraard kost dat een aantal tientjes zo rond de 40 euro.
Het meest spannende vond ik nog wel de betaling. Je kunt via PayPal of Creditcard betalen en heb gekozen voor de CC. Je komt dan op een pagina die totaal in het Chinees of Taiwanees is opgesteld en het enige wat er enigzins bekend uitziet zijn de velden voor de nummers en iets wat lijkt op een knop om de betaling uit te voeren. Uiteraard had ik de wisselkoers pagina erbij! Alles ingevuld en op de virtuele knop gedrukt; Betaling geslaagd.

In totaal ben ik dus rond de 152 euro kwijt voor een monoblock rechtstreeks van de fabrikant in Taiwan. Zondag de 18e oktober werd het pakket al aangemeld en aangereikt aan FedEx.
Het is via Japan en Frankrijk naar Nederland gekomen waar ik hem vandaag de 22e van oktober in ontvangst kon nemen.

Ik was erg benieuwd of er nog invoer/BTW over betaaald moest worden, maar zoals het er nu uitziet hoeft dat niet. Op de buitenzijde van de enveloppe stond geen bedrag en het was ook niet opengemaakt door de douane. Ik ga er dus vanuit dat het geklaarde zaken zijn.

Het product ziet er uiteraard top uit en zal dit weekend zijn bestemming op het bordje vinden. Al met al vallen mij de kosten dus mee.

Deze ervaring wilde ik graag even delen en misschien zijn er wel meerdere mensen die hetzelfde hebben gedaan of van plan zijn om te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4t6rkNw4uOUNwOnSLyu92JkAzE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iae5XOsW4soShq8gGQQFwvfG.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

Dank hiervoor. Ik was namelijk de afgelopen 2 weken helemaal perplext door de bitspower website.

Ik kon namelijk een koelblok voor mijn videokaart overnemen van een tweaker, en vind het wel weer eens leuk om met waterkoeling te spelen.

Uiteraard moet ik dan fiitingen ed gaan kopen en de 2 merken die mij natuurlijk als eerste binnensprongen zijn Bitspower en EKWB.

Maar toen ik eenmaal naar de site van bitspower ging wist ik niet wat ik zag. En toen ik overwoog iets te bestellen kwam ik op diezelfde CC pagina in het chinees uit. Ik ben daar afgehaakt en zit nu in het EKWB kamp.

Ik had eigenlijk liever bitspower gehad, maar ik kreeg flashbacks naar de jaren 90 waar je eerst 2 weken aan het ontdekken was hoe een website werkt, alvoor je wist hoe je iets kon bestellen.

Maar voor een volgende casemod zal ik het nog eens overwegen na jouw ervaring. Ondanks dat het een grote puinzooi is komt het dus wel allemaal netjes binnen... en daar gaat het om.

Thanks voor je review! Erg waardevol.

FreeReef.nl