password manager chrome gedeelde werkplaats

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaiz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-10-2020
Hey tweakers,

Momenteel gebruik ik de password manager van chrome op mijn werk. Ik heb mijn eigen werkplek maar soms word die door andere gebruikt. Nu heb ik al ontdekt dat uitloggen van mijn google account niet de wachtwoorden verwijdert uit chrome en dat die nog steeds toeganglijk zijn voor iedereen op de computer. Is er een eenvoudige manier om mijn wachtwoorden ontoeganglijk te maken voor mijn collegas, zodat zij even gebruik kunnen maken van de computer zonder dat ik me zorgen hoef te maken waar ze allemaal toegang tot hebben. Ik zat te denken aan een security key (yubikey), maar ik kan niet echt vinden of die dan elke keer vraagt voor toestemming als je ergens inlogt en ik die er dan even snel uittrek wanneer iemand anders de pc gebruikt. Andere (budget) oplossing hoor ik natuurlijk ook graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 12:04
Misschien begrijp ik het verkeerd, jij laat anderen op jouw account op de werkplek werken?

Dat staat dan nog los van Google account in de browser.

Als jij inderdaad anderen op jouw account op de werkplek laat werken, log dan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

EnnaN

Toys in the attic

uitloggen en de anderen een eigen account op die computer laten aanmaken

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

De Nelis

en anders maar niet...

Dit is nou precies de reden waarom je meerdere gebruikersaccount op een computer kunt zetten. Ik zou lekker een andere gebruiker aanmaken en niet ingewikkeld gaan doen met keys of software oid.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Windowstoets+L om dit te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaiz
Hey bedankt voor de antwoorden, helaas is dit geen optie. Ik kan niet zelf nieuwe accounts aanmaken op deze pc dat is allemaal geblokt en het IT departement wil geen andere accounts aanmaken. Dus moet ik af en toe dit account delen. Vraag me niet waarom dit zo is want daar krijg ik ook geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Gebruik dan een losse password manager, zoals 1pass of een van de vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gewoon nee zeggen "als" het jou account is en uitloggen.
Gaat er wat mis in jou account dan mag jij uitleggen dat het pietje was IPV spainz.

Of het is niet jou account.. maar werkplaats pc1. En dan zou ik er geen privé wachtwoorden in opslaan. Of privé wachtwoordapps op installeren

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 22-10-2020 13:16 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipmetrijst
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 20:02
Aparte Google accounts maken voor de gebruikers en die gebruiken in Chrome/Chromium. Weet niet of je het zo in kan stellen dat je steeds opnieuw moet inleggen daar op maar dan zijn wel je chrome settings gescheiden.

iRacing Profiel Overview iRacing seizoen 4 races en auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaiz
jack zomer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:49:
Gewoon nee zeggen "als" het jou account is en uitloggen.
Gaat er wat mis in jou account dan mag jij uitleggen dat het pietje was IPV spainz.

Of het is niet jou account.. maar werkplaats pc1. En dan zou ik er geen privé wachtwoorden in opslaan. Of privé wachtwoordapps op installeren
Ik denk dan dat inderdaad de beste optie is om een aparte wachtwoordapp te gebruiken. Bedankt iig voor het mee denken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-10 18:23
Is de gebruikersnaam op de computer op naam? Indien ja, ben jij wel accountable en zou ik adviseren om deze login niet te delen (en dus de computer te locken wanneer je niet aanwezig bent).

Indien bovenstaande om de 1 of andere reden toch niet gerespecteerd kan worden, zijn dit bv nog een aantal alternatieven:
- Verschillende Chrome profielen maken en jouw persoonlijke met wachtwoord beveiligen (zelf nog nooit geprobeerd, maar in principe zou het mogelijk moeten zijn)
- Zet een Chrome portable versie op een USB stick en wendt die aan voor je persoonlijk gebruik. Ben je er niet, dan neem je de USB stick mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt idd die ander bijvoorbeeld als 'Gast' laten inloggen op Chrome (rechtsboven op je profielicoontje klikken, kun je ook instellen als default bij opstarten). Ik zie geen opties om je profiel met een wachtwoord oid te beveiligen, maar op deze manier kan een niet-kwaadwillende collega niet per ongeluk jouw wachtwoorden gebruiken. Als je wel vermoedt dat iemand kwaadwillend is dan zou ik gewoon al jouw data van die pc verwijderen en hem niet meer gebruiken met je persoonlijke accounts.
Pagina: 1