Ik zit met een probleem, 1 groep van de vloerverwarming blijft permanent (deels)open staan. Onduidelijk is wat het veroorzaakt. Wat er gebeurt is het volgende: als de verwarming aanstaat dan verwarmt 1 van de 8 groepen van de verdeler mee op. Dit is te constateren omdat het om een logeerkamer staat waar de vloerverwarming normaliter uit staat. Deze gaat alleen aan bij gebruik. Ik constateer dat 1 van 2 aanwezige groepen oploopt in temperatuur (met IR-thermometer). Ook de aanvoerleiding wordt warm.
Het systeem is als volgt:
- Robot VVW verdeler met 8 groepen. Voorzien van thermische motor: Evohome MT4-230-NC Thermische aandrijving. Normally closed, dus dicht zonder stroom.
- Honeywell HCE80 Regelaar
- centrale aansturing door Honeywell Evohome
- aansturing per kamer door Honeywell Round.
Probleemanalyse:
- Logischerwijs kan het probleem in de motor (1), in de aansturing (2) of in de kraan (3) zitten.
(1). Motor vervangen heeft niks uitgehaald, ook met een nieuwe motor treedt het probleem op. -> het vermoeden is dat de motor dus goed is.
(2). Motor vervangen door een vaste kraan lost het probleem wél op: de groep wordt niet meer warm. -> het vermoeden is dat de kraan dus ook goed is.
(3). Als het in de aansturing zit, dan zou de kraan visueel open moeten draaien. Ook dit gebeurt niet.
Ik loop derhalve vast. Ik zoek nog suggesties wat ik kan proberen. Enige ideëen?
Plaatje van de verdeler: het gaat dus om de kraan die er nu los naast ligt en vervangen is door een handmatige kraan.
Het systeem is als volgt:
- Robot VVW verdeler met 8 groepen. Voorzien van thermische motor: Evohome MT4-230-NC Thermische aandrijving. Normally closed, dus dicht zonder stroom.
- Honeywell HCE80 Regelaar
- centrale aansturing door Honeywell Evohome
- aansturing per kamer door Honeywell Round.
Probleemanalyse:
- Logischerwijs kan het probleem in de motor (1), in de aansturing (2) of in de kraan (3) zitten.
(1). Motor vervangen heeft niks uitgehaald, ook met een nieuwe motor treedt het probleem op. -> het vermoeden is dat de motor dus goed is.
(2). Motor vervangen door een vaste kraan lost het probleem wél op: de groep wordt niet meer warm. -> het vermoeden is dat de kraan dus ook goed is.
(3). Als het in de aansturing zit, dan zou de kraan visueel open moeten draaien. Ook dit gebeurt niet.
Ik loop derhalve vast. Ik zoek nog suggesties wat ik kan proberen. Enige ideëen?
Plaatje van de verdeler: het gaat dus om de kraan die er nu los naast ligt en vervangen is door een handmatige kraan.