Nieuwe gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:30
Ik heb de afgelopen dagen veel reviews gelezen op Tweakers/HWI/Toms hardware, daar komen o.a. Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition) en Kingston HyperX Cloud II in voor, maar ook wel anderen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik deze met elkaar moet vergelijken en waar ik op moet letten bij gaming headsets. Als ik reviews van deze spullen lees dan zie ik ook over deze wel eens negatieve comments over geluid, wat natuurlijk perceptie is maar dat maakt mijn beslissing lastig. Ik hoop dus een advies te krijgen van wellicht mensen die het zelfde hebben meegemaakt of ervaring hebben met gamingheadsets en wat een goede koop is.

Ik zoek een?
Een gaming headset met een bovengemiddeld microfoon

Wat is je budget?
budget zou rond de 150 euro liggen en bij voorkeur ook te koop bij mediamarkt i.v.m. een giftcard die ik heb. Het zijn geen keiharde voorwaardes, als de perfecte headset net wat duurder is of bij een andere winkel zijn het zeker opties.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik speel veel COD Warzone met vrienden al sinds release op de PC. Echter krijg ik heel veel klachten dat ik mijn 'klep' dicht moet houden want ik verstuur heel veel ruis. Nu heb ik al veel met instellingen lopen kloten maar ik kom er niet uit. Ik gebruik momenteel een normale Koptelefoon vanuit het hogere segment die ik vooral voor reizen in de trein heb met films/muziek kijken(Sennheiser PXC 550). Maar ik vermoed dat de microfoon die erin zit gewoon niet van goede kwaliteit is, al gaat het met het bellen wel prima en krijg ik nooit klachten. Ik heb alleen geen zin om meer uren te spenderen aan prutsen met instellingen en hoop een goede gaming headset te kunnen kopen waarmee deze problemen tot het verleden behoren. Ik krijg ook veel klachten over dat achtergrond geluid goed hoorbaar is, en dat komt volgens mij omdat de microfoon in de kabel zit/oorschelp en niet voor mijn mond.

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 22-10-2020 11:24 ]

Alle reacties

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 23:40
Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar misschien een idee om een losse microfoon te kopen als je wel tevreden bent met het geluid van de Sennheiser.

Zelfs bij de mediamarkt beschikbaar https://www.mediamarkt.nl...%3Dtrue&sort=&view=&page=

Op die manier zou je een stuk betere kwaliteit moeten hebben, of een stuk minder geld uit kunnen geven. Al is het voor een aantal van die mics misschien wel handig om er een arm bij de hebben zodat niet alle trillingen direct van het bureau de microfoon in gaan.

Verder let ik zelf bij het kopen van een headset altijd op een aantal dingen.
- materiaal van de earpads, ik ben zelf niet zo'n fan van dat nepleer zoals de PXC 550, oncomfortabel in de zomer/bij langere sessies.
- met/zonder draad
- open/gesloten, die PXC 550 is gesloten, wat natuurlijk top is voor de buitenwereld/in de trein, persoonlijk vind ik het fijner praten en geluid bij open headphones, ook een beetje persoonlijke voorkeur en afhankelijk van hoe stil de omgeving is.

En daarnaast natuurlijk de "gewone" dingen als reviews afstruinen voor geluidskwaliteit van zowel de headphones als de microfoon, hoe staat het met garantie, etc.

Stukje persoonlijke ervaring, altijd zeer tevreden geweest met Sennheiser, nooit klachten gehad over de geluidskwaliteit van de microfoon, maar dat waren wel altijd echte headsets, niet de categorie headphones die ook voor bellen gebruikt kunnen worden. Moet wel zeggen dat ik het ontwerp van de huidige headsets nou niet echt briljant vind, heb enigszins met tegenzin een GSP 500 gekocht, gelukkig zie ik hem niet als die op mijn hoofd zit.

(Helaas is Sennheiser natuurlijk weer niet beschikbaar bij de mediamarkt natuurlijk, maar het is het enige merk wat ik hier de afgelopen jaren gehad heb, dus over de rest kan ik weinig zeggen)

PS ik weet dat je klaar bent met prutsen met instellingen persoonlijk heb ik ruis vaak weg kunnen halen door 2 dingen, het opnieuw installeren van de audio driver en bovenal de microphone boost niet te hoog zetten.

Mijn windows staat in het Engels, maar rechts klikken op het audio icoontje rechtsonderin > sound settings (bovenaan) > dan onder "Input" naar "Device properties" > aan de rechterkant "Additional device properties" > "Levels" (derde tabje) daar staat als het goed is "Microphone Boost" die slider zou ik eigenlijk nooit hoger dan de helft zetten, liever dat andere mensen jou op Discord of iets dergelijks wat boosten

[ Voor 16% gewijzigd door WinterEFG op 22-10-2020 17:19 ]

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 20:27
Ik heb zelf de arctis 7, en ik kan je vertellen dat ik zelden zon goede aankoop heb gedaan. Echt een genot, na jaren verschillende logitech headsets gehad te hebben.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik ben van Steelseries artic 7 pro naar Corsair Wireless SE gegaan onlangs! Beste aankoop ooit!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Hompu
  • Laatst online: 08:22
monofear schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:03:
Ik heb zelf de arctis 7, en ik kan je vertellen dat ik zelden zon goede aankoop heb gedaan. Echt een genot, na jaren verschillende logitech headsets gehad te hebben.
Ik kan dit beamen.

Voordat ik een Arctis 7 (2019) had, had ik een Creative Soundblaster nogwat headset. Met die headset kreeg ik hetzelfde commentaar over de ruis. Sinds ik de Arctis 7 heb ben ik erg goed te verstaan (ik heb dit specifiek nagevraagd bij mijn game buddies).

De Artics 7 is echt een prima headset en persoonlijk vind ik het erg fijn dat hij draadloos is. Geluid in FPS is zeer goed te noemen, ik kan meestal erg nauwkeurig bepalen waar iemand loopt. Er zijn echter een paar kleine 'mitsen en maaren':
- De equalizer is out of the box niet heel best. Als je op Google zoekt naar settings voor de equalizer kun je echter prima profielen vinden (bijvoorbeeld hier)
- Soms wat kleine issues met de power LED. Deze knippert soms geel of rood, terwijl de headset vol is geladen. Dit is een bekend probleem met deze headset en schijn je te kunnen fixen door de headset op de pc aan te sluiten en de Steelseries engine te openen. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dit meestal werkt.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:30
Ik lees overal wel goede coments over de Artic 7(2019). Bedankt voor alle meningen/input. Zal vanmiddag even langs de MM om deze eens op mijn hoofd te zetten en wellicht direct te kopen :-).

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Sennheiser pc38x

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01 23:22
Hompu schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik kan dit beamen.

Voordat ik een Arctis 7 (2019) had, had ik een Creative Soundblaster nogwat headset. Met die headset kreeg ik hetzelfde commentaar over de ruis. Sinds ik de Arctis 7 heb ben ik erg goed te verstaan (ik heb dit specifiek nagevraagd bij mijn game buddies).

De Artics 7 is echt een prima headset en persoonlijk vind ik het erg fijn dat hij draadloos is. Geluid in FPS is zeer goed te noemen, ik kan meestal erg nauwkeurig bepalen waar iemand loopt. Er zijn echter een paar kleine 'mitsen en maaren':
- De equalizer is out of the box niet heel best. Als je op Google zoekt naar settings voor de equalizer kun je echter prima profielen vinden (bijvoorbeeld hier)
- Soms wat kleine issues met de power LED. Deze knippert soms geel of rood, terwijl de headset vol is geladen. Dit is een bekend probleem met deze headset en schijn je te kunnen fixen door de headset op de pc aan te sluiten en de Steelseries engine te openen. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dit meestal werkt.
Vraagje speel je toevallen ook warzone? en zo ja hoe heb je deze gied afgesteld. Ik had hiervoor een Razer nari essential,en nu de steelseries 7.Maar ik vind het geluid blikkerig.

• Hompu
  • Laatst online: 08:22
Pindope schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 06:12:
[...]

Vraagje speel je toevallen ook warzone? en zo ja hoe heb je deze gied afgesteld. Ik had hiervoor een Razer nari essential,en nu de steelseries 7.Maar ik vind het geluid blikkerig.
Dit is hoe ik hem heb ingesteld in de Steelseries engine:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDY7_0PLmLquVaB8_B7Ut0-jPls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fhvsvuTNpCr0A9iw9YyjcrqH.png?f=fotoalbum_large

Deze settings gebruik ik o.a. voor Warzone en ben er erg tevreden over.

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01 23:22
Hompu schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:04:
[...]

Dit is hoe ik hem heb ingesteld in de Steelseries engine:
[Afbeelding]

Deze settings gebruik ik o.a. voor Warzone en ben er erg tevreden over.
Kijk daar heb ik wat aan, dank je. Ik zat eraan te denken om een externe equalizer te instaleren zodat het blikkerige geluid weggehaald kan worden. Ik ben een razer nari gewend met THX
Pagina: 1