Spam beveiliging voor Exchange Online/Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:46
Mijn vraag
Dag allen,

Tijdje terug werkte ik voor een firma die een software pakket had waar users hun spammail als bijlage naar toe konden versturen met Outlook waar dan de spamfilter de bijlage (spammail) automatisch de afzender in blacklist zet.

vb: Jantje ontvangt spam mail. IPV de Servicedesk/helpdesk te bellen om deze te blacklisten, stuurt hij spammail door als bijlage naar spam@naamvanpakket.nl en ontvangt hij automatisch bericht dat het gelukt is om afzender ...@blablabla.com toe te voegen aan blacklist.

Weet iemand een enterprise pakket waar dit mogelijk is? Ben helaas naam vergeten van het pakket dat ze gebruiken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik twijfel of dat PureMessage was van Sophos.

Thanks in advance :)

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Moet je dan niet bij Microsoft zijn?

Gebruik hier Dovecot en Rspamd. Verplaats je e-mail naar Spam box, dan leert rspamd dat het spam is, en vice versa.
Geen idee of outlook/exchange ook zo makkelijk is.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zit standaard in Office 365.

In outlook client selcteer de mail, in de ribbon "report message" kiezen en dan aangeven of junk of phishing is.
In de outlook webclient mail selecteren en dan junk kiezen (popup balk).

Microsoft houdt aan de hand van deze reports bij wat spam of phishing is, profiteert elke office 365 gebruik er van. Weet niet of Microsoft deze info deelt met andere partijen.

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 22-10-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:46
[Roland] schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:11:
Zit standaard in Office 365.

In outlook client selcteer de mail, in de ribbon "report message" kiezen en dan aangeven of junk of phishing is.
In de outlook webclient mail selecteren en dan junk kiezen (popup balk).

Microsoft houdt aan de hand van deze reports bij wat spam of phishing is, profiteert elke office 365 gebruik er van. Weet niet of Microsoft deze info deelt met andere partijen.
Dan rapporteer je naar mijn weten naar een grote database van MS zelf. Filter dat ik zoek is dan een extra toevoeging aan 0365 waar het dan echt alleen om een filter gaat binnen je eigen bedrijf. Soort van Extra filter naast die van MS :)

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Spam filters zijn tegenwoordig toch xodannig goed dat je daar geen eigen oplossing voor hoeft te bedenken?

Tijd dat bij ons spam een issue was ligt alweer jaren achter ons. Phishing was tot voor kort wel een issue maar daarvoor bestaat Advanced Threat Protection van Microsoft.