EX 2 of 3 partitie aanmaken vanuit Win7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Hi allen,

Zoals de titel zegt moet ik een Linux schijf aanmaken maar ik werk vanuit Windows 7. Online zie ik gemakkelijk programma's om NTFS partities te lezen vanuit Linux of Linux partities lezen vanuit Windows maar niet iets om een schijf in Windows te formateren naar EX2. Wellicht dat ik de verkeerde termen heb gebruikt maar no luck so far.

And it goes BRAAAAAPP!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:58

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat je op zoek bent naar een manier om een partitie ext4 te formatteren, zou dat kunnen? Ext2 en 3 zijn wat ouder, is dat een specifieke eis?
Er zijn wel programma's die dit moeten kunnen (deze kun je proberen: https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html). De meeste linuxdistributies kunnen wel een partitie maken bij de installatie, dus als het doel is om een Linux-installatie te creeeren (geen slecht idee, gezien de staat van Windows 7 intussen) kan je ook eerst de installer proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 22-10-2020 10:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:55:
Ik denk dat je op zoek bent naar een manier om een partitie ext4 te formatteren, zou dat kunnen? Ext2 en 3 zijn wat ouder, is dat een specifieke eis?
Er zijn wel programma's die dit moeten kunnen (deze kun je proberen: https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html). De meeste linuxdistributies kunnen wel een partitie maken bij de installatie, dus als het doel is om een Linux-installatie te creeeren (geen slecht idee, gezien de staat van Windows 7 intussen) kan je ook eerst de installer proberen.
Het gaat om een DCP voor een bioscoop. De Barco projector lust alleen EX2 of 3 dacht ik. Normalieter lukt het wel met ExFat maar in deze bios niet lijkt het.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ROFLASTC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Het gaat om een DCP voor een bioscoop. De Barco projector lust alleen EX2 of 3 dacht ik. Normalieter lukt het wel met ExFat maar in deze bios niet lijkt het.
Op wat voor schijf moet de partitie komen? Gaat het om een hd/ssd of iets van een usbstick of sd-kaart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

Op wat voor schijf moet de partitie komen? Gaat het om een hd/ssd of iets van een usbstick of sd-kaart oid?
Een draagbare SSD van Seagate @ 2TB. bouwjaar 2020

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ROFLASTC schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Een draagbare SSD van Seagate @ 2TB. bouwjaar 2020
Ik zou het even proberen met die tool van EaseUs, die zou dat type moeten ondersteunen. :)
offtopic:
En upgrade je Windows 7 als het even kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Cyphax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Ik zou het even proberen met die tool van EaseUs, die zou dat type moeten ondersteunen. :)
offtopic:
En upgrade je Windows 7 als het even kan :P
ghe ja ik moet naar 10 inderdaad maar de moneys gingen naar kinderen en cameraas. Al moet moet moet ik echt wel over. anyway, EaseUS it is

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1