Nieuwe 'goedkope' Oled televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsco61
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 08:50
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe Oled televisie. Oled omdat ik dat simpelweg het mooiste vind. Nu ben ik wel op zoek naar een 'goedkope' Oled. Ik vind simpelweg 1500-2000 vrij veel een telvisie daarom zoek ik een goedkoper alternatief. Led is ook een overweging alleen is de beeldkwaliteit mijn inziens toch minder. Als de meningen anders zijn hoor ik dat graag. Ik hoor ook graag mensen die ervaring hebben met merken als Hisense en TCL, op youtube zijn hier veel lovende woorden over maar in NL nog relatief onbekend.

Bij voorkeur wil ik een 65 inch tv maar dit is in mijn budget niet haalbaar daarom wil ik voor een 55 inch formaat gaan.

De tv zal gebruikt worden voor de standaard dingen, Netflix, TV kijken en af een toe een spelletje op de xbox.

Wat is je budget?
Ik wil ongeveer 1000 euro uitgeven. Het is niet erg als het 1100 wordt maar voor mij is 1500 echt te veel. Ik wil de tv gaan kopen tijdens black friday, ik verwacht daar nog wel een mooie deal te kunnen vinden.

Wat heb je zelf al gevonden?
De opties die ik zelf voor ogen heb is de LG BX (zie hem nog maar weinig maar komt wel denk ik), Philips 754 en de Hisense H55OB.

Voor Led telvisies heb ik ook een aantal opties opgezocht waarbij ik denk aan de samsung q90t/q80t en sony XH9005. Ook hierbij ben ik benieuwd of mensen ook ervaring hebben met bijvoorbeeld de Hisense U8QF of de TCL q led televisies. Dit omdat dan ook alsnog 65 inch een optie kan worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben dus met name ook bekend naar mensen die ervaringen hebben met de 'onbekende merken' Merkt maakt mij niet zoveel uit, ik ben vooral opzoek naar de beste tv voor de beste prijs.

Graag hoor ik jullie meningen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Zet in ieder geval ook de B9 op je lijstje, het verschil met de BX is erg klein. Als je zoekt naar deals (kijk in het "zero tolerance"-draadje) kun je die net onder de 1000 euro te pakken krijgen. Ervaring met Hisense kan ik je niet geven, TCL doet niet aan OLED.

Over OLED versus LCD is hier al een hoop geschreven, maar kort gezegd, de LCD-televisies van 2020 zijn slechter dan die van 2019. Het advies in deze prijsklasse is dan ook "OLED tenzij" en de reden voor "tenzij" vind ik niet terug in je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
Hoe snel moet je het ding hebben?
Over een maand is er weer black friday - geen garanties, maar kans is hoog dat daar "oudere" modellen weggedaan worden voor leuke korting.
GIGA TIP: koop een chromecast, en gebruik niet het smart-gedeelte van de tv. Die chromecast kost zo'n 40 euro (25 euro tweedehands te vinden bij V&A), en maakt het veel vloeiender. Als je werkelijk netflix op 4k wilt kijken moet je helaas de ultra pakken (50 euro bij V&A) .

[ Voor 7% gewijzigd door 99ruud99 op 22-10-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsco61
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-10 08:50
99ruud99 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:30:
Over een maand is er weer black friday - geen garanties, maar kans is hoog dat daar "oudere" modellen weggedaan worden voor leuke korting.
GIGA TIP: koop een chromecast, en gebruik niet het smart-gedeelte van de tv. Die chromecast kost zo'n 40 euro (25 euro tweedehands te vinden bij V&A), en maakt het veel vloeiender. Als je werkelijk netflix op 4k wilt kijken moet je helaas de ultra pakken (50 euro bij V&A) .
Ik heb totaal geen haast dus ik wacht daar ook bewust op.
Ja heb ook een apple tv 4k dus het smart gedeelte mag weg blijven van mij, het gaat mij vooral om de beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 10:09
@vsco61 De hisense heeft prachtig beeld! Vergelijkbaar met de cx. Hij is regelmatig voor 999 voorbij gekomen en zelf een keer voor 950 bij KE. De lokale expert had hem staan en ik was onder de indruk! Software is prima maar veel minder uitgebreid dan LG. In die zin is ook de b9 een uitstekende keuze!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bedenk wel dat LG niet wil dat er openlijk met OLED-prijzen gestunt wordt. Zeker, er gaan aanbiedingen op Blackfriday komen, maar het ligt wel enigszins in de rede dat die niet zo goed gaan worden als deals die in het "zero tolerance"-draadje voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat OLED betreft heb je de meest interessante al gevonden. De B9 kan je nog aan dat lijstje toevoegen. De Hisense gaat al voor €999,-

Wat LCD's betreft zie de XF90 , en de XG95 met prijsaanvraag of BF-drop aangezien het een 2019 model is. Hisense biedt met de U8QF inderdaad iets vergelijkbaars. TCL heeft in Europa enkel edge-leds en doet niet mee in het high-end segment.

De XH90 is een mindere tv en enkel interessant voor gamers. De Samsungs zijn 2020 modellen waarbij je moet afwachten wat de prijzen gaan doen t.o.v. bovengenoemde. De Q80T past in dat rijtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

99ruud99 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:30:
Op LG werkt WebOS anders gewoon uitstekend en heb je ook Amazon, Disney, YouTube en Netflix in 4k.
Geen gedoe met een chromecast nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1