wat is het verschil tussen MPK en Box CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 3.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_van_Duin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 14:49
Hallo tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe pc te bouwen met de Ryzen 3700x. Nu was ik aan het prijs checken en kwam ik de MPK versie tegen die goedkoper was dan de boxed.
Nu vroeg ik me af wat het verschil is.
Link: pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X (MPK) Boxed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bij de enige winkel die 'm levert, staat het volgende vermeld bij de beschrijving:
Deze MPK uitvoering van de 3700X wordt geleverd als tray versie gebundeld met een Wraith Prism koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_van_Duin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 14:49
dcm360 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:44:
Bij de enige winkel die 'm levert, staat het volgende vermeld bij de beschrijving:

[...]
maar is er dan nog een verschil anders dan dat je er geen doos bij krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De verpakkingsvorm is het verschil, deze komt in een tray met meerdere CPU's. Hoe ze dat doen met verkoop per stuk is dan wel de vraag, ik heb zelf ooit een CPU ontvangen in een afgebroken hoekje van een tray, maar dat kan hopelijk wel netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfiere0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-02 14:00
Toch wel oppassen: https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/oem. De garantie van AMD komt bij MPK (net als bij Tray) te vervallen => je valt dus terug op de verkopersgarantie en die is in de meeste gevallen beperkter (zeker in geval van zelfbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

cfiere0 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 13:53:
je valt dus terug op de verkopersgarantie en die is in de meeste gevallen beperkter (zeker in geval van zelfbouw).
In welk opzicht? Die garantie is genoeg om zeker te weten dat je een werkend product ontvangt (en zo niet, dat het product wordt vervangen). Bij problemen ligt de bewijslast het eerste half jaar bij de verkoper, en als je CPU na een half jaar nog goed werkt houdt 'ie het vrijwel zeker 10 jaar uit. Als je pinnetjes sloopt o.i.d. krijg je toch wel een discussie, of je nou boxed, tray of MPK koopt.

Moet je natuurlijk niet bij een beunhaas kopen die zijn verantwoordelijkheden niet nakomt, maar dat lijkt me sowieso een goede idee.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Om hiervoor nou een topic uit de sloot te trekken is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.