betrouwbare 17" laptop voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:04
Hallo,

Binnenkort hebben mijn ouder wat te vieren, en het is hun wens hu 10 jaar oude laptop eens wat te updaten.
Wij als kinderen willen hen dus een nieuwe laptop kado doen.
Zij doen geen zware dingen op de laptop, maar gebruiken hem wel veel en doen er zeer lang mee. Betrouwbaarheid (mechanisch en technisch) is dus zeer belangrijk.

Wat ga je met je laptop doen?

Hij wordt vooral gebruikt voor internet, office, videobellen etc. dus licht gebruik geen zware grafische zaken

Wat is je budget?
Budget is een minder issue, we kunnen tot max 3000 gaan incl. OS en Office

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop heeft een vast plek in huis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, ze hebben nu een Dell en die loopt al 10 jaar probleemloos, begint nu in specs echter toch serieus achter te lopen. Ook willen ze graag een groter scherm.

De eisen zijn dus 17" en zeer betrouwbaar, verder vind ik tegenwoordig 16Gb toch wel het minimum, en is RGB en dat soort fratsen uit den boze, moet een neutraal design hebben.
Ik heb uiteraard ook zelf al wat rond gekeken en kom tot 3 modellen:

- DELL XPS 9700, deze is echter op het randje qua prijs en lees op het forum en de dell site toch wel wat issues met deze laptop, tevens heeft deze blijkbaar geen usb-a meer
- HP envy CG-0650nd, hier lees ik echter veel verhalen over kapotte scharnieren....is dit inmiddels verholpen?
- Lenovo 5i 17: lijkt eigenlijk vrij weinig mis mee, behalve dat hij lijkt voor gamers bedoeld te zijn

Iemand anders wellicht nog extra kandidaten? Of tips waarom welke van de boven genoemde 3 de juiste keuze is?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met dat budget zou ik zelf een Thinkpad kopen:
https://tweakers.net/lapt...Y6Ai91Uz9aDTZHL96HaLKYRge

Maar met jouw eisen zou ik eerder een mooi 24" of 27" beeldscherm en een NUC kopen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
is een iMac eventueel een optie voor je ouders?

of zal dat kwa sturingsprogramma een te grote verandering zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Diederik schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:02:
Met dat budget zou ik zelf een Thinkpad kopen:
https://tweakers.net/lapt...Y6Ai91Uz9aDTZHL96HaLKYRge

Maar met jouw eisen zou ik eerder een mooi 24" of 27" beeldscherm en een NUC kopen.
de thinkpad komt op de shortlist, thanks!

NUC heb ik het over gehad, maar ze willen geen scherm in de kamer (hij staat in de huiskamer) dus moet wel een laptop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
michaelhetlam schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:00:
is een iMac eventueel een optie voor je ouders?

of zal dat kwa sturingsprogramma een te grote verandering zijn?
opzich geen rare gedachte, maar dat wil ik ze eigenlijk niet meer aan doen op hun leeftijd.....daarbij wordt dan meteen de ondersteuning van mijn kant ook een stuk minder :P (ben zelf ook niet echt bekend met een iMac )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

gigabyte aero 17 is denk ik ook wel een idee? wel een gaming laptop maar als je al rond die prijs zit valt het nog best er binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 14:43
Ik lees even mee, ik ben ook al even op zoek naar een 17" laptop (geen gaming) maar wel een bekend merk en goede garantie. Dell heeft de simpele Inspiron 3793 en daarna ga je naar een XPS/Precision die 3-4x zo duur zijn. HP en Lenovo hebben ook vrijwel niks op 17" behalve hele dure machines...
Men lijkt Apple te volgen waarbij een groter scherm automatisch een hoge prijs betekend. De reden daarvoor ontgaat me eigenlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door TheByteBoy op 22-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41
breagor schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:57:
Budget is een minder issue, we kunnen tot max 3000 gaan incl. OS en Office
Je budget is ruim genoeg. Maar als je nu 3000 euro in een laptop investeert, betekend niet dat hij weer 10 jaar mee gaat. Hij kan ook na 3,5 jaar in rook opgaan.

Ze hebben ook geen laptop van 3000 euro nodig qua prestaties, en hij gaat qua prestaties niet 2 keer langer mee dan een laptop van de 800 euro.

Ik gun jouw ouders net als de mijne het beste van de wereld. Maar met een laptop van 1500 euro komen ze waarschijnlijk ook prima uit de voeten.

Misschien kan je nog blij maken met wat extra’s als een IPad (zijn mijn ouders super blij mee). Of een weekend weg (ergens volgend jaar zomer).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Nutral schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:26:
gigabyte aero 17 is denk ik ook wel een idee? wel een gaming laptop maar als je al rond die prijs zit valt het nog best er binnen.
komt ook op de shortlist!...toch meer varianten die lijken te voldoen dan ik gedacht/zelf gevonden had, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik zou op zoek gaan naar een leuke HP Elitebook of probook (beetje afhankelijk van de huidige types). Dan heb je een degelijke zakelijke laptop zonder teveel poespas die snel genoeg zijn.

Mijn moeder heeft tig jaar geleden een HP Elitebook G1 nieuw gekocht en die draait nog steeds goed en snel.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
mhr-zip schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Je budget is ruim genoeg. Maar als je nu 3000 euro in een laptop investeert, betekend niet dat hij weer 10 jaar mee gaat. Hij kan ook na 3,5 jaar in rook opgaan.

Ze hebben ook geen laptop van 3000 euro nodig qua prestaties, en hij gaat qua prestaties niet 2 keer langer mee dan een laptop van de 800 euro.

Ik gun jouw ouders net als de mijne het beste van de wereld. Maar met een laptop van 1500 euro komen ze waarschijnlijk ook prima uit de voeten.

Misschien kan je nog blij maken met wat extra’s als een IPad (zijn mijn ouders super blij mee). Of een weekend weg (ergens volgend jaar zomer).
helemaal mee eens hoor, de 3K is dan ook de top van het budget, en waarschijnlijk overkill voor hen, ben hier een beetje op uitgekomen omdat ik eerst weer bij Dell keek omdat die goed beviel, en eigenlijk alleen de XPS vond ik aan de wensen voldoen, en die zijn nu eenmaal prijzig.

Het budget is er, maar als we inderdaad voor 1500 ook iets prima's kunnen vinden dan is dat alleen maar beter.
Maar mocht iets echts goeds qua build quality etc. 3k kosten dan is dat ook zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Detmer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:40:
Ik zou op zoek gaan naar een leuke HP Elitebook of probook (beetje afhankelijk van de huidige types). Dan heb je een degelijke zakelijke laptop zonder teveel poespas die snel genoeg zijn.

Mijn moeder heeft tig jaar geleden een HP Elitebook G1 nieuw gekocht en die draait nog steeds goed en snel.
die kan ik echter niet in 17" vinden o pde HP site (of ik kijk scheel :) ) en dat is toch wel een harde eis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41
breagor schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Maar mocht iets echts goeds qua build quality etc. 3k kosten dan is dat ook zeker een optie.
Hij staat altijd op tafel, dus gaat niet kapot van transport.
En als na 3,5 jaar je printplaat doorbrand heb je niks.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Voor wat je ouders de laptop gaan gebruiken, heb je geen zware specs nodig.
de zakelijke lijnen van HP en Dell hebben wel een stevige bouwkwaliteit, maar ik verwacht niet dat je ouders de laptop vanaf hun zolderraam naar beneden gooien om dit ook te testen.
Bij elke laptop (prijssegment en bouwkwaliteit) kun je simpelweg pech hebben dat een onderdeel verstek laat gaan.
Mijn advies is: voer de belangrijkste specs in bij de pricewatch en kijk wat er uit komt. Ik weet zeker dat je voor 1500 euro een prima laptop kan vinden die zeker 6 tot 8 jaar mee kan. Pak wel een nieuwste generatie processor en 16GB RAM, loopt hij ook lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10 14:43
Op bto.eu of skikk.eu kan je ook verschillende 17" laptops vinden. Voordeel is dat je zelf kan samenstellen. Geen idee over betrouwbaarheid/degelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
mhr-zip schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Hij staat altijd op tafel, dus gaat niet kapot van transport.
En als na 3,5 jaar je printplaat doorbrand heb je niks.
Klopt, het gaat mij ook meer om zaken zoals bijv. de zwakke scharnieren waar ik veel over lees mbt bijv. de HP Envy, en de touchpad op de XPS.
Dat soort zaken wil ik proberen te vermijden, en als dat iets meer kost hebben we dat er voor over.
Al realiseer ik me dus dat prijs hierin geen garantie is, gezien de XPS al in de hogere regionen zit, en dus ook issues lijkt te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door breagor op 22-10-2020 17:29 ]

Pagina: 1