Router met WISP-functie (private SSD achter captive portal)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dag medetweakers

Voor op de camping en op reis ben ik zoek naar een goede/betaalbare router met WISP-functie.

Klein beetje uitleg: op de camping is er een openbare wifi aanwezig met captive portal. Hierop kan dus geen ChromeCast aangesloten worden (want deze ondersteunen captive portal niet). Tevens vormt deze naar privacy toe grote issues: iedereen kan de data onderscheppen en zien wat je doet.

Bedoeling is om deze router te configureren met een eigen SSID en wachtwoord en hier dan de ChromeCast en andere devices achter te zetten.
Als deze uitvalt dan heb ik een MiFi router achter de hand: dit gebeurt (na het aanzetten, duh!) naadloos aangezien deze dezelfde SSID en key heeft. De MiFI router heb ik al trouwens, dus een router met 4G-ondersteuning hoeft niet echt.

(Edit) Ik heb zelf al even gekeken op Tweakers maar kan daar helaas niet filteren op WISP. Voorheen probeerde ik het al eens met een (iets oudere) TP Link TL-WR802N v1 maar die heeft moeite met het oppikken van het bestaande signaal.

Graag een paar suggesties naar toestellen toe, als het kan ook graag jullie ervaringen met deze toestellen.
Voorkeur voor een toestel met een sterke ontvangst (externe antennes?) om zo het binnenkomend signaal optimaal te kunnen capturen.

Mijn dank is groot!

[ Voor 10% gewijzigd door fonzamundo op 22-10-2020 13:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-05 07:46
Mijn eigen ervaring -> Windows 10 kan dit standaard ook :) Dus als je een laptop mee hebt, verbinden met de wifi via de portal en dan wifi hotspot aanzetten.

https://www.wikihow.com/Create-a-Hotspot-in-Windows-10

Test het gerust thuis al eens, ik had nog ergens iets moeten aanpassen bij mijn netwerkadapters maar op mijn laptop staat dan ook een hoop vmware / hyper-v zooi met virtuele netwerkkaarten dus kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Niet online
Tha Render_2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:21:
Mijn eigen ervaring -> Windows 10 kan dit standaard ook :) Dus als je een laptop mee hebt, verbinden met de wifi via de portal en dan wifi hotspot aanzetten.

https://www.wikihow.com/Create-a-Hotspot-in-Windows-10

Test het gerust thuis al eens, ik had nog ergens iets moeten aanpassen bij mijn netwerkadapters maar op mijn laptop staat dan ook een hoop vmware / hyper-v zooi met virtuele netwerkkaarten dus kan ook aan mij liggen :)
Kan uiteraard ook, maar bedoeling is om op de camping net geen laptop te gebruiken
Je kent dat wel, dan ga je maar weer aan het werk als je dat ding opent 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonzamundo
  • Niet online
Hmm, ik heb de vorige versie en die heeft geen krachtig signaal genoeg
Misschien dat dit bij deze al beter is uiteraard, maar ik kon er de camping wifi amper mee oppikken (afstand van meer dan 50m tussen & nogal wat storende elementen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
fonzamundo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:38:
Graag een paar suggesties naar toestellen toe, als het kan ook graag jullie ervaringen met deze toestellen.
Voorkeur voor een toestel met een sterke ontvangst (externe antennes?) om zo het binnenkomend signaal optimaal te kunnen capturen.
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1