Beste mede-tweakers,
Wij hebben in huis 1 zone met een thermostaat in de woonkamer. Zodra de woonkamer op temperatuur is, slaan de verwarmingen in het hele huis uit. Dit betekent in de praktijk dat de verwarmingen op de 1e en 2e verdiepingen niet meer aan slaan.
Dit hebben we met een work around proberen op te lossen door op de thermostaat een hogere temperatuur in te stellen dan de vloerverwarming kan leveren. Dit werkt niet goed; het is of te koud of te warm in huis. Zodoende dat we het huis graag willen opdelen in meerdere zone’s.
Ik heb me aardig geprobeerd te verdiepen in een oplossing maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn kennis van computertechniek is goed maar mijn kennis van installatietechniek is zeer beperkt. Bij dit laatste zit met name de uitdaging.
Hieronder een overzicht van de situatie waarover ik een paar vragen heb::no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yDcDib9WFL1dZZkqlwyRMqjL.jpg?f=user_large)
Ik vind de productnummering bij Honeywell alles behalve duidelijk. Klopt het dat we het volgende nodig hebben?
Nu zag ik ook starterspacks waarin combinatie van EvoHome themostaat + radiatorthemostaatknoppen in één pakketje worden geleverd. Alleen wijkt de productcode van EvoHome af van zoals ik die bij elkaar heb geklikt op de honewell site. Maakt dit nog uit?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Wij hebben in huis 1 zone met een thermostaat in de woonkamer. Zodra de woonkamer op temperatuur is, slaan de verwarmingen in het hele huis uit. Dit betekent in de praktijk dat de verwarmingen op de 1e en 2e verdiepingen niet meer aan slaan.
Dit hebben we met een work around proberen op te lossen door op de thermostaat een hogere temperatuur in te stellen dan de vloerverwarming kan leveren. Dit werkt niet goed; het is of te koud of te warm in huis. Zodoende dat we het huis graag willen opdelen in meerdere zone’s.
Ik heb me aardig geprobeerd te verdiepen in een oplossing maar ik kom er niet helemaal uit. Mijn kennis van computertechniek is goed maar mijn kennis van installatietechniek is zeer beperkt. Bij dit laatste zit met name de uitdaging.
Hieronder een overzicht van de situatie waarover ik een paar vragen heb:
- De huidige thermostaat willen we vervangen door een Honeywell EvoHome. Klopt het dat er op de vloerwarming een relais nodig is met een extra klep?
- Kan de huidige klep blijven zitten en blijven functioneren?
- Moeten we nog rekening houden met een overdrukventiel ergens nu de situatie verandert?
- Weet iemand of de Honeywell EvoHome in lokaal netwerk werkt waarbij geen noodzaak met verbinding vereist met Honeywell ?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yDcDib9WFL1dZZkqlwyRMqjL.jpg?f=user_large)
Ik vind de productnummering bij Honeywell alles behalve duidelijk. Klopt het dat we het volgende nodig hebben?
- Honeywell Evohome themostaat - ATP921R3100
- Ketelrelais - BDR91A1000 & klep stadsverwarmingsafsluiter Y-VC8015 of de zoneregelafsluiter Y-VC8615
- Radiator met HR92WE/THR0924HRT themostaatknop
- Radiator met HR92WE/THR0924HRT themostaatknop + ruimtethermostaat T87RF2025 omdat radiator is weggewerkt onder een bureau
- Radiator met HR92WE/THR0924HRT themostaatknop
- Radiator met HR92WE/THR0924HRT themostaatknop + ruimtethermostaat T87RF2025 omdat radiator is hoekje staat waar mogelijk niet goed kan meten.
Nu zag ik ook starterspacks waarin combinatie van EvoHome themostaat + radiatorthemostaatknoppen in één pakketje worden geleverd. Alleen wijkt de productcode van EvoHome af van zoals ik die bij elkaar heb geklikt op de honewell site. Maakt dit nog uit?
Alvast bedankt voor het meedenken.