Een folder in de bus met daarin de volgende tekst:
Dit blijf ik betalen tot het contract is afgelopen (onbekend hoe lang de looptijd is op dit moment)
Volgens Milieucentraal zou ik met 6 panelen met de huidige regeling 320/e per jaar kunnen opbrengen (dit zijn trouwens 300wattpiek panelen). Huidige opbrengst zou dan /jaar 320-126 =194e/jaar zijn met 6 panelen Na 2023 is dat minder maar hoeveel is nog onbekend en afhankelijk van je gebruik als de zon wel schijnt.
Wederom volgens Milieucentraal zou eigen panelen leggen 2600 euro kosten na aftrek van subsidie, natuurlijk is een grootschalig project via de woningbouw goedkoper, maar dan nog, stel dat het 2000 euro zou zijn. Met 126 euro/jaar om die investering eruit te krijgen is dat al 15 jaar, dus ik verwacht ergens dat de looptijd van zo'n contract minimaal 20 jaar ofzo is.
Op dit moment is er nog een salderingsregeling waar ik nog 2 jaar gebruik van kan maken, maar daarna is het aardig onzeker of het nog wel rendabel is lijkt mij, zeker gezien ik die panelen blijf betalen tot einde contract?
Heeft iemand hier ervaring met zo'n regeling?
6 panelen zouden dus 10,50/maand kosten of 126 euro/jaarBesparen met zonnepanelen
Met de panelen van Woningbouw-X wekt u eigen stroom op. Deze opgewekte stroom gebruikt u zelf, hierdoor hoeft u minder stroom van uw energieleverancier af te nemen. Op deze manier krijgt u een lagere elektriciteitsrekening. Voor het plaatsen van panelen vraagt Woningbouw-X extra servicekosten. U betaalt €1,75 per maand per paneel. Servicekosten zijn:
6 panelen = €10,50 per maand
8 panelen = €14,- per maand
Terugleveren
Alle energie die uw panelen opwekken, gebruikt u dus eerst voor de elektrische apparatuur in uw huis. De energie die overblijft, wordt automatisch verrekend met stroom die u op een ander moment afneemt. U hoeft het zonnestroomsysteem niet zelf aan te schaffen, waardoor u direct begint met besparen*.
* U hoeft geen klant van Greenchoice te zijn, alle energieleveranciers bieden u deze besparing.
Salderingsregeling
In Nederland geldt het principe dat terug geleverde energie wordt afgetrokken van het verbruik. Het tegen elkaar wegstrepen wordt salderen genoemd. Dit staat op uw jaarafrekening beschreven.
Onderdelen van het systeem
De zonnepaneleninstallatie bestaat uit twee hoofdonderdelen. Namelijk de zonnepanelen en de micro-omvormers. De micro-omvormers zorgen ervoor dat de opgewekte energie van de zonnepanelen wordt omgezet naar bruikbare energie voor uw huis en het elektriciteitsnet.
Het zonnepaneel - wekt zonne-energie op
De zonnepanelen, omlijsting en klemmen van uw installatie zijn volledig zwart. Het zonnepaneel dat voor u is gekozen is van hoge kwaliteit, beschikt over garantie en heeft een vermogen van 320 WattPiek.
De micro-omvormers - zetten zonne-energie om in bruikbare stroom
De micro-omvormers zijn door kabels verbonden met de panelen en de meterkast. De micro-omvormers zorgen ervoor dat de opgewekte zonne-energie te gebruiken is in huis. De micro-omvormers die voor u gekozen zijn, zijn van hoge kwaliteit, beschikken over garantie en zijn uitermate geschikt voor 6 of 8 zonnepanelen.
Dit blijf ik betalen tot het contract is afgelopen (onbekend hoe lang de looptijd is op dit moment)
Volgens Milieucentraal zou ik met 6 panelen met de huidige regeling 320/e per jaar kunnen opbrengen (dit zijn trouwens 300wattpiek panelen). Huidige opbrengst zou dan /jaar 320-126 =194e/jaar zijn met 6 panelen Na 2023 is dat minder maar hoeveel is nog onbekend en afhankelijk van je gebruik als de zon wel schijnt.
Wederom volgens Milieucentraal zou eigen panelen leggen 2600 euro kosten na aftrek van subsidie, natuurlijk is een grootschalig project via de woningbouw goedkoper, maar dan nog, stel dat het 2000 euro zou zijn. Met 126 euro/jaar om die investering eruit te krijgen is dat al 15 jaar, dus ik verwacht ergens dat de looptijd van zo'n contract minimaal 20 jaar ofzo is.
Op dit moment is er nog een salderingsregeling waar ik nog 2 jaar gebruik van kan maken, maar daarna is het aardig onzeker of het nog wel rendabel is lijkt mij, zeker gezien ik die panelen blijf betalen tot einde contract?
Heeft iemand hier ervaring met zo'n regeling?