2.0 op Surround Receiver of Stereo Receiver nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChanChan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:00
Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar een uitbouw aan het huis laten bouwen met in het plafond de juiste aansluitingen (loze leidingen en stroom voor een beamer)

Nou wil ik bij de beamer graag een receiver aanschaffen waarop ik de xbox/switch en andere apparatuur (bv chromecast) kan aansluiten. Tevens wil ik in deze ruimte graag muziek kunnen luisteren. Nou is de ruimte niet geschikt om 5 of meer boxen neer te zetten. Wil het eigenlijk op twee houden. Ik zoek dus een receiver waarop ik alles kan aansluiten inclusief twee nog aan te schaffen boxen. Zou dit dan een stereoreceiver moeten zijn en zo ja welke. Budget is rond de 800 euro inclusief de boxen. Of kan ik bv deze (Denon AVR-X2700H) kopen en er slechts twee luidsprekers op aansluiten? En wat doet dit met het geluid. Zo gezegd wil ik de ruimte ook gaan gebruiken om muziek te luisteren. Graag jullie advies.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Zo werkt het op niet. Wij gaan niet voor je zoeken. Een short list waar we op kunnen schieten is wat hier de normale gang van zaken is. Zoals ook aangegeven in de template (die verwijderd is...).
Of kan ik bv deze (Denon AVR-X2700H) kopen en er slechts twee luidsprekers op aansluiten?
Als je de receiver goed instelt kan je daar zonder problemen minder dan het maximale aantal speakers wat de receiver aan kan op aansluiten.

Qua budget lijkt het me alleen zeer zonde om haast alles aan de receiver uit te geven en het minste aan de speakers. Die laatste hebben veel meer impact op het geluid dan de eerste.
En wat doet dit met het geluid.
Niets. De receiver zal de speakers aansturen die in de setup aan zijn gegeven aanwezig te zijn. De kanalen die eventueel wel in de track zitten maar niet aanwezig zijn worden over de wel aanwezige speakers gemixed. Je kan gewoon Dolby 7.1 naar de receiver sturen met slechts 2.0 aangesloten.

Ik verhuis dit topic naar Audio en HiFi omdat dit voor een aankoopadvies topic niet voldoet. Als er een short list is dan graag een nieuw topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies en gebruik maken van de template: CEA > AUD

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 21-10-2020 23:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.