Laptop voor emigratie, foto/video bewerking en streaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woods010
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-11-2020
Goede dag,

Ik ga vanaf begin volgend jaar emigreren naar Spitsbergen. En moet nog een laptop kopen.
ik heb zelf in eerste instantie zitten kijken voor een gaming laptop maar mijn ps5 gaat toch ook mee, dus niet zo belangrijk meer. Ga hem vooral gebruiken voor fotos/video bewerken en wil streamen van ps5 is gaan proberen.

Gaming laptops met 32gb ram waren bijna allemaal boven de 2000 (waar ik keek, coolblue enzo), alleen deze was een stuk goedkoper. (Acer Nitro 5 AN517-52-75DN) is daar iets anders minder goed aan en zou deze goed zijn voor mijn doeleinden.

Alvast bedankt

Wat ga je met je laptop doen?
Foto’s en video’s bewerken, en ps5 streamen

Wat is je budget?
1500-2000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zit wel in koud gebied (ivm batterij)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Beste antwoord (via Woods010 op 06-11-2020 11:59)

Verwijderd

Woods010 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:40:
Acer laptop sluit ik dan wel uit en kijk ik gewoon naar een goede laptop met 16gb werkgeheugen die eventueel later uitbreidbaar is.

Het lichte videobewerking in after effects en het streamen zijn dan geen probleem met die neem ik aan.
Zijn 4 cores van intel genoeg of beter 6, of zou een amd ook kunnen ?
De nieuwe Ryzen's zijn ijzersterk, kijk gerust naar de Ryzen 4800H of 4900h

8 cores/16 threads voor minder geld dan een 6c/12t van Intel.

In veel gevallen ook sneller dan de 10980HK van Intel voor een fractie van de prijs

Zoiets bijvoorbeeld - pricewatch: Asus TUF Gaming A15 FX506IV-BQ010T

Ruim binnen budget, zelfs met de gewenste geheugenupgrade.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 11:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Er wonen niet zoveel mensen daar, dus wellicht 2 laptops mee nemen???

Het klimaat is daar niet zo heel koud, aangezien het aan de warme golfstroom ligt.

Indien je de laptop voornamelijk binnen in een verwamde ruimte gebruikt, zou ik me niet druk maken om de accu. Als dat niet is ook niet, dan heb je een andere uitdaging: condens met name op het scherm. Ik heb in wat koudere klimaten heel veel laptop(schermen) zien sneuvelen op die manier. Meestal bleef 1 op de 7 laptops in leven na 6 maanden gebruik. We hadden vooral Toshiba, maar er zijn zat andere degelijke laptops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Acer heeft een slecht scherm.

Ik zou kiezen voor een MSI Prestige 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me veel makkelijker om een degelijke gaming laptop uit te zoeken, en je niet vast te pinnen op de hoeveelheid werkgeheugen.

Zelf uitbreiden naar 32GB is niet lastig en dan wordt de keuze een stuk groter.

Ivm de donkere winters kan je wel eens veel achter je laptop te vinden zijn in die periode - dus ik zou zeker iets geheel naar wens kiezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2020 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woods010
Acer laptop sluit ik dan wel uit en kijk ik gewoon naar een goede laptop met 16gb werkgeheugen die eventueel later uitbreidbaar is.

Het lichte videobewerking in after effects en het streamen zijn dan geen probleem met die neem ik aan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woods010 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:40:

In veel gevallen ook sneller dan de 10980HK van Intel voor een fractie van de prijs

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woods010
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Nu bij bol van 1350 naar 1200 - gaat deze prijs voor black friday nog lager uitkomen denken jullie ? Of gaat hij eerst weer terug naar 1350 en dan nog wat korting, dus gewoon kopen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woods010 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:59:
[...]

Nu bij bol van 1350 naar 1200 - gaat deze prijs voor black friday nog lager uitkomen denken jullie ? Of gaat hij eerst weer terug naar 1350 en dan nog wat korting, dus gewoon kopen nu.
Voor 1200 is het wat mij betreft een no-brainer, of hij goedkoper gaat worden betwijfel ik sterk, en is het dat risico waard?

EDIT: Kijk uit! Ik zie dat de Bol.com 512Gb en een 4800h, niet 4900h heeft. Zo goed is die aanbieding dus niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikonfotograaf
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Als gamen niet belangrijk is kan je beter kijken naar een laptop kijken met een oled scherm.
deze hebben 100% rgb kleur bereik en contrast van 100.000:1

De meeste gaming laptops hebben een contrast van 1000:1 als je geluk hebt en nog niet eens 100% srgb kleuren gamut. soms zelfs slecht 65% srgb kleuren. dus dat zou ik zeker niet kopen voor foto bewerken.

zelf ben ik ook aan het kijken voor een foto bewerk laptop.
De meest interessante tot nu toe zijn denk ik de
- Dell XPS 15 met 4K AMOLED scherm
- Gigabyte Aero 15 met 4k AMOLED scherm
- HP spectre of hp envy met 4k AMOLED SCHERM.
- BTO (nederlands merk) heeft ook een aantal laptops waar je 4k schermen in kan zetten
- van msi hebben ze ook creators content laptops, al weet ik het type niet meer.

Al deze types vallen in jouw budget. ik zit toevallig ook naar foto laptops te zoeken en rond hetzelfde budget dus ik blijf dit topic volgen.

Ik heb geen idee welk merk het beste 4k scherm heeft, maar ze zijn in elk geval allemaal beter qua color gamut dan de meeste gaming laptops. gaming laptops zijn meer gericht op 144hz schermen zodat het gamen er soepeler uitziet, maar de kleuren zijn echt een drama vergeleken bij content creators laptops, welke slechts 60hz schermen hebben, maar wat prima werkt voor de fotograaf die af en toe een beetje fortnite ofzo speelt.

Zelf zit ik te denken aan een Dell XPS 15 met 4k UHD scherm. dat is denk ik wel de meeste populaire laptop voor content creators en fotografie en dan moet je denken aan rond de 1700 euro. Het nieuwe model heeft een UHD+ scherm maar die is wel gelijk veel duurder (boven de 2000 euro).

ik zou echt wegblijven van gaming laptops want het kleuren gamut op die schermen slaat meestal helemaal nergens op.

[ Voor 18% gewijzigd door nikonfotograaf op 06-11-2020 14:55 ]

Pagina: 1