Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:56
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Business Central

Mijn vraag
In Microsoft Business Central kunnen afbeeldingen aan artikelen worden toegevoegd. Dit kan in het programma zelf (niet praktisch met >5000 artikelen), maar ook batch-gewijs middels een zip-bestand.

Dit zip-bestand dient gevuld te zijn met afbeeldingen met de naam van het artikelnummer. Dus bijvoorbeeld A001.jpg voor de afbeelding van artikelnummer A001.

Nu wil het geval dat ik heel veel (bijna) dezelfde artikelen gebruik, waarvoor dus dezelfde afbeelding kan worden gebruikt.

In bovenstaand voorbeeld heb ik dus bijvoorbeeld 500 artikelnummers A001 t/m A500 waarbij bij elk artikel de afbeelding productfoto.jpg kan worden geplaatst.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om op eenvoudige wijze het bestand productfoto.jpg 500 keer te kopiëren met de bestandsnaam A001.jpg tot en met A500.jpg?

De te gebruiken artikelnummers/bestandsnamen staan in Excel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google search

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:17

g0tanks

Moderator CSA
alexbl69 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:51:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google search
Dat is wel een heel generiek antwoord. Welke zoektermen heb je gebruikt? Wat je wil kan in ieder geval met één regel code in een batch-scriptje. Hint: gebruik xcopy met een for-loop.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:56
g0tanks schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Dat is wel een heel generiek antwoord. Welke zoektermen heb je gebruikt? Wat je wil kan in ieder geval met één regel code in een batch-scriptje. Hint: gebruik xcopy met een for-loop.
Bedankt voor je antwoord.

Heb termen als 'batch copy image to multiple files' en variaties daarop gebruikt. De resultaten komen dan echter niet verder dan batch bewerkingen op meerdere bestanden uitvoeren en hoe je meerdere bestanden kunt kopiëren. Zat in ieder geval niets bruikbaars bij (heb ca. 15 minuten gezocht).

Een batch-script is in die zin beperkt dat ik dan geen gebruik kan maken van de artikelnummers in mijn Excel bestand. Wellicht was mijn voorbeeld in de OP een beetje te simpel. De artikelnummers waar het om gaat zijn geen opeenvolgende nummers (zoals ik in het voorbeeld wel gebruikte), maar allemaal unieke artikelnummers zonder eenvoudige repetitie.

Edit: heb het opgelost middels een VBA script in Excel.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Sub Macro1()
    Dim Source As String
    Dim DoelTeller As Integer
    Dim Doel As String

Source = Worksheets("Blad1").Cells(1, 4)

DoelTeller = 1

While Worksheets("Blad1").Cells(DoelTeller, 1) <> ""
        Doel = "C:\Temp\Product\" & Worksheets("Blad1").Cells(DoelTeller, 1) & ".jpg"
        FileCopy Source, Doel
        DoelTeller = DoelTeller + 1
    Wend
End Sub

Path + bestandsnaam van het te dupliceren bestand staat in cel D1, de artikelnummers in kolom A.

[ Voor 22% gewijzigd door alexbl69 op 21-10-2020 22:47 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel