Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb een iPhone X met een originele pricewatch: Apple 18W USB-C Power Adapter snellader en uiteraard een originele USB-C kabel pricewatch: Apple Lightning naar USB-C kabel, 1m Wit

Vandaag een nieuwe gadget binnen gekregen. pricewatch: Fibaro Wall Plug - HomeKit (NL)

Als test heb ik dus de iPhone met 18W snellader er in gestoken om te kijken hoe het precies werkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb dus de bijbehorende app geïnstalleerd en tot mijn verbazing zegt de app dat hij maar 10W verbruikt.
https://apps.apple.com/nl/app/fibaro-for-iphone/id511085659

De vraag is dus wat is nu waar?

Laad de iPhone gewoon met 18W op en is de informatie uit de Fibaro Wall Plug incorrect/onbetrouwbaar?
Of laad de iPhone toch niet met 18W op?

Mijn eerste gevoel is dus dat het een miskoop is, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen betreft de accuraatheid van de Fibaro Wall Plug (desnoods de Z-Wave) versie.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07:04
10 W vind ik ook wel een erg laag vermogen voor een plug die tot iets van 2500 W kan.
Ik heb een paar kWh metertjes (Finders) in de meterkast en die hebben slechts een resolutie van 10 W.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 26-01 19:06
1: wat zegt Fibaro over de meetnauwkeurigheid van het apparaat? Elk meetapparaat heeft een bepaalde onnauwkeurigheid.

2: wat zegt Apple over het verloop van het snelladen van jouw toestel? De snelheid van snelladen verloopt niet lineair in de meeste gevallen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

iPhone 8 laadt met 7.5w
Kan goed dat de X met 10w laadt

5x5 @85%. Never Skip a Leg Day !

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True