Kan de Pro 2a wel een 400 watt voeding aan ????

Pagina: 1
Acties:

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Ik heb deze combo maar de voeding doet in een keer heel raar :

monitor gaat soms spontaan aan/uit
cpu krijgt te weinig spanning 1.66 ipv 1.74v
kan bijna geen cd meer branden of lezen

ik kijk in bios (pc health):

levert <12v ( +/- 11.88)
levert < 5v ( +/- 04.66)

Ik denk dat de voeding stuk is maar de winkel waar ik hem gekocht heb zegt dat mijn mobo hem misschien niet aankan ????

Kan dat of doe ik iets fout ???????

P.S. ik draai op 1000 ipv 1333 1.74 @ 1.66 v

Turn it off and on again.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:10 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik denk dat de voeding stuk is maar de winkel waar ik hem gekocht heb zegt dat mijn mobo hem misschien niet aankan ????
Ik ben heel benieuwd hoe die winkel heet, want wat ze zeggen is de grootste onzin :D De voeding levert gewoon een stabiele spanning en kan een bepaald maximaal vermogen aan. Hoe groot dat vermogen is maakt niet uit voor je mainboard. Je mainboard neemt gewoon het vermogen op dat ie nodig heeft, en meer niet :) Een voeding kan wel te zwak zijn, maar niet te sterk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
ik vond het al zo raar had er nog nooit van gehoord dus mijn voeding is gewoon stuk want eerst deed hij het wel ?????

P.S de shop is DVC

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Welk progje gebruik je om voltage te bekijken, en wat doet je proc als je voltage op bij 1,8 zet, of kan jouw mobo dat niet ?..

Mijn 12v is ook 11,7 en mijn 5 is 4,8, maar als ik meer of minder aansluit ( of minder i/o/mhz), het maakt niks uit, nu gebruik ik mm5, en die geeft weer hele andere waardes, ach, ik geloof het wel ..

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
pc health in bios

Verwijderd

dat een Voeding te zwaar kan zijn kan best wel, ik heb hier een heel stel NIEUWE BX moederborden gehad die met een 235W het helemaal normaal deden maar met een 300W totaal begonnen te flippen, ik zou zeggen probeer het gewoon eens met een 300w, leen die van iemand ofzo.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:59 schreef Theo_keizers het volgende:
dat een Voeding te zwaar kan zijn kan best wel, ik heb hier een heel stel NIEUWE BX moederborden gehad die met een 235W het helemaal normaal deden maar met een 300W totaal begonnen te flippen, ik zou zeggen probeer het gewoon eens met een 300w, leen die van iemand ofzo.
Of gewoon alle voltages zo hoog mogelijk en zoveel mogelijk aansluiten?..., misschien dat de voltages dan veranderen :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24
dat waren zeker merkloze 300W voedingen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:52

Part

Helemaal niets.....

dat een Voeding te zwaar kan zijn kan best wel, ik heb hier een heel stel NIEUWE BX moederborden gehad die met een 235W het helemaal normaal deden maar met een 300W totaal begonnen te flippen
Sommige voedingen hebben ook een minimale belasting. Als je alleen een moederbord aansluit met een processor die niet veel stroom verbruikt dan kun je onder deze minimale belasting zitten. Als je er een HDD of zo bij op zet moet het dan wel weer werken.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Het is een noname voeding maar het is heel raar nu doet hij het wel weer goed :?

Had ff bios 2.8 geflasht en nu geeft hij men cpu 1.75 v als ik hem in bios op 1.70 v zet >:)

Pagina: 1