Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
Beste tweakers

ik heb boven in de slaapkamer een sony tv staan ik weet niet precies wat voor model het is

Het probleem is dat de tv geen signaal maakt met de coaxkabel de anderen invoerkanalen doen het wel

ik heb automatisch digitaal zenders zoeken en automatisch analoog zenders zoeken geprobeerd

Zonder resultaat ik heb een andere tv met de zelfde coaxkabel geprobeerd en die deed het wel

Het systeem is zo aangesloten: er zit een splitter in de tv waar 2 coaxkabels in zitten 1 voor de tv zelf en 1 voor een andere tv ( zie foto ) dat heeft jarenlang gewerkt ik heb ook de splitter uit de tv gehaald en alleen de coaxkabel aangesloten maar dat helpt ook niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHM1luWc2otS8x2qqHUstf3jxDk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qz8RPwlgmZKHVIXfFS6BaTJA.jpg?f=user_large

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Let niet op de witte strepen onder de tv dat ligt aan de foto

[ Voor 17% gewijzigd door ComputerNerd23 op 21-10-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Analoog signaal van Ziggo werkt vaak niet meer.

Digitale ontvanger of CI-Module is gewenst.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
Hackus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:13:
Analoog signaal van Ziggo werkt vaak niet meer.

Digitale ontvanger of CI-Module is gewenst.
maar de andere tv in de andere kamer die doet het wel gewoon met kabel en de andere tv die ik had geprobeerd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom wil je 2 kabels aansluiten op je TV ?
Sluit er 1 aan vanaf digitaal kastje, of AOP

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijkt me zo te zien op basis van de beperkte informatie inderdaad dat het analoge signaal in je buurt is stop gezet en alleen nog werkt op de andere TV. Mogelijk heeft deze een nieuwere of meer compliant decoder aan boord om het signaal te mogen/kunnen ontvangen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:16

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ComputerNerd23 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

maar de andere tv in de andere kamer die doet het wel gewoon met kabel en de andere tv die ik had geprobeerd ook
Op basis hiervan is de conclusie dat de tv het in ieder geval moet doen.

Op de slaapkamer doet hij het niet, ergens anders wel, correct?
Dan is de kwaliteit van de kabel + gebruikte connectoren naar de slaapkamer het probleem. Deze zijn "lek" cq gevoelig voor (stoor)signalen van buitenaf. Mogelijk deels door aanleg van het 5G netwerk waar overlappende frequenties worden gebruikt (in geval van DVB-C) en dus kan dat ook storen als je minder goede kabels en connectoren gebruikt. Afgaande wat ik op de foto zie, is dat mogelijk het geval. Vervang de kabel (de hele lengte) en connectoren voor goed spul. Vermijd het gebruik van splitters zo veel mogelijk.

Dat de andere tv het wel doet komt omdat die dan net iets beter is in een slecht binnenkomend signaal toch nog goed genoeg op te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 21-10-2020 20:06 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
ComputerNerd23 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:10:
ik heb automatisch digitaal zenders zoeken en automatisch analoog zenders zoeken geprobeerd
Analoge zenders zul je niet meer op de kabel vinden.
Voor digitale heb je de juiste tuner nodig met de juiste settings, heeft je tv een DVB-C tuner, stel dan de frequentie 474(.000) en netwerkcode 4444 in, en ga dan nogmaals zenders zoeken.

Maa, voordat je dat gaat doen, moet je ten minste een stekkertje (en misschien wel meer) vervangen:
remco_k schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:03:
Mogelijk deels door aanleg van het 5G netwerk waar overlappende frequenties worden gebruikt (in geval van DVB-C) en dus kan dat ook storen als je minder goede kabels en connectoren gebruikt. Afgaande wat ik op de foto zie, is dat mogelijk het geval. Vervang de kabel (de hele lengte) en connectoren voor goed spul. Vermijd het gebruik van splitters zo veel mogelijk.
Klopt. Mogelijk is het probleem al opgelost als je de connector met het witte kapje vervangt door net zo'n connector als die andere, een connector zonder 'lek'. Let op, als er aan de andere kant van de kabel net zo'n stekker zit, dan moet die ook vervangen worden. Of, nog beter, gebruik meteen goede kabels met goede connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45
Op de achterkant van de TV staat vast wel wat voor model het is. Aangezien je digitale zenders kan zoeken, zou deze wel DVB-C moeten ondersteunen.
Zoals hierboven aangegeven zal het een kwestie zijn van de juiste frequentie zoeken en dan moet het lukken. Deze kan je op de website van de kabelboer (Ziggo?) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Standaard bij dit soort zaken altijd een andere kabel proberen. Had laatst alles nagelopen toen ik niks binnen kreeg, kabel net zelf gemaakt dus daar kon het niet aan liggen......dus toch. Had ergens een verbinding niet goed vastgezet of dat stukje kabel was beschadigd. Nieuwe kabel gepakt en alles werkte meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 07:36
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:36:
Standaard bij dit soort zaken altijd een andere kabel proberen. Had laatst alles nagelopen toen ik niks binnen kreeg, kabel net zelf gemaakt dus daar kon het niet aan liggen......dus toch. Had ergens een verbinding niet goed vastgezet of dat stukje kabel was beschadigd. Nieuwe kabel gepakt en alles werkte meteen.
Als de ene TV het perfect doet en de andere TV het totaal niet doet dan ga je naar de TV kijken, dat is geen rocket science. Indien je ene computermuis niks doet en een andere muis het perfect doet, ga je niet je toetsenbord vervangen lijkt mij.

Het belangrijkste is, is dat de TV een ingebouwde tuner heeft, geschikt voor wat de tweaker wilt. Oudere TV's kunnen verkeerde (verouderde) settings hebben voor het zoeken naar zenders.

Oftewel, je moet de netwerkcode en frequentie opgeven (zie info hierboven die een andere tweaker al geplaatst heeft).

Indien de ingebouwde tuner van de TV stuk is dan gaat het natuurlijk ook niet werken :D

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 22-10-2020 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

LopendeVogel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:40:
[...]

Als de ene TV het perfect doet en de andere TV het totaal niet doet dan ga je naar de TV kijken, dat is geen rocket science. Indien je ene computermuis niks doet en een andere muis het perfect doet, ga je niet je toetsenbord vervangen lijkt mij.

Het belangrijkste is, is dat de TV een ingebouwde tuner heeft, geschikt voor wat de tweaker wilt. Oudere TV's kunnen verkeerde (verouderde) settings hebben voor het zoeken naar zenders.

Oftewel, je moet de netwerkcode en frequentie opgeven (zie info hierboven die een andere tweaker al geplaatst heeft).

Indien de ingebouwde tuner van de TV stuk is dan gaat het natuurlijk ook niet werken :D
Wat jij wilt, mijn tip lees ik al zeker 15 jaar op Tweakers en was in mijn geval toch het probleem. Dat controleren had me veel tijd en energie gekost, werkt een andere kabel niet kun je weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 07:36
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 07:57:
[...]

Wat jij wilt, mijn tip lees ik al zeker 15 jaar op Tweakers en was in mijn geval toch het probleem. Dat controleren had me veel tijd en energie gekost, werkt een andere kabel niet kun je weer verder zoeken.
Zeer zeker, een kabel kan stuk gaan ondanks dat die niet door midden geknipt is. Dus altijd eerst een andere kabel testen indien je signaal problemen hebt... Tenzij je al een totaal andere TV getest hebt die het wel probleemloos doet.

Dus de tip die je geeft gebruik je dan ook meestal, weinig mensen die er behoefte aan hebben, of uberhaupt de mogelijkheid hebben om een totaal andere TV erbij te pakken.

Maar goed deze tweaker heeft dus wel een andere TV getest om het signaal te controleren, waarom dan ook nog eens de kabel testen als je weet dat de kabel werkt?

Ik heb die tip ook heel vaak gegeven hoor (over de kabel) omdat even een andere TV testen onhandig kan zijn, vooral bij mensen die een mediabox gebruiken, die kunnen niet even de mediabox vervangen maar vaker wel de coax kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
Bedankt allemaal voor jullie hulp Het is uiteindelijk gelukt de tv doet het nu weer
Ik heb op de website van ziggo de juiste frequentie en netwerk id gevonden

Nogmaals Bedankt voor jullie hulp

Mvg
Pagina: 1