Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ds218play of ds918+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keessie34
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-06-2023
Hi alle deskundigen,

Ik vind het wat lastig om een "goede" keuze te maken, hopelijk willen jullie mij een beetje op weg helpen.

Dit zijn mijn wensen.
volledig werkend met plex in alle functionaliteiten, daar ik een Plex pass lifetime heb waarvan ik vind dat dit aan mijn wensen voldoet.
Dit is nog makkelijk, de keus in dit gedeelte is gemaakt.

Maar welke nas is hiervoor nu passend bij mij?

1.
Is de streaming beter met ds918+, maar ik heb maar enkele hoogwaardige media en ik vind het niet erg als media in mindere kwaliteit wordt afgespeeld. Zelf denk ik dat de ds218play hiervoor voldoende zou zijn. Of heb ik dit verkeerd. Zo ja ik hoor graag argumenten.

2.
Is een hdmi kabel vanaf de nas handiger of maakt het niet uit als.ik dan toch in lagere kwaliteit stream? Ds218play heeft deze nmlk niet.

3.
Ik wil backuppen, maar is dit dan handig met 2bays of beter met 4 bays. Ik hoef in principe niet 3 kopieën van mijn media schijf.

4.
Maar...
Als ik wil backuppen, hoeveel procent van de harde schijf is dan in eerste instantie al niet meer geschikt. 15, 20 of 25%?

5.
Ik heb nu reeds 5TB aan media, ik geloof dat er ong. 0,5TB per jaar bij komt.
Kan ik dit beter met 2 of met 4 schijven oplossen?(2*12 of 4*6) denk ik…

6.
Tja ik noem wel grootte van schijven,maar zijn deze dan voldoende?

Hoe te backuppen zal vast nog een zoektocht worden, maar dat zal later zijn...

Wellicht zullen jullie antwoorden misschien nog meer vragen voor mij oproepen of hebben jullie zelf nog meer vragen, maar dit is het voor nu ….denk ik...

Ik dank bij voorbaat voor de reacties die ik mag hopen te ontvangen.

Groet Arnold

Beste antwoord (via keessie34 op 22-10-2020 15:54)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

keessie34 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:39:
2.
Is een hdmi kabel vanaf de nas handiger of maakt het niet uit als.ik dan toch in lagere kwaliteit stream? Ds218play heeft deze nmlk niet.
Je kan geen video kijken vanaf een Synology Nas.
3.
Ik wil backuppen, maar is dit dan handig met 2bays of beter met 4 bays. Ik hoef in principe niet 3 kopieën van mijn media schijf.
Backuppen doe je niet op dezelfde nas. Dat doe je ergens anders. Immers: Nas stuk, backup weg.
5.
Kleine schijven zijn goedkoper (per stuk) en een het gebruik van meerdere schijven maakt de Nas intern sneller. Meer schijven is dus handiger.
6.
Geen idee. Kijk wat je nu hebt, wat je jaarlijkse groei is en hoe lang je geen disks wilt bijplaatsen. Maak dan een keuze. Of je kiest een Nas met meerdere sloten en prikt een schijf bij zodra je ruimte tekort komt.
Bijv. naar een externe USB disk, of naar de cloud ,of naar een andere Nas, Opties voldoende.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

keessie34 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:39:
2.
Je kan geen video kijken vanaf een Synology Nas.
3.
Backuppen doe je niet op dezelfde nas. Dat doe je ergens anders. Immers: Nas stuk, backup weg.
5.
Kleine schijven zijn goedkoper (per stuk) en een het gebruik van meerdere schijven maakt de Nas intern sneller. Meer schijven is dus handiger.
6.
Geen idee. Kijk wat je nu hebt, wat je jaarlijkse groei is en hoe lang je geen disks wilt bijplaatsen. Maak dan een keuze. Of je kiest een Nas met meerdere sloten en prikt een schijf bij zodra je ruimte tekort komt.
Bijv. naar een externe USB disk, of naar de cloud ,of naar een andere Nas, Opties voldoende.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is de streaming beter met ds918+, maar ik heb maar enkele hoogwaardige media en ik vind het niet erg als media in mindere kwaliteit wordt afgespeeld. Zelf denk ik dat de ds218play hiervoor voldoende zou zijn. Of heb ik dit verkeerd. Zo ja ik hoor graag argumenten.
dan zou ik geen van beide pakken.

Zelfs de *20 range heeft geen hardware H265 decoding!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Neem de goedkoopste en een mediaplayer met bijvoorbeeld kodi die alles kan afspelen vanaf de Nas.
Geen van beide Nasen heeft een hdmi uitgang.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• keessie34
Ok dank julli wel!

als ik het goed begrijp....

beter de ds218play voor functionaliteit.
raid als crashen schijf
Backup via ext. Schijf
Zal mediaplayer nog uitkiezen, lijkt dat chromecast met Google tv ook het benodigde gaat bieden?
Als iemand een betere mediaplayer voor ogen heeft hoor ik het graag.

Thanks.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
De DS218Play heeft niet meer functionaliteit als een 918+ hoor.
Maar je sprak over Plex ... wil je nu Plex wel of niet gebruiken ? Want dan ik je vertellen dat Plex op een 918+ een stuk vlotter gaat draaien dan op een DS218Play (ik heb beide NAS'sen)
Als Plex-pass heb je natuurlijk op een Intel-CPU (DS918+) wat hardware acceleration voor Plex.

Wat de Chromecast betreft ... je spreekt over dat je "hoogwaardige media" hebt ... wat is dat ? Een Google Chromecast kan vb niet met MKV-formaat overweg! Dan ga je dingen moeten omzetten etc.
Wel met MP4 media bijvoorbeeld.

Wil je absoluut met Plex aan de slag denk ik dat de 918+ een betere keuze is...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

918+ met plex gaat goed. Heb alleen issues met PGS subs. Maar ik download de SRT en dat gaat goed.
4k HDR materiaal geen probleem.

De nieuwe Google Chromecast met Google TV ivm Kodi zou ook kunnen denk ik.
Dan dient je NAS alleen als storage ruimte en niet als plex server.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
DarkSide schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:10:
De nieuwe Google Chromecast met Google TV ivm Kodi zou ook kunnen denk ik.
Dan dient je NAS alleen als storage ruimte en niet als plex server.
Yep zo lijkt het wel dat KODI een optie is op de nieuwe Chromecast, dus dan zal zelfs een simpele DS218Play meer als voldoende zijn om simpele media-files aan te leveren...

• keessie34
ben er uit en denk dat ik voor mij de beste optie heb gekozen

nvidia shield tv pro 16gb met nas als storage
aan de nas komt een usb externe hd als backup
nvidia werkt super merk ik
hd en nas nog aanschaffen.....

dank jullie voor de input en wie weet tot later!
groet
Pagina: 1