Hi alle deskundigen,
Ik vind het wat lastig om een "goede" keuze te maken, hopelijk willen jullie mij een beetje op weg helpen.
Dit zijn mijn wensen.
volledig werkend met plex in alle functionaliteiten, daar ik een Plex pass lifetime heb waarvan ik vind dat dit aan mijn wensen voldoet.
Dit is nog makkelijk, de keus in dit gedeelte is gemaakt.
Maar welke nas is hiervoor nu passend bij mij?
1.
Is de streaming beter met ds918+, maar ik heb maar enkele hoogwaardige media en ik vind het niet erg als media in mindere kwaliteit wordt afgespeeld. Zelf denk ik dat de ds218play hiervoor voldoende zou zijn. Of heb ik dit verkeerd. Zo ja ik hoor graag argumenten.
2.
Is een hdmi kabel vanaf de nas handiger of maakt het niet uit als.ik dan toch in lagere kwaliteit stream? Ds218play heeft deze nmlk niet.
3.
Ik wil backuppen, maar is dit dan handig met 2bays of beter met 4 bays. Ik hoef in principe niet 3 kopieën van mijn media schijf.
4.
Maar...
Als ik wil backuppen, hoeveel procent van de harde schijf is dan in eerste instantie al niet meer geschikt. 15, 20 of 25%?
5.
Ik heb nu reeds 5TB aan media, ik geloof dat er ong. 0,5TB per jaar bij komt.
Kan ik dit beter met 2 of met 4 schijven oplossen?(2*12 of 4*6) denk ik…
6.
Tja ik noem wel grootte van schijven,maar zijn deze dan voldoende?
Hoe te backuppen zal vast nog een zoektocht worden, maar dat zal later zijn...
Wellicht zullen jullie antwoorden misschien nog meer vragen voor mij oproepen of hebben jullie zelf nog meer vragen, maar dit is het voor nu ….denk ik...
Ik dank bij voorbaat voor de reacties die ik mag hopen te ontvangen.
Groet Arnold
Ik vind het wat lastig om een "goede" keuze te maken, hopelijk willen jullie mij een beetje op weg helpen.
Dit zijn mijn wensen.
volledig werkend met plex in alle functionaliteiten, daar ik een Plex pass lifetime heb waarvan ik vind dat dit aan mijn wensen voldoet.
Dit is nog makkelijk, de keus in dit gedeelte is gemaakt.
Maar welke nas is hiervoor nu passend bij mij?
1.
Is de streaming beter met ds918+, maar ik heb maar enkele hoogwaardige media en ik vind het niet erg als media in mindere kwaliteit wordt afgespeeld. Zelf denk ik dat de ds218play hiervoor voldoende zou zijn. Of heb ik dit verkeerd. Zo ja ik hoor graag argumenten.
2.
Is een hdmi kabel vanaf de nas handiger of maakt het niet uit als.ik dan toch in lagere kwaliteit stream? Ds218play heeft deze nmlk niet.
3.
Ik wil backuppen, maar is dit dan handig met 2bays of beter met 4 bays. Ik hoef in principe niet 3 kopieën van mijn media schijf.
4.
Maar...
Als ik wil backuppen, hoeveel procent van de harde schijf is dan in eerste instantie al niet meer geschikt. 15, 20 of 25%?
5.
Ik heb nu reeds 5TB aan media, ik geloof dat er ong. 0,5TB per jaar bij komt.
Kan ik dit beter met 2 of met 4 schijven oplossen?(2*12 of 4*6) denk ik…
6.
Tja ik noem wel grootte van schijven,maar zijn deze dan voldoende?
Hoe te backuppen zal vast nog een zoektocht worden, maar dat zal later zijn...
Wellicht zullen jullie antwoorden misschien nog meer vragen voor mij oproepen of hebben jullie zelf nog meer vragen, maar dit is het voor nu ….denk ik...
Ik dank bij voorbaat voor de reacties die ik mag hopen te ontvangen.
Groet Arnold