Windows clients wissen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 16:36
Ik zoek een zo snel mogelijke methode om Windows clients (8 en 10) te wissen zodat deze naar derden kunnen zonder dat de data "op straat" kom te liggen.
Ik dacht aan via een USB stick Windows 10 te herinstalleren en op het punt waar de partitie kan worden gekozen alle partities te wissen en daarna het systeem af te sluiten via de startknop.

Mijn vraag is of het wissen van alle partities (ook partities met installatie files van de fabrikant), waarna dus een enkele grote partitie overblijft, voldoende is om niets meer te kunnen herstellen. De nieuwe gebruiker moet dan dus een geheel nieuwe installatie doen.

N.B. Het is niet nodig meerdere keren schijven te overschrijven om ook op schijf niveau alles definitief ontoegankelijk te maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Ik dacht aan via een USB stick Windows 10 te herinstalleren en op het punt waar de partitie kan worden gekozen alle partities te wissen en daarna het systeem af te sluiten via de startknop.

Ja dat kan wel.
Maar je kan ook Diskpart gebruiken.
Start met USB en kies voor herstellen en naar de command Prompt en diskpart gebruiken

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je een factory reset doet vanuit settings dan kun je de data wipen? Als je zo'n wipe doet dan wordt ook de TPM gereset. Dan is behalve de wipe over een Bitlocker partitie ook nog eens de sleutel weg. Als je vanuit Endpoint Manager een reset doet, dan wordt de TPM niet gereset, dus doe het bij voorkeur vanuit de settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 21-10-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Ik zou niet alleen de partities wissen maar oook een lange format doen. Bij partities wissen blijft de informatie op de schijf staan en is met tools te herstellen. Doe daarom een lange format. Dan wordt de nieuwe partitie met nullen overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je niet wilt wipen kan zelfs een Linux bootable disk met een partitiemanager volstaan. Even de partities wissen, klaar.

Bijv. : https://gparted.org/livecd.php

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 21-10-2020 18:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mvandek2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:23:
....

N.B. Het is niet nodig meerdere keren schijven te overschrijven om ook op schijf niveau alles definitief ontoegankelijk te maken.
Dus je vindt het niet erg als je data uiteindelijk toch op straat komt te liggen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1