Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mid range game PC/Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Mijn huidige game-PC is inmiddels als weer een jaar of 7 oud en dus wel aan een upgrade toe. Ik heb door de jaren heen wel wat elementen vervangen, maar ik begin wel te merken dat de CPU tegen de max van zijn capaciteit aan loopt (Core i5-4670K). Ik heb komende weken vakantie, en dus ook tijd om een nieuwe PC in elkaar te zetten en te installeren. Ik heb zelf een opzet gemaakt, en wou graag jullie advies vragen, Zien jullie nog verbeterpunten?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt worden voor het normale internet/browsen, etc. Daarnaast game ik ook wel op mijn PC, en heb een aantal spellen waar mijn huidige PC tegen de grenzen aan loopt, denk aan Rise of the Tomb Raider, Horizon Zero Dawn, etc.
Het gamen doe ik voorlopig nog op een 1080p scherm, welke net een jaar of 2 a 3 oud is, en ik dus nog niet ga vervangen. Het scherm is wel 144 Hz geschikt.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenSamsung C24FG70 Zwart€ 239,-€ 239,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,-

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan ongeveer 800 euro voor de upgrade. Als er hele geode redenen zijn om meer/minder uit te geven ben ik daar flexibel in.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn voeding is recent vervangen en was ik van plan te behouden. Daarnaast heb ik een 1070 Ti (type zou ik even op moeten zoeken als dat relevant is) in mijn huidige PC zitten, welke ik voorlopig ook wil behouden. Toetsenbord, muis en headset heb ik ook allemaal gewoon.

1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuw moederbord met M2 SSD, losse extra SSD voor verdere games. Mijn huidige PC was nog met een 120 GB SSD, dus heb nu voor ruim meer SSD opslag ruimte gekozen, maar ik hoop zo voor mijn games en programma's van de oude HDD's af te stappen. Eventueel zet ik nog een oude HDD over voor wat dataopslag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik had een strakke kleine kast uitgekozen, dit zou ik bij voorkeur wel zo houden. Daarnaast hoop ik dat deze PC weer wat jaren mee kan, eventueel met tzt een upgrade van de videokaart (mogelijk een 3070 zodra deze beter leverbaar zijn).

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een sanity check willen op de PC, klopt deze zo een beetje, of heb ik ergens een denkfoutje gemaakt? Gaat het geheugen goed met de CPU samenwerken (ik kon het niet direct terug vinden op de approved list op de
Zijn er keuzes die meer bang for the buck opleveren dan ik nu gedaan heb?

De PC zoals ik deze nu samengesteld had:
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte B550M Aorus Pro€ 108,90€ 108,90
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 73,89€ 73,89
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 36,19€ 36,19
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 111,90€ 111,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,90€ 104,90
1Solid state drivesSamsung 870 QVO 2TB€ 193,90€ 193,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 818,68

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Op zich prima build :)
je zou kunnen kijken voor een alternatief voor de 2 tb SSD, maar die zullen niet veel goedkoper zijn.

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Voorzie je mogelijk nog problemen met het geheugen of zou dit gewoon moeten werken?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
TheTMC schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:04:
Voorzie je mogelijk nog problemen met het geheugen of zou dit gewoon moeten werken?
dat gaat werken