[Win10 Pro] slotje op Security Settings policies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:46

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Mijn vraag
Ik gebruik Windows 10 Pro en wil graag een regel onder Computer Configuration/Security Settings/Local Policies/Security Options aanpassen. Maar vanaf Security Settins staan er telkens slotjes bij de mappen. Mijn aanpassingen worden dan ook niet onthouden. Ik zit niet in een Domain en heb (zover ik kan nagaan) ook mijn organisatie niet toestemming gegeven mijn computer te beheren. Maar dat weet ik niet 100% zeker omdat deze vraag elke keer weer tevoorschijn komt bij inloggen op iets met Azure. Ik verwacht dat het goed is gegaan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Nz6BknlohoeV4tkAHsiFdhtm0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ItFK2LliASyewikQmMo8Pm1p.png?f=fotoalbum_large
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro, Version 10.0.18363.1139

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel posts over het aanzetten van de policy editor in Windows Home. Maar dat is niet wat ik zoek.
Meerdere posts gevonden dat als je de organisatie laat managen dat je dit niet zomaar uitkrijgt. Maar niet hoe je het controleert of dit aan staat.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Na wat zoeken: ik weet inmiddels aardig zeker dat ik niet per ongeluk op 'Allow My Organization to Manage My Device' heb geklikt. Ik zie nergens de bijbehorende melding 'Some settings are managed by your organization'. Maar wat is dan de oorzaak voor de slotjes in de policy editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor aanpassingen wil je doen dan?

Want die slotjes staan er altijd en heeft niets met rechten te maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWlQR1FEOXybkryy-W13Ki8YzhM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LjVieTsL9qpdJ10I5vHy0g4M.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:11:
Wat voor aanpassingen wil je doen dan?

Want die slotjes staan er altijd en heeft niets met rechten te maken :)

[Afbeelding]
Ik wil graag de DisableCAD setting aanpassen naar false zodat ik verplicht ctrl-alt-del op mijn lock screen moet doen voor dat ik kan inloggen (en ik daardoor de acjhtergrond zonder de irritante teksten kan zien). Dat werkt tijdelijk, maar die policy reset elke keer na een reset naar true. Ik ging ervan uit dat dit vanwege het slotje was, dat de policy daardoor read only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableCAD=0

op 1 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
pnxsinned schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:29:
Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableCAD=0

op 1 zetten?
Helaas, die reset ook. Dat was de reden dat ik naar de policies ging kijken, in de hoop/verwachting dat dat de oorzaak was. Hij moet trouwens net andersom: DisableCAD=0 zorgt ervoor dat hij niet uit staat. En dat is wat ik zoek. Negatieve schakelaars zijn nooit een goed plan.

Raar genoeg heb ik lange tijd met deze setting in de andere stand gewerkt. Toen kon je hem nog rechtstreeks in Netplwiz bij advanced instellen. Blijkbaar veranderd gedrag in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Zou iemand kunnen proberen of deze sleutel bij hem/haar ook reset? Dan weet ik of het in mijn specifieke setup zit, of dat het een generiek Windows ding is.

[edit]
Op mijn HTPC kan ik deze setting nog steeds rechtstreeks aanpassen in Netplwiz/advanced, versie 10.0.19041.572. Op mijn eigen PC, versie 10.0.18363.1139 is deze greyed out. Vreemd, er zit dus nog iets anders in de weg.

Wat aan het testen met: https://helpdeskgeek.com/how-to/reset-local-security-policy/

Helaas, het vakje is nog steeds greyed out.

[ Voor 56% gewijzigd door Milmoor op 30-10-2020 12:54 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Zucht, het was Mouse without Borders die deze instelling telkens weer terug zette. Deze gebruikte ik toch niet meer, dus gedeïnstalleerd en ik kan weer plaatjes kijken zonder tekst eroverheen.

Pagina: 1