Slechte kpn-netwerkverbinding? Lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-10-2020
Ik heb een 100 Mbps aansluiting op papier. Volgens kpn zou ik 108 Mbps moeten kunnen ontvangen. Echter ik kom niet verder dan 15 Mbps bij de snelheidstesten. Waar ligt het probleem? Wat kan ik er aan doen?

Hoe is de aansluiting:
Rechtstreeks vanaf de ISRA aansluiting via een telefoonkabel naar de KPN modem router. De test heb ik gedaan met alle apparatuur uit en een netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op de pc als test. De KPN modem zit in de meterkast net als de ISRA aansluiting.

Vraag: komt het door de telefoonkabel? Deze is zoals gezegd rechtsstreeks verbonden met tussen de ISRA aansluiting en het modem. De kabel zit bij de isra aansluiting op 1a 1b. Moet ik een andere kabel er tussenhangen? Of ligt het aan KPN?

Wie heeft raad?

Beste antwoord (via The Beum op 21-10-2020 18:25)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ziet er OK uit.
Kunt proberen die draad te herplaatsen of misschien beter nog te vervangen.
Kan het niet helemaal goed zien door het perspectief, maar is dat een platte draad? Probeer hem dan te vervangen voor iets met een twist.
Wellicht heb je nog een andere nette telefoonkabel liggen die kunt afknippen, strippen en monteren.

Als dat niet werkt verder van dat ISRA afblijven en lekker de provider bellen. Die kunnen schakelen met KPN als dat ISRA vernieuwd/aangepast dient te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2020 17:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe lang / kwalitatief is de DSL kabel?
Hoe lang / kwalitatief is de netwerk kabel?
Is wifi ook zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
Kabel van DSL kabel is nieuw en ca 1 meter. Netwerkkabel idem ook ca 1 meter. Wifi is ook net zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Heb je het modem al eens opnieuw opgestart? Of even met KPN gebeld, die kunnen waarschijnlijk uitlezen of de verbinding goed is.

En, we hebben hier ook niet te maken met een byte/bit spraakverwarring? T is niet helemaal een factor 8 verschil waar je het over hebt, maar scheelt weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
Modem opnieuw opstarten heeft geen positief effect. KPN bellen heb ik nog niet gedaan.

@mcdavid: Wellicht ben ik te ver leek voor jouw andere opmerking. Snelheidstesten geven aan 15 Mbps en het abonnement 100 Mb/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat het geen 15MB/s in plaats van 15Mbps is?
Op welke snelheid is je modem verbonden met de wijkcentrale?
Hoe test je (bijvoorbeeld bij speedtest, gebruik je meerdere streams)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
voor de snelheidstest heb ik speedtest.nl gebruikt. Geeft aan 15 Mbps. Hoe zou ik moeten zien op welke snelheid de modem verbonden is met de wijkcentrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

In je modem is er een status pagina waarin je deze gegevens kan terugvinden. Even zelf zoeken...gaat je vast lukken ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hs5ZooMrEI-D4Wog7MevTmmUM7Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v8TVSkmTNRYeFsD94BL8xyI4.png?f=user_large

Volgens mij 24 Mbs downloadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

The Beum schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:50:
Volgens mij 24 Mbs downloadsnelheid?
Yup
Heb je een abonnement met gegarandeerd 100 Mbps of heb je een abonnement tot 100 Mbps?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
In het contract staat "aangeboden snelheid 100 Mb/s"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
Wat geeft deze site als snelheid aan?
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je "Line attenuation" voor de downstream is aan de hoge kant. Helemaal wanneer je hem vergelijkt met die van je upstream. Het signaal is verzwakt; dat kan komen door slecht contact, slechte bekabeling, te grote afstand centrale (al zou de upstream dan ook gaan vermoed ik).

Bij mij ligt de attenuation (down/up) op 7 en 5 dB om een voorbeeld te geven. En ik haal 100 Mbit over VDSL2.
Voor mij ook even ingevuld, dat klopt voor mij prima.
offtopic:
Wel een wow moment voor mij:

Wat
FttH
Planning
25-11-2020

Ik weet nog van niks :+

[ Voor 36% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
The Beum schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:01:Vraag: komt het door de telefoonkabel? Deze is zoals gezegd rechtsstreeks verbonden met tussen de ISRA aansluiting en het modem. De kabel zit bij de isra aansluiting op 1a 1b. Moet ik een andere kabel er tussenhangen?
Door de status in jouw modem lijkt er een fout dicht bij jouw modem te zitten (en niet dicht bij de centrale). Kun je een foto maken van het isra punt en de kabel die je daarop hebt, en het andere eind van de kabel.
En controleren of alle draadjes goed contact maken zoals al gemeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
xs4all geeft aan koper/DSL :107 Mbit/s
boundedkope/rDSL : 214 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan zou hij het moeten kunnen halen op jouw locatie.
Ergens zit er iets niet goed in de bekabeling, contact of modem zelf lijkt mij dan.

Is je modem direct verbonden met je ISRA punt?
Alles netjes aldaar?
Zo ja, dan denk ik dat je het beste contact op kunt nemen met je provider. Die kunnen een signaalmeting doen en met zulke waarden heb je goed kans dat een monteur er op uit gestuurd wordt op je ISRA of wandcontact te meten en vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxbiZ_07QZK4Rx-5ea3yrSQDcEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bcZp00SfvUzi1QrdQcNtq8s1.jpg?f=user_large

Dit is de aansluiting op de Isra. In het modem zit een standaard stekkertje.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ziet er OK uit.
Kunt proberen die draad te herplaatsen of misschien beter nog te vervangen.
Kan het niet helemaal goed zien door het perspectief, maar is dat een platte draad? Probeer hem dan te vervangen voor iets met een twist.
Wellicht heb je nog een andere nette telefoonkabel liggen die kunt afknippen, strippen en monteren.

Als dat niet werkt verder van dat ISRA afblijven en lekker de provider bellen. Die kunnen schakelen met KPN als dat ISRA vernieuwd/aangepast dient te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2020 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Is dat een dode spin achter de draadjes of een koperdraadje uit 1 van je draadjes?

Dus zou dus ook even de tips van Ultraman volgen en opnieuw aansluiten en dan goed opletten dat de draadjes netjes zijn en elkaar niet kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
zal proberen om de kabel te vervangen. Het is inderdaad een platte kabel. Het is inderdaad een dode spin erachter... wellicht ook even tijd om af te stoffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Beum
Net de provider gebeld. Ligt aan hen.....pas over 2 weken wordt het opgelost. Er is iets bij de centrale niet helemaal goed tov mijn abonnement. Lekker klantvriendelijk dat dit 2 weken duurt. Dank in ieder geval voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelDonk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Allereerst Hallo!

1e wat me opvalt is dat je een oud schroef-isra hebt, hiervoor dient een monteur te komen om een PB isra te plaatsen aangezien dit loodkabel is. Het isra is eigendom van KPN dus ga hier zelf niet aan knutselen om onkosten te voorkomen. Deze isra’s staan bekend om hun vochtproblemen. (zijn gedateerd)

Ook gebruik je een zogenoemde “Flatcable” als DSL kabel, hierdoor krijg je last van overspraak op je VVDSL lijn omdat deze kabel niet “getwist” is waardoor de verbinding er zeker niet beter op wordt!

Ten tweede zie ik graag een volledig screenshot van je “status” in je Experiabox V10, hierin zal te verklaren zijn wat er met je verbinding aan de hand is. Heb wat meer nodig dat het kleine stukje tekst wat je al gestuurd hebt, gelieve alles te screenen. (dus ook je crc en fec fouten)

Ook nog een vraag die veel impact kan maken op je snelheid, zit je rechtstreeks bij KPN of op een “Telco” provider die gebruik maakt van de DSL kabel?

[ Voor 31% gewijzigd door MichelDonk op 27-10-2020 20:09 ]

Pagina: 1