Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-03 22:52
Hallo mede Tweakers ik ben al langere tijd op zoek naar een goede samenstelling om een nieuwe game pc te gaan bouwen en waar ik rustig op kan gamen en video's mee kan bewerken.
Ik wil graag in hogere resolutie gaan gamen.
Zelf ben ik al geruime tijd bezig met het lezen van fora & YouTube voor het zelf bouwen van een game console.
Nu word het tijd om zelf mijn droom pc te bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op de game pc Minecraft, call of duty en World of tanks spelen. Verder wil ik ook video's gaan bewerken en scherm opnames gaan maken terwijl ik aan het gamen ben.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1000,- dat is zo'n beetje mijn budget.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord en speakers heb ik al en die ga ik ook gebruiken voor mijn nieuwe game pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, werkgeheugen, moederbord, videokaart, SSD, behuizing en voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De AMD Ryzen 7 processor en moederbord van MSI, natuurlijk sta open voor suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag games in hogere resolutie kunnen spelen en videobewerkingsprogramma kunnen gebruiken zonder dat het systeem gaat haperen. Voor de andere games weet ik nog niet in welke resolutie ik het wil gaan spelen, misschien dat jullie daarvoor ook nog een beetje advies voor mij hebben.

Ga je overklokken?
Niet van plan wat is het voordeel?

Wat verwacht je van ons?
Advies en iets te leren

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 307,71€ 307,71
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 95,86€ 95,86
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G€ 226,45€ 226,45
1BehuizingenInter-Tech K1€ 44,99€ 44,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 113,90€ 113,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 93,90€ 93,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,71

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:28
Als je op hogere resoluties (1440p en hoger) wilt gamen, moet je de GPU upgraden en de CPU downgraden. Pak bijvoorbeeld een pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed met een A520 bord. Neem een pricewatch: Corsair TX550M V2 als voeding. Stop de besparing in een betere videokaart. Als je nog kan wachten is de RTX 3060 Ti een mooie kaart.

Verder zou ik nog pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK geheugen erin doen, aangezien de kans bestaat dat Corsair geheugen niet gaat werken. Ik verwacht trouwens dat de kast een straaljager is. Je kunt beter op zoek gaan naar iets meer kwaliteit van tussen de 50 en 70 euro met betere fans.

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 21-10-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
Hoi Djarune, als ik een AMD Ryzen 5 koop, lees ik over bios update, zoveel weet ik er ook nog niet van af ik heb alleen nog maar aan oude computers gesleuteld en stap nu over van W 8.1 naar W10.
ik heb gelezen over die nieuwe videokaart maar als deze nog maar net op de markt is heb je dan niet meer kans op kinderziektes en de prijs gaat waarschijnlijk ook boven de €450,- uitkomen.
En wat voor kast met natuurlijk genoeg ruimte en beetje hip kom je dan uit, ik heb er al heel veel gezien en vond deze mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 00:59
@Fido-Dido Alle Ryzen 3000 cpu's werken zonder bios-update op de B450 max borden van MSI, dus 3600 of 3700x maakt wat dat betreft niet uit.

Qua videokaart kun je beter voor een 1660 super gaan, die zijn een stuk sneller dan de normale 1660. pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC bijvoorbeeld. Wachten op de nieuwe lichting mid-range kaarten van nvidia kan natuurlijk ook, maar die zijn nog niet aangekondigd, dus geen idee wanneer die beschikbaar komen.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backxs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-05 21:14
@Fido-Dido Ik heb het idee dat je de kern van @Djarune zijn opmerking mist. Je neemt een relatief dure processor voor deze build, maar in jouw geval zal de videokaart de bottleneck zijn. Wanneer je een goedkopere processor neemt zal waarschijnlijk deze nog steeds niet de bottleneck vormen, terwijl je dit geld wel kan stoppen in een betere videokaart en dus een beter systeem krijgt. Althans als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat dit het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
DanDGT schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:24:
@Fido-Dido Alle Ryzen 3000 cpu's werken zonder bios-update op de B450 max borden van MSI, dus 3600 of 3700x maakt wat dat betreft niet uit.

Qua videokaart kun je beter voor een 1660 super gaan, die zijn een stuk sneller dan de normale 1660. pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC bijvoorbeeld. Wachten op de nieuwe lichting mid-range kaarten van nvidia kan natuurlijk ook, maar die zijn nog niet aangekondigd, dus geen idee wanneer die beschikbaar komen.
Hallo DanDGT, goed om te weten dat de Ryzen goed samen gaat met het MSI moederbord.
Om voorbereid te zijn voor de toekomst, ga ik toch voor de Ryzen 7 3700X, ondanks dat Djarune best wel een punt heeft.
De video kaart die je aanbeveelt lijkt mij zeker wat, ik zie dat deze beter uit de bus komen zeker wat de maat en de geheugensnelheid betreft.
Dus ik heb mijn lijstje aangepast.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 307,71€ 307,71
1MoederbordenMSI B450 Gaming Plus Max€ 95,86€ 95,86
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 229,-€ 229,-
1BehuizingenInter-Tech K1€ 44,99€ 44,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 111,90€ 111,90
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 93,90€ 93,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 988,26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
Backxs schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:39:
@Fido-Dido Ik heb het idee dat je de kern van @Djarune zijn opmerking mist. Je neemt een relatief dure processor voor deze build, maar in jouw geval zal de videokaart de bottleneck zijn. Wanneer je een goedkopere processor neemt zal waarschijnlijk deze nog steeds niet de bottleneck vormen, terwijl je dit geld wel kan stoppen in een betere videokaart en dus een beter systeem krijgt. Althans als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat dit het geval zal zijn.
Hallo Backxs, ik begrijp nu wat jij en Djarune bedoelen.
Ik heb nu een pc die oud is en waar ik niks op kan uitbreiden en wil dit met mijn nieuwe computer voorkomen door deze toekomst bestendig te maken. Daar hangt natuurlijk wel weer een prijskaartje aan vast.
Ik ben blij met de reacties die ik krijg en ga hier zeker wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Neem een betere behuizing want ik kan mij niet voorstellen dat die Inter-Tech wat is. Er zitten zoveel obstakels bij de intakefans dat de airflow erg slecht zal zijn en de kwaliteit is om te janken verwacht ik. pricewatch: Metallic Gear Neo Air Zwart kost iets meer maar de kwaliteit en koeling is stukken beter.
RM650 is niet echt een goede koop. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt is beter voor.. damn, 85 piek bij Si. Dat is een koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fido-Dido
Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:37:
Neem een betere behuizing want ik kan mij niet voorstellen dat die Inter-Tech wat is. Er zitten zoveel obstakels bij de intakefans dat de airflow erg slecht zal zijn en de kwaliteit is om te janken verwacht ik. pricewatch: Metallic Gear Neo Air Zwart kost iets meer maar de kwaliteit en koeling is stukken beter.
RM650 is niet echt een goede koop. pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt is beter voor.. damn, 85 piek bij Si. Dat is een koopje!
Hallo Uszka ja de juiste kast vinden is nog een ding, het model van Inter-Tech staat mij wel aan (er is nogal een beetje veel keus :? ) en de computer hoef er niet morgen te staan dus ook daar gaat mijn zoektocht verder.
Pagina: 1