• Kirzil Ermak
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik overweeg een Philips 55OLED934. Mijn tv-meubel staat in de hoek van de kamer, zodat de hoek als het ware wordt afgesneden (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Gaat dat rare effecten geven met Ambilight? Want het licht werpt niet op een vlakke muur recht achter de tv.

Ook, en dit is ongetwijfeld een domme vraag maar ik wil het zeker weten: de voet op een Philips 55OLED934 is toch draaibaar? Mijn huidige televisie draai ik naargelang van welke zetel ik zit. Ik heb al tal van reviews gelezen die over de meeste extreme technische details gaan, maar dat cruciale feitje zag ik nog nergens bevestigd.

• TjerkVisser
  • Laatst online: 17-04 18:00
Hoi,

Ik heb zelf een ambilight sinds twee weken die aan de muur hangt.

In de hoek van de kamer gaat denk ik niet echt mooi worden omdat het midden van de TV veel verder van de wand is dan de zijkanten.

Waarom zou je een oled willen draaien? De kijkhoek is subliem. Dus vanaf welke positie je kijkt, het beeld is altijd hetzelfde.

De groeten doen is niet nodig, zie Het algemeen beleid #groeten

[Voor 12% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:48]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:20:

Waarom zou je een oled willen draaien? De kijkhoek is subliem. Dus vanaf welke positie je kijkt, het beeld is altijd hetzelfde.

Groet Tjerk
Beeld vervormt wel degelijk vanuit een hoek. Dat contrast, kleuren, etc. niet zichtbaar veel slechter worden wil niet zeggen dat wat er op beeld te zien is er hetzelfde uitziet als recht van voren ...

Ambilight in een hoek gaat idd rare effecten geven, of tenminste de intensiteit ervan zal niet gelijk zijn over de breedte .... Als je hem gaat draaien naar je kijkpositie nog erger: ene kant heel fel en aan de andere kant heel vaag (zelf ook in de praktijk gezien).

[Voor 10% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 19:55]

• TjerkVisser
apis29 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Beeld vervormt wel degelijk vanuit een hoek. Dat contrast, kleuren, etc. niet zichtbaar veel slechter worden wil niet zeggen dat wat er op beeld te zien is er hetzelfde uitziet als recht van voren ...
Ik kijk al 4 jaar oled. Ben het absoluut niet eens met je stelling.

[Voor 1% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:49. Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten]

• apis29
  • Niet online
TjerkVisser schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:06:
[...]

Ik kijk al 4 jaar oled. Ben het absoluut niet eens met je stelling.

Groet Tjerk
Stelling? Feit ;) Of ziet dat witte gebouw er nog precies hetzelfde uit? Geldt voor elke techniek natuurlijk dat beeld vervormt wanneer het vanuit een hoek wordt bekeken.

[Voor 19% gewijzigd door apis29 op 21-10-2020 23:47]

• TjerkVisser
Conclusion, oled has excellent viewing angles. Aan het einde van de video.

Elke hoek van mijn kamer kan ik gaan zitten zonder verschil in beeldkwaliteit. Allen voor surround sound is mij zit positie een dingetje.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:49. Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
TjerkVisser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:44:

Elke hoek van mijn kamer kan ik gaan zitten zonder verschil in beeldkwaliteit. Allen voor surround sound is mij zit positie een dingetje.

Groet Tjerk
Heeft toch niets met beeldkwaliteit te maken? Iedere cirkel ziet er uit als een ei als je onder een grote hoek naar het beeld kijkt. Ineens is iedere film een vervolg op " Coneheads" . Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TjerkVisser schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:44:

Groet Tjerk
@apis29 heeft het dan ook niet over kleurweergave of scherpte, maar over vervorming. Dat treedt wel degelijk op als je een scherm vanuit een hoek bekijkt. Dat kan je op zijn plaatje met beide 60° views duidelijk zien.

p.s. op het forum hoef je niet elke keer de groeten te doen.

• TjerkVisser
Allemaal gelijk, Het gaat om je beleving.

Als ik op een willekeurige plek in mijn zitkamer ga zitten heb ik een prima beleving. Ja de cirkel zal iets vervormen, maar valt mij dat dan op?

Heb een samsung led gehad en daar was de "beleving" een stuks slechter.

Vandaar mijn reactie, waarom zou je een oled draaien.

[Voor 2% gewijzigd door FeaR op 22-10-2020 09:49. Reden: De groeten doen is niet nodig, zie https://gathering.tweakers.net/forum/faq/beleid#groeten]

• Kirzil Ermak
Wanneer ik en mijn vriendin samen kijken, staat mijn huidige tv gericht op onze grootste zetel. Kijk ik alleen dan lig ik in een andere zetel aan de andere kant van de kamer en draai ik de tv daar naartoe. Is dat raar? :)

Op displayspecifications.com staat of de voet kan draaien. De 55OLED934 lukt blijkbaar niet, de Philips 55OLED854 kan het wel.

• TjerkVisser
Kirzil Ermak schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:43:
Wanneer ik en mijn vriendin samen kijken, staat mijn huidige tv gericht op onze grootste zetel. Kijk ik alleen dan lig ik in een andere zetel aan de andere kant van de kamer en draai ik de tv daar naartoe. Is dat raar? :)

Op displayspecifications.com staat of de voet kan draaien. De 55OLED934 lukt blijkbaar niet, de Philips 55OLED854 kan het wel.
Nee niet raar, het ging mij alleen om het feit dat de noodzaak van het draaien bij oled niet aanwezig is vanwege de excellente kijkhoek.

Bij mij hangt de TV aan de muur, mede ook vanwege ambilight. Zelfs op een beugel die eventueel de hoek van de TV zou kunnen bijstellen.

Maar goed ik ben nieuw op het forum bij tweakers. Ik wist niet dat als je een bepaalde mening hebt deze niet mag verkondigen zonder dat er gelijk mensen opduiken die jouw ongelijk wel even willen bewijzen.
Wat dat betreft is het niet veel anders dan op andere Fora.

Het was allemaal goed bedoeld.

zonder groet :) :+

• Kirzil Ermak
Draaivoet + Oled blijkt allesbehalve evident. Alleen Panasonic en Philips doen eraan mee. Bizar, vind ik.

Het wordt dan kiezen tussen een Philips 55OLED854 Zwart of de Panasonic TX-55GZW954.

• apis29
  • Niet online
@Kirzil Ermak Dat geldt niet alleen voor OLED's, draaivoeten zijn zo goed als uitgestorven (waren ze eigenlijk al maar oa Philips heeft ze weer teruggebracht). Meestal wordt het 'opgelost' door een losse voet te kopen voor aan de vesa bevestiging. Zoiets bijv. even willekeurig gekozen https://www.amazon.de/FIT...2GB-schwarz/dp/B07C1Y5NY3 (https://www.amazon.de/s?k...M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee