Is 3 VGA schermen aansluiten op Radeon R5 235 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Mijn vraag

Ik vraag mij af of het mogelijk is om 3 VGA schermen aan te sluiten op een Radeon R5 235 videokaart.
Wat voor verlopen heb ik nodig? Ik dacht zelf aan deze voor de DVI aansluiting:
https://www.allekabels.nl...aar-vga-vga-splitter.html
En één van deze voor de HDMI:
https://www.allekabels.nl...keyword=HDMI%20naar%20VGA
Wat voor een HDMI aansluiting zit er op deze kaart? Mini? Micro?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzuPf3mBtrcaANm-dveOb9CjBGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rz0XVdWPiXq8aeCV1llxVwPj.jpg?f=fotoalbum_large

Of is het gewoon beter om een andere videokaart te kopen? Zo ja, welke? Mag niet teveel kosten overigens en dacht daarom eerst bovenstaande te proberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb nog niks geprobeerd omdat ik niet weet wat ik precies nodig heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:04

OMD

Dat is een splitter. Dus 1 signaal naar 2 schermen. Je zal dus op beide schermen hetzelfde krijgen. Je zal moeten gaan werken met bijvoorbeeld een USB -> VGA omvormer echter kan je daar weer geen games mee spelen bijvoorbeeld.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
OMD schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:37:
Dat is een splitter. Dus 1 signaal naar 2 schermen. Je zal dus op beide schermen hetzelfde krijgen. Je zal moeten gaan werken met bijvoorbeeld een USB -> VGA omvormer echter kan je daar weer geen games mee spelen bijvoorbeeld.
Het is puur voor administratieve doeleinden waarvoor dit bestemd is. Hij wil zeg maar op 1 scherm zijn mail op een ander eventueel een Word bestand en de ander ...... iets anders :P
Er gaat zeker niet gegamed worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:17
Welke cpu en moederbord zit in het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:03:
Welke cpu en moederbord zit in het systeem?
Dat weet ik nu helaas even niet, ga morgen weer werken en kan er dan naar kijken. Staat op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 18:27

rdejongjr

Gnome

Onder het zwarte kapje zit nog een extra vga aansluiting.
Moet je waarschijnlijk nog wel aanzetten in de bios (multi-gpu/igx ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiritual89
rdejongjr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:39:
Onder het zwarte kapje zit nog een extra vga aansluiting.
Moet je waarschijnlijk nog wel aanzetten in de bios (multi-gpu/igx ofzo)
Onder welk zwarte kapje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Zwart kapje onder de ethernet aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:46:
Zwart kapje onder de ethernet aansluiting.
Ah oke ... wist ik dus echt niet dat daar nog ook een VGA ingang zat. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Het is alleen onduidelijk of die gaat werken. Daarvoor moet er een cpu met igpu in het systeem zitten er een moet een mogelijkheid in het bios zijn om die igpu aan te zetten en dat is niet altijd het geval bij een prebuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let ook op dat het niet is omdat er een passief verloopstuk bestaat dat het ook gaat werken in alle situaties.

Dvi naar vga kan als de Dvi connector ook een analoog signaal doorstuurt. Dit kan je zien als het een Dvi-I aansluiting is (Google maar even het verschil tussen Dvi-I en Dvi-D)

Hdmi naar vga gaat wellicht niet werken op jouw pc tenzij je een actieve convertor kan vinden. Een standaard hdmi aansluiting heeft immers geen analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Admiral Freebee schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:07:
Let ook op dat het niet is omdat er een passief verloopstuk bestaat dat het ook gaat werken in alle situaties.

Dvi naar vga kan als de Dvi connector ook een analoog signaal doorstuurt. Dit kan je zien als het een Dvi-I aansluiting is (Google maar even het verschil tussen Dvi-I en Dvi-D)

Hdmi naar vga gaat wellicht niet werken op jouw pc tenzij je een actieve convertor kan vinden. Een standaard hdmi aansluiting heeft immers geen analoog signaal.
Er zit nu een verloop op van DVI naar VGA wat goed werkt.
Zo'n converter zal wel weer aardig wat centen kosten. Ga er eens naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

pricewatch: Matrox DualHead2Go Analog
vga naar 2x individueel vga. maar die prijs is om te huilen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
JJ Le Funk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:23:
Dat gaat hem zeker niet worden. "Lekker" prijsje ook 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Beetje gekke vraag misschien, maar waarom VGA aansluitingen? Met dit soort oplossingen is het voordeliger om een (2e hands) scherm te kopen met een digitale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt het over VGA schermen naar daarna ook over dvi aansluitingen?
Welke schermen worden worden er op aangesloten en welke ingangen hebben ze?

Ik heb overigens niet veel ervaring met het aansturen van verschillende schermen die niet via 1 kaart gaan maar is het niet mogelijk om 2 goedkope videokaartjes met vga in het systeem erbij te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 16:23
Wat een toeval! :o @JJ Le Funk heeft deze zojuist op Vraag en Aanbod gezet.
edit: nu met link naar de advertentie V&A aangeboden: Matrox DualHead2Go Analog

[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 21-10-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
fm77 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:27:
Je hebt het over VGA schermen naar daarna ook over dvi aansluitingen?
Welke schermen worden worden er op aangesloten en welke ingangen hebben ze?

Ik heb overigens niet veel ervaring met het aansturen van verschillende schermen die niet via 1 kaart gaan maar is het niet mogelijk om 2 goedkope videokaartjes met vga in het systeem erbij te gooien?
Het zijn 3 HP schermen met alleen VGA. Maar de videokaart ( Radeon R5 235) heeft DVI en HDMI en op de DVI zit een verloop naar VGA en daar zit nu dus 1 scherm op.
Ik hoop dus dat het mogelijk is om op de DVI 2 schermen aan te sluiten d.m.v. een verloop.
En op die HDMI het derde scherm, met een verloop van (volgens mij micro) HDMI naar VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de andere dvi port zijn adapters aanwezig (niet hetzelfde plugje dat je nu gebruikt), en ook voor de hdmi poort kan je een converter kopen. Ik weet overigens niet of die alle 3 tegelijk gaan werken.
Maar dat houdt in dat je geld gaat investeren in iets waar je in de toekomst niets meer mee kunt.
Heb je een budget om dit aan de praat te krijgen?

Voor 30-40 euro heb je een goedkope videokaart die je erbij kan prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Spiritual89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
[
Ik hoop dus dat het mogelijk is om op de DVI 2 schermen aan te sluiten d.m.v. een verloop.
Dan krijg je op beide schermen hetzelfde beeld en met een DualHead2Go krijg je hooguit een stretched bureaublad over 2 schermen. Die dingen werden voorheen vaak gebruikt in professionele flight sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
fm77 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:10:
Voor de andere dvi port zijn adapters aanwezig (niet hetzelfde plugje dat je nu gebruikt), en ook voor de hdmi poort kan je een converter kopen. Ik weet overigens niet of die alle 3 tegelijk gaan werken.
Maar dat houdt in dat je geld gaat investeren in iets waar je in de toekomst niets meer mee kunt.
Heb je een budget om dit aan de praat te krijgen?

Voor 30-40 euro heb je een goedkope videokaart die je erbij kan prikken.
Het is niet voor mij dus ik kan niet in zijn portemonnee kijken. Maar dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn.
Het is toch niet zo eenvoudig dan ik dacht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Spiritual89 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

En op die HDMI het derde scherm, met een verloop van (volgens mij micro) HDMI naar VGA.
Dat kan dus niet.

DVI ondersteunt zowel digitale (DVI-D) als analoge (DVI-A) signalen op dezelfde connector - maar het zijn totaal verschillende signalen op verschillende pinnen.

HDMI 1.0 video is identiek aan (single-link) DVI-D, dus kan met simpel verloopje gedaan worden,VGA is identiek aan DVI-A, dus kan met simpel verloopje gedaan worden, maar DVI-A en DVI-D zijn fysiek en qua protocollen totaal anders en kunnen niet met zo'n verloopje gekoppeld worden. Je kunt dus nooit VGA -> analoog -> DVI -> digitaal -> HDMI doen of omgekeerd.

Enfin, opties:
1) ga na welk CPU erin zit en kijk of integrated VGA gebruikt kan worden. Zo ja heb je alle hardware al en hoef je alleen kapje eraf te schroeven en mogelijk BIOS setting te wijzigen.
2) Matrox' dure geval.
3) een actieve HDMI-> VGA adapter.
3) aangezien performance geen noodzaak is kun je ook een actieve USB2 -> VGA adapter overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
dion_b schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Dat kan dus niet.

DVI ondersteunt zowel digitale (DVI-D) als analoge (DVI-A) signalen op dezelfde connector - maar het zijn totaal verschillende signalen op verschillende pinnen.

HDMI 1.0 video is identiek aan (single-link) DVI-D, dus kan met simpel verloopje gedaan worden,VGA is identiek aan DVI-A, dus kan met simpel verloopje gedaan worden, maar DVI-A en DVI-D zijn fysiek en qua protocollen totaal anders en kunnen niet met zo'n verloopje gekoppeld worden. Je kunt dus nooit VGA -> analoog -> DVI -> digitaal -> HDMI doen of omgekeerd.

Enfin, opties:
1) ga na welk CPU erin zit en kijk of integrated VGA gebruikt kan worden. Zo ja heb je alle hardware al en hoef je alleen kapje eraf te schroeven en mogelijk BIOS setting te wijzigen.
2) Matrox' dure geval.
3) een actieve HDMI-> VGA adapter.
3) aangezien performance geen noodzaak is kun je ook een actieve USB2 -> VGA adapter overwegen.
Oke dus als ik het goed begrijp is 2 schermen mogelijk als ik het kapje eraf haal. En de HDMI aansluiting kan ik alleen gebruiken met een adapter en kan dan 3 schermen aansluiten.
Hij wil namelijk op 1 scherm b.v. Outlook open hebben en op een ander b.v. Word en op de 3e b.v. een browser.
Maar wat ik mij nog steeds afvraag is wat voor een HDMI ingang is het? Micro of mini HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-10 14:58
Op de foto ziet het er uit als een gewone (full size) HDMI connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
simson0606 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:06:
Op de foto ziet het er uit als een gewone (full size) HDMI connector.
Ik weet bijna zeker dat het geen full size HDMI connector is. Hij lijkt iets smaller, maar misschien vergis ik mij wel. Ik heb hier een full size HDMI naar VGA en neem die wel mee om te kijken of hij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlIwKev_nJEHB4ALS4Ili6YtsOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sfxu9iW2zgGOwXw5lzHoFeei.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gehaald, hopelijk past het. Dus dit ga ik proberen en de on-board onder het zwarte kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heb je nou al eens een keer gekeken welke cpu erin zit en of er een mogelijkheid in het bios is om de mogelijke igpu te enabelen want anders heb je nog niets aan de vga op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:17:
Heb je nou al eens een keer gekeken welke cpu erin zit en of er een mogelijkheid in het bios is om de mogelijke igpu te enabelen want anders heb je nog niets aan de vga op het moederbord.
Ik heb eindelijk wat meer gegevens: https://imgur.com/a/JkMED8V

Ik heb het zwarte kapje eraf gehaald en heb daar een scherm op aangesloten en het signaal komt wel goed door want soms als ik reboot dan geeft hij wel beeld. Maar zodra hij is opgestart dan doen alleen die andere twee schermen het.
Op de tweede foto dacht ik dat ik daar wat moest aanpassen maar beide mogelijkheden gaf geen soelaas.
Ik heb een filmpje op YouTube gevonden en wilde dat ook proberen maar ik kom niet in de (Eufi) BIOS.
Tijdens het opstarten krijg je niet te zien of je F1, F10, F12 of delete moet indrukken om zo in de Eufi BIOS te komen.
Twee andere schermen werken prima en ook zoals hij het wilt maar een derde scherm zou heel welkom zijn.
In dat filmpje op YouTube zie je ook dat je iets in de BIOS moet enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Tsjonejonge, echt weer zo'n onnozele samenstelling van HP. De igpu is veel sneller dan de R5 235. Volgens HP is de igpu niet beschikbaar als er een videokaart in zit dus blijkbaar niet gezamenlijk te gebruiken. 3 monitoren gaat dan niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:16:
Tsjonejonge, echt weer zo'n onnozele samenstelling van HP. De igpu is veel sneller dan de R5 235. Volgens HP is de igpu niet beschikbaar als er een videokaart in zit dus blijkbaar niet gezamenlijk te gebruiken. 3 monitoren gaat dan niet lukken
Nee dat meen je niet .... dat is flink balen zeg!!
Ik heb ooit deze videokaart (https://imgur.com/0Q3Gnqv) gekregen om hem zelf te gebruiken maar een keer ingebouwd maar kreeg geen beeld. Wilde het nu in deze pc proberen maar kan hem niet van stroom voorzien. Voeding heeft niet die mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:16:
Met de verloopjes die ik al heb (DVI > VGA en de HDMI > VGA adapter) kan ik toch deze videokaart gebruiken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw5h2hcLtCK546v83ocxly2VktM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLJq96b0vXAcnnFXeDo7WWYG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Is dat de R5 235?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Spiritual89 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Met de verloopjes die ik al heb (DVI > VGA en de HDMI > VGA adapter) kan ik toch deze videokaart gebruiken?
[Afbeelding]
99% zeker van niet. De Dvi aansluiting is van het type dvi-i en kan dus ook een analoog signaal uitsturen. Daar zal het verloopstukje werken. De hdmi poort gaat echter geen analoog signaal uitsturen. Dat is erg zeldzaam en zou ook willen zeggen dat deze videokaart drie ramdacs heeft om het digitaal signaal om te zetten naar een analoog signaal. Dat is ook enorm zeldzaam. Je hdmi naar vga verloopje zal niet werken.

Edit: Ik moet mijn mening bijstellen. Blijkbaar bestaan er wel actieve hdmi naar vga adapters die geen externe stroombron nodig hebben. Jouw adapter zou dus kunnen werken. De kwaliteit van de conversie en de maximale resolutie en refresh rate kunnen beperkt zijn tot wat de convertor aankan.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-10-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:34
Ik neem eigenlijk aan dat die HDMI naar VGA een hele goedkope actieve converter is met een max resolutie. Dat blokje bevat dan een chipje die de signalen omzet. Daarmee is het nog steeds de vraag of die specifieke videokaart 3x tegelijk output will geven waarvan 2 analoog.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Foto bedoel je? Nee dat is 'm niet. R5 235 heeft alleen DVI en HDMI

[ Voor 15% gewijzigd door Spiritual89 op 24-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
De videokaart op de foto ja, welk merk en type is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:39:
De videokaart op de foto ja, welk merk en type is dat?
Volgens mij zoiets als deze:

pricewatch: MSI N720-1GD3HLP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
In plaats gebruik te maken van de on-board VGA aansluiting heb ik dit op het oog.

https://ap.lc/kBf2h

Zou dit dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zoiets is niet volledig genoeg. Op de videokaart zit een sticker waarop staat wat het precies is. Het is iig een Asus, aan jou om de rest uit te zoeken.

USB3 > HDMI heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Uszka schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Zoiets is niet volledig genoeg. Op de videokaart zit een sticker waarop staat wat het precies is. Het is iig een Asus, aan jou om de rest uit te zoeken.

USB3 > HDMI heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee.
De foto heb ik van het net getrokken om als voorbeeld te dienen. 8)7
Mijn mogelijkheden word steeds minder .... :?

• Spiritual89
Update:

Met de Radeon HD 5770 is het ook helaas niet gelukt. Ben aan het kijken naar beetje goedkope kaarten maar stuit tot nu toe steeds op het geval dat hij maar 2 schermen kan aansturen.
Had niet gedacht dat het zo'n moeilijk verhaal zou worden.

Maar we geven niet op. ;)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:23

Twazerty

AVCHDCoder developer

misschien kun je een goedkope videokaart scoren met displayport aansluiting erbij. Middels een goedkoop adpatertje kun je eenvoudig van displayport naar VGA (of dvi of hdmi).

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Spiritual89
Twazerty schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:21:
misschien kun je een goedkope videokaart scoren met displayport aansluiting erbij. Middels een goedkoop adpatertje kun je eenvoudig van displayport naar VGA (of dvi of hdmi).
Ik heb de verloopjes al, maar de kaarten die ik dusver heb geprobeerd gingen niet werken en de kaarten die ik tegenkom en dan ga kijken bij de specs kunnen ze maar 2 schermen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
De verkoper( V&A aangeboden: Matrox DualHead2Go Analog ) was zo vriendelijk om het kastje te sturen zodat ik hem kon uitproberen, maar helaas krijg ik 2 dezelfde schermen en dat is juist nou net niet de bedoeling. Word nu wel een heel lang en lastig verhaal .....

[ Voor 10% gewijzigd door Spiritual89 op 27-11-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

ook al overwogen om een extra videokaartje erbij te zetten? Heb je 4 aansluitingen ter beschikking.

Overigens moet het met een DualHead2Go gewoon kunnen. Je stuurt met je pc 2 VGA signalen uit. 1 VGA signaal splits je met de DualHead2Go op in 2 aansluitingen. Dan heb je er 3 totaal.

[ Voor 48% gewijzigd door Twazerty op 27-11-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiritual89 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Ik weet bijna zeker dat het geen full size HDMI connector is. Hij lijkt iets smaller, maar misschien vergis ik mij wel. Ik heb hier een full size HDMI naar VGA en neem die wel mee om te kijken of hij past.
Het is full-size. Op desktop-videokaarten doen ze geen mini aansluitingen van HDMI.

Maar, je kan echt voor een paar mini centen van HDMI naar VGA, ik heb zo'n verloopje ook voor een oude beamer en dat werkt prima: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Dan dat zwarte kapje eraf schroeven, de iGPU in je bios aanzetten en het 3e scherm op de geintegreerde videokaart van je CPU aansluiten. Daar merk je verder niets van (er vanuitgaand dat de CPU een iGPU heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Twazerty schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:20:
ook al overwogen om een extra videokaartje erbij te zetten? Heb je 4 aansluitingen ter beschikking.

Overigens moet het met een DualHead2Go gewoon kunnen. Je stuurt met je pc 2 VGA signalen uit. 1 VGA signaal splits je met de DualHead2Go op in 2 aansluitingen. Dan heb je er 3 totaal.
Met de DualHead2Go krijg ik inderdaad een extra scherm maar die is dan hetzelfde en dat is juist niet de bedoeling. Ik heb er 1 mogen lenen van Jorrit en heb hem aangesloten.
Ik heb van Bram Nijk van Hardware-Expert deze tip gekregen: https://www.hardware-expe...odeals-4719072448233.html en volgens hem moet het hiermee lukken. Alle verloopjes heb ik inmiddels al.
Maar is toch weer € 55,- en als het dan niet werkt dan moet het ook weer terug. Hoop gedoe al tot nu toe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zou die 55 euro (waarschijnlijk kan het voor minder) steken in een extra videokaart als daar plek voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Ik heb er nu een GeForce GT 710 inzitten met DVI, HDMI en VGA.
Schermen aangesloten en ze worden gezien maar 2 doen het maar. Als ik de derde even uit en dan weer aan dan zie je bij het identificeren dat hij scherm 3 is, maar gaat na een paar seconden weer uit.
Ik heb het gevoel alsof ik er bijna ben. Het derde scherm zit op de DVI connector/ verloop naar VGA.

https://vimeo.com/492869533

[ Voor 4% gewijzigd door Spiritual89 op 19-12-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Spiritual89 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:58:
Ik heb er nu een GeForce GT 710 inzitten met DVI, HDMI en VGA.
Schermen aangesloten en ze worden gezien maar 2 doen het maar. Als ik de derde even uit en dan weer aan dan zie je bij het identificeren dat hij scherm 3 is, maar gaat na een paar seconden weer uit.
Ik heb het gevoel alsof ik er bijna ben. Het derde scherm zit op de DVI connector/ verloop naar VGA.

https://vimeo.com/492869533
Refresh rate out of sync?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kun je bij de Action dan geen hdmi->VGA gevalletje kopen. Ik heb er toen eentje gekocht, ook voor een oud beeldscherm en het werkt redelijk. De resolutie kan alleen niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
hoi1234 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:00:
Kun je bij de Action dan geen hdmi->VGA gevalletje kopen. Ik heb er toen eentje gekocht, ook voor een oud beeldscherm en het werkt redelijk. De resolutie kan alleen niet heel hoog.
Het is niet de hdmi naar vga verloop wat niet werkt, maar dvi naar vga. Hij geeft zo te zien wel signaal en de kaart ziet hem. Identificeert hem ook als derde scherm. Zie filmpje ...

• Spiritual89
Nou mensen, ik ben eruit. Ik dacht laat ik eens mijn eigen scherm proberen met DVI en guess what. In één keer werken, 3 schermen afzonderlijk van elkaar te gebruiken.
Resolutie is van mijn scherm alleen hoger en als ik die hetzelfde doe als die andere twee dan ziet dat er een beetje raar uit. Maar zodra het derde scherm er is, ga ik daar nog wel even naar kijken.
Voor nu is het opgelost eindelijk.
Pagina: 1